![]() |
|
![]() |
#221 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med andre ord å få visa til USA litt som et lotteri?
#222 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#223 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal man ikke passe seg for dette ? Eller jeg har ikke anelse, men på en episode med customs fra Australia fikk en dame mye kjeft. Hun hadde fått nei på sitt Amerikanske pass, så hun søkte med sitt Franske og fikk ja. Men nei da hun kom til Australia. -Uten sammenligning
#224 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#225 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Som Hypern har jeg og vært i Iran den siste tiden (en god venn jobbet på den norske ambassaden). Nå er det planlagt sen sommerferie i USA, og i utgangspunktet hadde jo ikke jeg trodd at VISA skulle bli noe problem. Men siden dett etydeligvis kan være et problem ønsker vi å få avklart så mye som mulig så tidlig som mulig (og helst før billetter blir bestilt, siden det jo er litt kjedelig å kaste bort penger). Jeg (og samboer) har jo dog fast jobb, leilighet og alt dette, så sånn sett er jo vår tilknyttning til Norge ganske sterk. Jeg har forsøkt å finne ut på sidene til den amerikanske ambassaden på nett om hvor lang tid i forkant det er mulig å få visum, men det klarte jeg ikke å finne ut av. Dermed om noen av dere vet dette så ville det være fint om dere kunne delt informasjonen. Jeg har sendt mail med spørsmålet, uten at det hjalp. Det var heller ikke noe større hjelp å få på telefonen, da det kun var forhåndsinnleste svar som ikke svarte på disse spørmålene. |
![]() |
![]() |
#226 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#227 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Turistvisum (B1/B2) utstedes med gyldighet på 10 år, så det burde ikke være noe problem å ordne det nå.
|
![]() |
![]() |
#228 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det var jo forsåvidt ganske enkelt altså. På den annen side står ikke dette noe sted så vidt jeg kan se på hjemmesiden deres. Dette virker forøvrig som en prosess som er ganske tungvint. Last edited by Betha; 11-02-2016 at 10:47. Reason: glemte å si takk... |
|
![]() |
![]() |
#229 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg var på ambassaden i dag og fikk godkjent visum. Var i Iran i tre dager i november i fjor.
|
![]() |
![]() |
#231 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Egentlig ikke. Fikk spørsmål om varighet på oppholdet, når jeg reiste, om jeg bodde på hotell eller privat og om jeg hadde blitt oppsøkt av diverse myndighetspersoner/religiøse ledere.
Det var andre Iran-reisende som fikk godkjent, men også noen som fikk avslag mens jeg var det. Jeg har fast fulltidsjobb i Norge, og jeg ble spurt om det. |
![]() |
![]() |
#233 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Dette er jo individuelle vurderinger og det er ikke alltid godt å vite hva som kan være utslagsgivende. Første gang jeg skulle inn i Canada fikk jeg et lengere intervju der. Det var en som reagerte veldig på at jeg ikke hadde med meg visittkort fra jobben på en privat tur.
#234 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til dere som har vært på ambassaden. Hvor lang tid bruker dere? Står på nettet av vi må forvente å bruke flere timer.
#235 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Brukte 1,5 timer. 1,4 av dem på å vente. Ankom 15 minutter før oppmøtetid
|
![]() |
![]() |
#236 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hvor lang tid i tar det fra man reigstrerer seg til man kan få time til intervju?
#237 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg registrerte meg mandag kveld og valgte første ledig time, torsdag kl. 10, så prosessen trenger ikke å ta så veldig lang tid. Så får jeg se hvor lang tid det tar før passet kommer i posten. Skal ta maksimalt ti dager.
Det passet meg bra mtp. USA-tur i mars og ikke altfor mange ti-dagers-perioder jeg kan være uten pass før den tid. |
![]() |
![]() |
#238 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiser til USA på tirsdag. Når jeg logger meg inn for å se på billetten hos SAS så får jeg beskjed om: Fyll inn obligatorisk passasjerinformasjon.
Dette har jeg allerde gjort for lenge siden, men når jeg trykker inn på siden er all info registrert, men jeg kan fortsatt trykke på "registrer"-knappen. Men trykker jeg på den skjer akkurat det samme når jeg går inn en gang til. Er alt i orden da? |
![]() |
![]() |
#239 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#240 |
Helgeturekstremist
|
![]()
http://norway.usembassy.gov/visarestrictions.html
"After careful consideration, and in consultation with the Director of National Intelligence and the Secretary of State, the Secretary of Homeland Security has determined that Libya, Somalia, and Yemen be included as countries of concern, specifically for individuals who have traveled to these countries since March 1, 2011."
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |