![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Du inngår en avtale på falske premisser for å skaffe deg fordeler. Å inngå avtaler på falske premisser for å skaffe seg fordeler er svindel. Svindel er (som du selv skrev) ulovlig.
Dette er legmanns jus, jurister har muligens et annet syn på saken.
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du er i din fulle rett til å mislike det, men å si at jeg har brutt noen lover er feil. Om jeg har brutt flyselskapets regler er en annen ting. Jeg ser frem til den dagen det blir ulovlig å kansellere samtlige leg i en reise om man unnlater og møte opp på første leg:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Man kan like det eller ikke, men betingelsene har du selv gått med på så da blir det sånn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvordan skal flyselskapet straffe en for at siste legg på en reise ikke gjennomføres? Sende regning på differansen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Og det er ikke straff, men betaling for gitt tjeneste.
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Etter hva jeg kan se har FBU sitt på det rene. Enkelte dokumenter på jobb henviser sågar til tysk rett hvor flyselskapet faktisk ikke kan nekte en passasjer å fly på gjennværende del av booking selv om vedkommende ikke møter opp til første del av turen. Dóg med en fotnote om at passasjeren bør kontakte flyselskapet for å si ifra hvilken del som ikke vil benyttes...
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Haha, humor! Det er helt sikker riktig det dere skriver, men det eneste som jeg til en viss grad vil kalle "svindel" er å få bonuspoeng for siste leg. At flyselskapet selger billigere billetter for en mye lengre tur skal da ikke gå ut over passasjerene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor i reisevilkårene står det at det er strengt forbudt å bli syk eller ikke rekke en leg, og at dette anses som svindel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nope, ingen link. Som sagt: det er dokumenter på jobb som henviser til en realitet, men disse dokumentene er ikke myntet på jurister eller akademikere, men skal være til hjelp og veiledning for bakkeansatte for å gi en pekepin på hva man skal gjøre i forskjellige situasjoner. Derav hverken link eller navn på saken...
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Eller dreier saken det henvises til kanskje om noe annet enn å ikke ha annen agenda enn å hoppe av halvveis... Jeg har "felles reisende som er uenig med deg". Trumfer det "Enkelte dokumenter på jobb" uten dokumentasjon?
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 12-12-2015 at 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg får grave i dokumentene en gang til neste gang jeg er på jobb, og se hva det faktisk er de sier... Men vet ikke at jeg skal på jobb før torsdag, så det kan ta litt tid...
Ellers synes jeg alltid det er litt småkomisk å se hvilke ruter folk flyr for å komme til sin destinasjon, bare fordi det var billigere enn noe mer direkte. Og i grunnen mener jeg at det å fly direkte faktisk burde være billigere enn å fly "via via via". Men for all del, for de flygale gjør det vel ikke så mye med en europaturne selv om man bare skulle fra SVG til CPH... ![]()
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Anyway - BA har for enkelt praktisert at de ikke sjekker bags kun til LHR om man eks. har JFK-LHR-AMS. Folk som har spurt om det, med begrunnelse at de skal hoppe av der har fått beskjed om prisen på hva det koster (rekalkulert billett) I utgangspunktet så burde vi her hjemme være happy med at det ofte er billigere billetter med via-via-reiser enn direkte. Eks. er det ofte billigere å fly OSL-(Europa)-USA enn (Europa)-USA direkte (Europa = AMS, LHR, FRA...). Om det blir utbredt praksis at man kan booke eks. OSL-LHR-NYC t/r og bare bruke LHR-NYC t/r så vil vi antagelig oppleve at prisene kommer til å gå opp på alle tilslutninger fordi man da begynner med punk til punkt-priser (slik DY har), dvs. at reisen koster summen av alle strekninger hver for seg.
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nei nei, Bergern, jeg finner ikke de dokumentene på jobb, så da får vi vel for redelighetens skyld gå ut ifra at de ikke eksisterer. Er selvsagt også mulig at jeg husker feil, og har satt noe jeg har lest inn i feil sammenheng når jeg leste det...
(det vil jo ikke være første gang jeg har tatt feil)
![]() |
#39 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
og god jul ja! ![]() Jeg får ikke til å lage ny tråd, så ser om det er noen her som kan svare på et spørsmål jeg har. Vi har bestilt en reise igjennom travellink fra OSL-MAN 26-28. desember. Det er Lufthansa nedover, og SAS på hjemturen. Vi vurderer å dra dagen tidligere, og ønsker kun å benytte oss av returbilletten. Har pratet med både Travellink, SAS og Lufthansa. Ingen klarer å svare tydelig på dette, og henviser kun til hverandre. De virker uansett negative til at dette lar seg gjøre og mener returen blir automatisk kansellert. Er det noen som helst måter å "lure" systemet på her? Hva hvis man sjekker inn online uten å møte opp til avreisen f.eks? Eller vil det bli no-show uansett og returen kanselleres automatisk? Kan man være heldig, og de av en eller annen grunn ikke kansellerer den? Vurderer å dra dagen før uansett, og i verste fall bestille ny returbillett fra England, om det viser seg at den opprinnelige blir kansellert. Takker for alle mulige svar! GOD JUL |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
No-show er no-show, uansett om du sjekker inn eller ei.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Når flys F16 på kjeller? | mann78 | Flyspotting | 3 | 13-05-2020 12:42 |
Norwegian mangler folk - fly kanselleres pga arbeidsaksjoner | Hpkris | Flyforum | 385 | 02-10-2016 23:09 |
738 i DY / hvilke ruter flys? | Stoarn | Flyforum | 4 | 12-06-2008 18:19 |
Kan et flys vandtanke fryse i luften | karsten | Flyforum | 13 | 04-01-2008 20:33 |
Vil de ikke ha bookinger... | EB | Flyforum | 0 | 01-11-2004 17:47 |