![]() |
|
![]() |
#141 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kun ett pass, og du kan ikke bytte uten å lage ny ESTA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for kjapt svar gutter
![]()
![]() |
#144 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hjelp?
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...e-8276451.html Hva skal jeg gjøre med en nært forestående USA reise og har vært i Iran de siste 5 åra? Det er rett og slett for kort tid til å styre med visum? Håper det er en noe senere ikrattredelsesdato? |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Tviler på at amerikanske myndigheter vet at du har vært i Iran, så hvis du har et pass uten visum/stempel herifra så bør det gå greit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tja du skal aldri lyve ovenfor amerikanske myndigheter - det er liksom ikke verdt risken det er å bli utestengt på livstid... Men det er greit for meg - da kan jeg bruke mine penger i et annet land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Flyklapper
|
![]()
Du vil neppe få spørsmålet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den må gjennom senatet også, før den evt blir lov. kan nok ta en stund, spesielt om det blir endringer på den. Hvis du skal reise i desember ville jeg ikke vært bekymret.
Og dersom du allerede har en ESTA innreisetillatelse så vil dette uansett ikke gjelde deg, før du evt fornyer. Last edited by mcduck; 09-12-2015 at 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
mht til ESTA...
I min SAS tid hændte det, at psgr ikke have lavet ESTA....det lavede vi så "over the counter", men det er vel slut med at gøre dette, når de nye regler træder i kraft.. Hilsen Ole PS: det var var så post nr. 5000 |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg har blitt spurt om det engang da jeg har visum til Iran i passet mitt.
I tillegg fikk jeg engang se hva som kom opp på skjermen som stod i feil vinkel til en som satt i immigration. Jeg kunne se en liste med "farlige" land jeg tidligere hadde vært innom som det ikke var spor etter i det nye passet jeg brukte og fra reiser hvor jeg ikke hadde reist via USA. Så de har nok måter å vite mere enn hva de fleste tror. Har allerede booket turer til USA i desember, januar og februar og alle med ikke for lang transfer på første flyplass i landet så dette blir spennende...
![]() |
#154 |
Flyklapper
|
![]()
Hvis du har vært der i den perioden, er det kanskje like greit å gå på ambassaden med en gang ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Håper også at de har en type åpne multientry visum. Om ikke må jeg slutte å reise til USA.
![]() |
![]() |
#156 |
Flyklapper
|
![]()
I gamle dager fikk man vel turistvisum for fem eller ti år av gangen, hvis jeg husker rett. Vi kunne til og med bruke gyldig visum i foreldet pass så lenge man passet på at visumet ikke ble gjennomhullet. Ubegrenset inn/ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() (men husk selvsagt å også ha med nytt, gyldig pass)
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fryktet det verste etter å ha lest kommentarene her før jeg leste Aftenposten artikkelen, men kan puste lettet ut da det kun gjelder reiser til Iran de siste 5 årene. Mine Iran-reiser er allerede "foreldet", siste Iran-turen min var i oktober 2010.
Jeg ville neppe turt å sjanse på ESTA selv med nytt pass hvis det ikke hadde gått fem år, siden jeg fikk spørsmål av US immigration en gang om hva jeg gjorde i Iran da agenten så visumet i passet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For de som vil kan følge loven her
https://www.congress.gov/bill/114th-...-bill/158/text |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |