Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-06-2015, 10:11   #121
Are G
EBD

Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?

Er det noen triks for å legge inn eurobonusnummer på Turkish ved innsjekk?
Flyr ut fra Oslo i morgen tidlig og ser ikke at mitt bonusnummer ligge i appen.
Det ble også lagt inn ved booking..

Har Turkish noe seatblock funksjonalitet for *G?
Are G is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 17:47   #122
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Kan legges inn EB på online check in mener jeg. :-)
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 20:21   #123
Are G
EBD

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Kan legges inn EB på online check in mener jeg. :-)
Det ville den ikke når jeg sjekket inn. Fikk bare opp feilmelding. Har de en skranke jeg kan få fikset dette på osl i kveld?
Hadde vært greit å få det i orden med en gang..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 23:09   #124
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Husk å legge inn nummer med tre bokstaver først. Hender man sliter ja.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2015, 12:24   #125
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

Booket nettopp billetter igjennom TK sin nettside og fikk til min store overraskelse følgende beskjed gjeldende bagasje : Free Baggaga Allowance, 40 kg max. Dette gjelder for alle fire flightene.
Det må jeg si er ganske så ivrig tatt i betraktning at vi flyr i henholdsvis Eco Promo (W) og Eco Flex (Y).

Trodde TK som de fleste andre hadde baggasje på rundt 20 kg.

Last edited by kekker; 01-10-2015 at 18:35.
kekker is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2015, 20:14   #126
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

@kekker Normalen er 20 kg, men Turkish har en rekke unntak i flere land for å kunne hevde seg i konkurranse med andre selskap. Og det har slått heldig ut for oss som reiser ut fra Norge. Har du Star Gold i tillegg bør bagasjekvoten vært stor nok for de fleste....

"For flights from Jakarta and Norway the free baggage allowance is 40 kg total for the Business Class travelers and 30 kg for the Economy Class travelers.

For flights from Egypt to Turkey and from Turkey to Egypt, the free baggage allowances is 50 Kg for both Economy class travellers and Business class travellers.

Free baggage allowance from Germany to Turkey and Beyond Turkey for Economy Class is 30 kg and for Business Class 40 kg.

For flights from Ireland the free baggage allowance is 30 kg. for the economy class and 40 kg. for the Business Class travelers

For flights originating in Ireland (first flight of the journey is from Ireland), free baggage allowance is 30kg for economy class and 40kg for business class. For flights not originating in Ireland, free baggage allowance can differ. Please contact your local sales office for more details.

For flights from Edinburgh (first flight of the journey is from Edinburg) to Asia, Middle East and Africa, the free baggage allowance is 40 kg for the Economy Class travelers and 50 kg for the Business Class travelers."
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2015, 14:57   #127
geha
ScanFlyer Blue

Vurderer Turkish til Bangkok i desember. Bra kombinasjon av pris, reisetid og avgangstidspunkt. Sikter meg inn på avgang 20.10 fra Istanbul. Noe som vet hvilke maskiner de nå bruker på den avgangen, de flyr vel denne ruta tre ganger i døgnet. Har brukt dem en gang før, da med avgang rundt midnatt fra Istanbul, da var den en gammel og særdeles velbrukt A340 som tok turen.
geha is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2015, 14:14   #128
Chr1st1an
ScanFlyer Blue

Skal fly Osl-Ist i julen med A321 og 737-900 med TK.
Noen som har anbefaling til hvilken side man burde sitte på, og hvilken rad?

Seatguru ga meg ikke så gode svar.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2015, 20:55   #129
Fry
ScanFlyer Silver

Fry's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Skal fly Osl-Ist i julen med A321 og 737-900 med TK.
Noen som har anbefaling til hvilken side man burde sitte på, og hvilken rad?

Seatguru ga meg ikke så gode svar.
De swapper fly hele tiden, alt fra 738, 739, A320/321.... Vanskelig å vite før dagen er der...
Fry is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2015, 15:03   #130
larsdx
Newcomer

Default Registrerere EB-nr. når jeg booker Turkish Airlines

Prøver å bestille en billett med Turkish Airlines, men vil gjerne registrere eurobonusnummeret mitt. Fikk det til tidligere i år, men ikke denne gangen.

Noen som vet?
larsdx is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2015, 08:01   #131
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Default Re: Registrerere EB-nr. når jeg booker Turkish Airlines

Du kan registrere bonuskort ved innsjekk (på flyplassen) så det er egentlig ikke så viktig. Jeg dobbeltsjekker uansett alltid med innsjekk at bonuskort er riktig lagt inn når jeg flyr med partnere, feil skjer...

Last edited by KristianSk; 24-10-2015 at 08:05.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2015, 20:44   #132
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:
Originally Posted by geha View Post
Vurderer Turkish til Bangkok i desember. Bra kombinasjon av pris, reisetid og avgangstidspunkt. Sikter meg inn på avgang 20.10 fra Istanbul. Noe som vet hvilke maskiner de nå bruker på den avgangen, de flyr vel denne ruta tre ganger i døgnet. Har brukt dem en gang før, da med avgang rundt midnatt fra Istanbul, da var den en gammel og særdeles velbrukt A340 som tok turen.

Har flydd denne ruta noen ganger og det er helt bingo i forhold til flytyper. Har hatt A332, A333, A343 og 777 leaset fra Jet Airways. Mulig disse 777'ene er borte nå. På de 2 siste flightene i april var det A333, med fresh ny business class med flate seter og dyne
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2015, 22:36   #133
geha
ScanFlyer Blue

Default Re: Turkish Airlines - reise/poeng/setereservasjon m.v.

Takk for tilbakemelding. Billetten kjøpt. På reservasjonen står det A333. Så gjenstår det å se hva en ender opp med!
Old 28-10-2015, 22:59   #134
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by geha View Post
Takk for tilbakemelding. Billetten kjøpt. På reservasjonen står det A333. Så gjenstår det å se hva en ender opp med!
Vurderer hjemreise med TK selv, og etter å ha sjekka flightradar og div sider, så ser det ut som det er 330 som er i bruk der. Enda ikke sett noe T7 i det siste. Både TK 64 og TK 68 har gått med 330 de siste mnd etter det jeg har sett.
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2015, 09:58   #135
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Hadde i mars 2016 lenge oppsatt 333 til DEL i C. Nå satt opp med T7... Men det endrer seg kanskje tilbake til 333 ?

Har kontakt med en topp dame på TK Oslo og hun hjelper alltid med seter, men kun 3 mnd før...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 12:49   #136
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Holder på å gjøre litt research for en potensiell familietur med to voksne og 1 barn i mars 2016 fra Oslo til Taipei.

Finner priser med TK med ok tider for totalt ca 50 000 kr for 2 voksne og 1 barn i C. Er dette normalpris? Har aldri sett noen kampanjer som inkluderer TPE tidligere, så antar at dette er ganske normal pris? Sammenlignet med f.eks. EK og TG så ligger TK fort 20-25 000 lavere, så i forhold til pris taler veldig mye for at man går for TK.

Ser det er satt opp 777ER på ruten mellom IST og TPE - og TK har vel en 2+3+2 konfig i C så det hadde sånn sett passet greit og tatt de 3 setene i midten for vår del.

Noen innspill på prispunkt, evnt sammenligninger mellom TK, EK og TG i forhold til det å reise med en 3-åring og C-produktet generelt?

jcnorway is online now   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 17:58   #137
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Siden det nå er tre flighter ist-osl er vel faren for å måtte tilbringe en natt i ist betydelig mindre enn tidligere ved irr-ops.

Har vel tidligere i denne tråden nevnt at en flyplassansatt klarte å tvinge en hel forsinket a330 fra osl til ankomst og ikke "transfer" så les skilt og finn en heis eller noe om noen blokkerer trappen. Neppe billig for tk... Faren min var fasinert over hvor lite serviceminded de var på flyplassen.

Mange steder får en jo ekstra service med barn, og mulig en får det hos tk også. 3-seter må jo være gull med en liten en.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2015, 19:45   #138
geirfugl
ScanFlyer Blue

TK har så vidt jeg hvet bare tre-fire 340 igjen, disse fases ut nå. De andre C kabinene er alle full flatt, dog har noen tre seter i midten. Tror en brukes på den nye ruten til Atlanta og en til Sør Afrika. Vær forsiktig med småting, det er ikke oppevaringsplass og briller o.l har en lei tendens til å falle ned under stolen, da trengs det tekniker for å få det ut. Fascinerende å se hvor enkel en slik stol egentlig er under polstringa, imidlertid.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2015, 19:48   #139
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post
TK har så vidt jeg hvet bare tre-fire 340 igjen, disse fases ut nå. De andre C kabinene er alle full flatt, dog har noen tre seter i midten. Tror en brukes på den nye ruten til Atlanta og en til Sør Afrika.
ATL åpner ikke før 16. mai og skal flys med 777-300ER. Men Cape Town er riktig.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2015, 16:16   #140
geha
ScanFlyer Blue

Kanskje ikke helt innenfor denne tråden, men ser nå på FR24 at Turkish i dag, 23 nov, er på vei til Osl med Airbus 333. Er det virkelig behov for så stort materiell på denne ruta?
Reply

Posting Rules