![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Kjøper du de separat, så er det ekstremsport! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det nye transfersystemet åpnet nå? Så noen nye tollsaker mellom utland og innland sist jeg var der. Men det så ikke ut som der var i produksjon
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Sist jeg hørte var planen og utvide med flere destinasjoner fra 1/12, men har vært tyst siden da |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Newcomer
|
![]()
Hei, jeg skal fra PRG til AES via OSL med Norwegian om to uker. Jeg har en gjennomgående billett med ankomst til OSL 14:30 og skal videre til AES 21:00. Så mer enn 6 timers ventetid.
Planen min er å ta toget til Oslo-S for å se sentrum til hovedstaden. Jeg har aldri reist med en gjennomgående billet via OSL så jeg vet ikke hvordan det faktisk fungerer. Hva kan jeg gjøre med bagasjen min (innskjekket)? Er det mulig og gjøre check-in alerede ca 6 timer og kvitte seg med den tunge bagasjen - og ta toget til sentrum etterpå? Eller må jeg betale for bagasjeoppbevaring (enten i OSL eller Oslo S)? Og hvis det er en sjanse for Connecting Norway, er dette en mulig løsning for meg? Takk for hjelpen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bagasjen vil jeg tro bli sendt helt til AES, så når du ankommer OSL så er det bare å ta toget til Oslo sentrum. Når du kommer tilbake så må du ta sikkerhetskontrollen på nytt og gå rette til gaten.
Du kan også lese litt her : https://www.norwegian.no/kundeservic...686#Connecting "Kjøper du en gjennomgående reise (sammenhengende kontrakt) kan bagasjen sjekkes inn til siste destinasjon" sitat fra Norwegian sin hjemmeside |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Du må nok uansett hente ut bagasjen å på OSL og sende den videre selv, selv om den er innsjekk til sluttdestinasjon. Dette pga Norske Tollregler. Connecting Norway er ubrukelig for deg, siden du uansett skal ut av flyplassen. ![]() Men bør ikke være noe problem å sende bagasjen straks du lander og så ta flytoget til byen. Du får jo tag helt til AES, så benytt deg av bag-drop, klart enklest. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
I går var det flere med destinasjon Stockholm og København enn Oslo på SK4686 BCN - OSL. Det er ikke lett for disse passasjerene å finne frem på OSL når de kommer fra international og skal til international. Og maskinen parkerte på innland, så det var en busstur i tillegg. Ingen info fra crewet annet enn fra flightdeck; henvend dere til SAS skranken vedrørende videre forbindelser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tja, nå har jeg aldri forsøkt det selv, men skiltene med international transfer er jo relativt greie på OSL
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke noe problem. Opp på messanin som vanlig og skiltet til int transfer. Har av merkelige grunner hatt den runden flere ganger.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
![]() |
#152 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Alle på BCN-flyet, hvor flesteparten av en eller annen grunn var svenske + en del dansker, ble sluppet av bussen omtrent utenfor tax-free ankomst, og da kommer de vel seg ikke så lett inn på int. dep ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Man må ta trappen/heisen opp og gå bort til "transfersenteret", gjennom security der og ned i avgangshallen. (Så ikke nøye etter sist, mener det er skiltet slik)
![]() |
#154 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Skal ut og reise med SAS i morgen, og har 40 minutter transfer rundt kl. 08.00 på OSL (innland-schengen). Holder det for å få med en innsjekket bagasje videre, eller blir det så knapt at den kan risikere å bli liggende på OSL? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da jeg jobbet som stuer plasserte vi som regel transferbagasje i lasteluke foran, som blir prioritert. Ser de gjør det ennå, så tror det vil gå bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tror jeg kan roe deg ned med et nylig eksempel
![]() SK var klar ved avgangstid kl 0820, all buckled up. MEN ATC, så vi kom avgårde 20 min forsinket. Vi var nervøse for bagasje og videre connection. Nesten rett inn til AMS. MEN landet langt ute i skauen på Polderdam rullebanen. 20 min til gate. Vi kom oss fort ut i C pier, 20 min før neste UA. Men den gikk fra G pier. Pokker i vold langt å gå for gamlinger. ![]() Kom hesblesende dit. UA ventet og pælma oss raskt ombord og gikk omtrent i rute. Bra, men bagasjen ??? Joda den ventet på oss etter immigration i Houston. Topp SK.. ![]() ![]() Så slapp av-- ![]() Last edited by SQ 777; 09-10-2016 at 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
Quote:
Fint å høre, takk for betryggende svar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Superflyer
|
![]()
Hei. Foreldrene skal reise TLL-ARN-OSL-TRD 19/10.... Vil de kunne benytte Connecting Norway ?
Siden på SAS er jo håpløst utdaterte..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fra OSL.no
Dersom din flyvning er tilknyttet denne ordningen, vil du bli informert om dette om bord i flyet. https://avinor.no/flyplass/oslo/plan...necting-norway |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() Anyways.....det burde vært mulig for Avinor å få ut litt mere informasjon om dette, samt evt. få litt fortgang i sakene. Det har jo tydeligvis vært de samme destinasjonene som er omfattet av dette i lang tid nå..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 24-07-2017 16:31 |
Om Basel, flyplass, transfer m.v. | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 9 | 02-01-2017 12:09 |
StarAlliance lounger på Beijing flyplass | gardkarlsen | Reiseforum | 5 | 13-03-2010 21:04 |
Fantastiske Flyplass-lounger | hurvert | Reiseforum | 0 | 10-04-2008 13:06 |