• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sandnessjøen: Understell knakk

Re: Sandnessjøen: Understell knakk

LN-WIF skal ut på testflight WF9895 0900 LT BOO-BOO imorgen. Har deretter rute 1048 LT BOO-SKN....
 
Re: Sandnessjøen: Understell knakk

LN-WIF skal ut på testflight WF9895 0900 LT BOO-BOO imorgen. Har deretter rute 1048 LT BOO-SKN....

Den dro ut på den testflighten i dag, riktignok noe forsinket. Det ble enda større forsinkelse på WF810/811. Denne forsinkelsen er nå blitt litt mindre der den flyr rundt i Nordland. Den får seg en myk start med litt kortere flighter ut og inn til Bodø nå første dagen...:fly
 
Re: Sandnessjøen: Understell knakk

Sjølv om overskrifta på artikkelen hos TU er noget rar: Her er funn frå havarikommisjonen: http://www.tu.no/industri/2015/07/07/derfor-matte-wideroe-flyet-til-sjos

"Vanskelige vindforhold.

Det var hovedårsaken til at et Widerøe-fly landet så hardt at høyre hovedunderstell kollapset på Sandnesssjøen lufthavn Stokka.

– Dette kan karakteriseres som en vindrelatert luftfartsulykke, konkluderer Statens havarikommisjon for transport (SHT) som snart fem år etter hendelsen nå har offentliggjort sin endelige rapport.
artikkelen fortsetter under annonsen
Vinkel og erfaring

SHT peker på at kombinasjonen av innflygingsvinkel, flygerens begrensede erfaring på flytypen og plutselig vindendring bidro til den harde landingen.

Flyet kom fra Bodø onsdag 15. september 2010 da ulykken skjedde klokka 05.57.

Det var en besetning på fire og tre passasjerer om bord. Ingen av dem kom til skade."
 
Back
Top