![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,912
|
![]()
Ok... Jeg skal ikke akkurat utgi meg for å være flyfotograf. Jeg er bedre til å ligge under dyna i 62K og rape alfabetet etter å ha raidet Club Kitchen for øl og club soda.
Men i dag var jeg en litt småeksotisk plass, nemlig Kelowna i Canada. Det jeg først synes var flott var Dash8-300 i Air Canada farger, og med det back dropet av heiene rundt Kelowna Airport ![]() Det var først når vi taxet at det oppdaget at det er en hel haug med gamle rare baljer der. Sånne "3-rørs" som vi ville sagt i projektorverden i gamle dager. ![]() Og enda litt mer. Det var en hel haug, og noen så til og med operative ut. Dog ikke disse. ![]() Så det syns jeg var kult da. Tadaaaa
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
Kelowna er hjem til et stort vedlikeholdsverksted som brukes av flere av de store. Det var også verkstedet som fikk æren av første gang å sette winglets på en 757-300 .. De driver også mye med frakterkonvertering.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,912
|
![]()
Oj, så tøft.
Vel. Det ser ut som om et sted unge Dag J vil kunne frekventere. Isåfall vil jeg intenst anbefale å ta et måltid (liquid or not) på Cactus Cafe+Bar. Strålende mat og en helt episk gen-pool.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Og det er mye historie fra Kelowna Flightcraft Ltd. - noe ogsaa naert knyttet til Norge. At det staar mange 727 har nok med at Kelowna Flightcraft Air Charter mistet kontrakten med Purolator Courier som er en lokal FedEx i BC med attitude! - 8 av de 727 du har paa bildene er aktive, sammen med 2 DC-10 hvor den ene har reg. C-GKFT som har historien knyttet til Norge. C-GKFT var nemlig registreringen paa LN-PAA - Partnair Flight 394. Det var ogsaa hos Kelowna Flightcraft at LN-PAA fikk delene som foerte til ulykken utenfor Hirtshals, dette i forbindelse med oppgraderingen til TurboProp fra Stempel motorer.
Kelowna Flightcraft har ogsaa Type Sertfikatet for Convair CV 240 og opp til deres egen versjon CV 5800
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 10-06-2015 at 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
No problem ! C/n 56 hade en lång och varierad historia , ursprungligen byggd för och levererad som en CV340 till United 1953 som N73128 , därefter till General Motors som lät konvertera den till CV580 , N5120/N51207/HR-SAX/ N9012J/(N700WC)/N770PR och därefter C-GKFT/LN-PAA.
SAHSA hade maskinen 1971-1978 som HR-SAX och den blev "severely damaged 3 July 1978" , reparerades och såldes. En fin bild på CV580 HR-SAX finns bl.a. här , taget 1971: http://www.flickriver.com/photos/bou46/6459662503/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gamle BU registreringer | pilot94 | Register- og ATC-Forum | 1 | 26-10-2010 15:34 |
Noen gamle og til dels veldig gamle reg's... | LN-HVI | Register- og ATC-Forum | 3 | 11-01-2010 20:07 |
Gamle minner,,, | CebPac | Flyforum | 16 | 01-03-2008 19:03 |
Gode gamle.... | sk931 | Flyforum | 1 | 06-12-2006 21:12 |
Vi er like gamle | EB | Flyforum | 3 | 17-04-2006 21:58 |