• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

- Utvendig design av 787 er 'frosset'

Takk for link til interessant artikkel!

Det er spennende å følge 787 fra foilware-stadiet til industrialiseringen, spesielt fordi det er meningen å bruke kompositt i helt nytt omfang for store fly. Jeg har lurt litt på hvordan de ville takle f.eks. faren for støtskader på bakken, noe som er mye verre for kompositter enn for alu, så det er morsomt at dette nevnes spesielt i artikkelen.

Det er langt fra uventet at formen på maskinen endrer seg fra designernes skisser til konstruktørenes blueprints, men jeg håper det er igjen i alle fall litt av den fine formen i halen. :)
 
At halen ble endret i siste liten kom ikke som noen bombe, har hørt fra flere som skal ha greie på det at "haifinnen" var bortimut umulig strukturelt.
 
Back
Top