• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Baltic og Norwegian

Hurum

ScanFlyer Gold
Air baltic og Norwegian økte mest på Kastrup i 2006

http://www.boarding.no/art.asp?id=25177
 
Veldig interessant liste. Ja, lurer om det finnes en slik for OSL?

Uansett, hvilke selskaper havnet utenfor denne listen her da? Ettersom det var to nye må to ha falt ut fra i fjor? Klarte ikke å se det i farten, men Spanair blir vel en het kandidat til denne listen neste år men sine ekspansjoner fra CPH?
 
Originally posted by litt-amatør

Veldig interessant liste. Ja, lurer om det finnes en slik for OSL?

Uansett, hvilke selskaper havnet utenfor denne listen her da? Ettersom det var to nye må to ha falt ut fra i fjor? Klarte ikke å se det i farten, men Spanair blir vel en het kandidat til denne listen neste år men sine ekspansjoner fra CPH?

Spanair er da så sandelig allerede på listen - nr. 9. Med den kommende ekspansion ryger de formentlig i nærheden af top 5 for 2007.
 
La merke til at Widerøe er oppsatt som Widerøe Norsk Air på listen, er vel en god stund siden de smykket seg med den tittelen. :lol:
 
Rekordøkning for DY. Hvordan har dette påvirket SAS? Da har de jammen fått dreis på OSL-CPH
 
Hvor ofte flyr Thai? Hvis de flyr én gang daglig gjennom hele året har de 355 pax per kjerre... Understreker på det aller, aller sterkeste at dette var et hurtig utregnet overslag..
 
Originally posted by SAJblue

Hvor ofte flyr Thai? Hvis de flyr én gang daglig gjennom hele året har de 355 pax per kjerre... Understreker på det aller, aller sterkeste at dette var et hurtig utregnet overslag..

TG flyr hver dag med B747-400 og den har plass til 405 pax i TG versjon. Fullt hver dag ( usannsynlig ) skulle da gi 147 825 pax under fjoråret. Så her må det være noe codeshare pax inne i bildet :question:
 
Originally posted by MD11

Originally posted by SAJblue

Hvor ofte flyr Thai? Hvis de flyr én gang daglig gjennom hele året har de 355 pax per kjerre... Understreker på det aller, aller sterkeste at dette var et hurtig utregnet overslag..

TG flyr hver dag med B747-400 og den har plass til 405 pax i TG versjon. Fullt hver dag ( usannsynlig ) skulle da gi 147 825 pax under fjoråret. Så her må det være noe codeshare pax inne i bildet :question:

Man da håbe at de tager pax. med begge veje ;) I så fald er årets kapacitet 295.650 - det vil give en gennemsnitlig c/f for hele året på 87.5% - ganske udemærket...
 
Originally posted by PP

Originally posted by MD11

Originally posted by SAJblue

Hvor ofte flyr Thai? Hvis de flyr én gang daglig gjennom hele året har de 355 pax per kjerre... Understreker på det aller, aller sterkeste at dette var et hurtig utregnet overslag..

TG flyr hver dag med B747-400 og den har plass til 405 pax i TG versjon. Fullt hver dag ( usannsynlig ) skulle da gi 147 825 pax under fjoråret. Så her må det være noe codeshare pax inne i bildet :question:

Man da håbe at de tager pax. med begge veje ;) I så fald er årets kapacitet 295.650 - det vil give en gennemsnitlig c/f for hele året på 87.5% - ganske udemærket...

Ganske riktig PP, det er pax begge veier;) Ikke bare en vei :lol: Det var sent i TRD....Og TG har høy kabinfaktor:exclamati
 
Imponerende økning for endel selskaper og endel av nettverksselskapene som f.eks Swiss og Austrian har en pen økning. Blir spennende å se på hvor mange som kan opprettholde denne veksten.

Eller har SAS gruppen totalt 55,2% + eventuelle Cimber pax..

Hva er bakgrunnen til Blue1 sin store nedgang?
 
Ellers er det jo tydelig at det er konkuranse på OSL-CPH ruten. 880kr t/r med SAS i påsken er ikke noe jeg klager over!
 
Originally posted by Someone

Hva er bakgrunnen til Blue1 sin store nedgang?

Blue 1 lukkede i starten af året alle sine feeder ruter til CPH - Vaasa, Oulu, Tampere og Turku (4x dagligt) - ruterne til Tampere og Turku er overtaget af SAS DK, mens der ikke længere er trafik fra CPH til Vaasa og Oulu.
 
Back
Top