Terminal 2 på OSL....

JetBlue

ScanFlyer Gold
Terminal 2 på OSL....

Da er arbeidet med å organisere opp arbeidet med T2 i gang på OSL. Blir spennende å se hvor raskt man klarer å få opp konstruksjonen og om T2 får en annen utforming en dagens terminal

Re: Terminal 2 på OSL....

Det er altså håp om en T2 i overskuelig fremtid. Man skal jo ikke selge skinnet før bjørnen er skutt, men dette virker jo relativt lovende, selv om all erfaring tilsier at man skal være forsiktig optimist når det gjelder utbygging av flyplasser i Norge.

Med den veksten det er i trafikken på OSL så er dette sannelige på tide.
En annen sak som jeg er mere opptatt av er utnyttelsen av flyparken som "tilhører" OSL. Hvorfor ikke ta ut mere kapasitet om natten.??? Det er dyrt å ha fly stående på bakken, mye dyrere en å ansette noen flere crew. Her er det mye kapasitet å hente for flere en SAS og DY. Normenn jobber ikke lenger 9-4 og har mye bedre mulighet til å reise( og å komme hjem) på alle døgnets tider og dette bør ikke bare gjelder destinasjoner i Europa/Sør-Europa men også innenlandsoperasjoner i den grad det er lov å lande å ta av på de ulike flyplasser. Jeg er klar over at Gardermoen har restiksjoner på natten, men disse går det faktisk ann å gjøre noe med for å få bedre kapasitet og å utnytte flyene bedre.

edit:skriveleif

Originally posted by Tertit54

Jeg er klar over at Gardermoen har restiksjoner på natten, men disse går det faktisk ann å gjøre noe med for å få bedre kapasitet og å utnytte flyene bedre.

edit:skriveleif

Jeg tviler på at alle de tusen som ikke vil få sove om natta deler dine synspunkter her. :cool:

Trodde det stortsett bare var skog rundt Gardermoen jeg? :lol:

Vi skal huske på at dagens flypark blir mer og mer støysvake slik at det er endel forutsetninger som har endret seg siden 1998. Med den estimerte økning i flytrafikken som vil komme de neste årene så må man få lov til å bruke og utnytte plassen fullt ut og dermed er dagens restriksjoner mer en moden for en revisjon. Agendaen blir da mere støy på dagtid kontra fordele støyen utover hele døgnet.

Slik redeye-flights som de jo har i USA finnes det vel omtrent ingen av i vår verdensdel vel?

Så obs som kommunene er her på dette med støy, så tror jeg ikke dette kommer til å skje med det første...

I tillegg er jeg ikke sikker på om Ola Dunk/Nordmann ville benyttet et slikt tilbud....

Originally posted by ENGM RAMP

Slik redeye-flights som de jo har i USA finnes det vel omtrent ingen av i vår verdensdel vel?

Så obs som kommunene er her på dette med støy, så tror jeg ikke dette kommer til å skje med det første...

I tillegg er jeg ikke sikker på om Ola Dunk/Nordmann ville benyttet et slikt tilbud....

Bare det blir billig nok så kommer nok kundene...spørsmålet er om det kommer "nye" resiende til....eller en bare flytter passasjerer fra dag til natt.

Sannelig på tide at det er satt igang en prosjektgruppe!! Håper at den nye terminalen blir arkitekttonisk lik eksisterende terminal, slik at det blir en helhet over det. Det er nok av flyplasser rundt i verden som ser ut som arkitekttoniske lappeverk..

Tja, si det, forhåpentligvis er vel design-preget her oppe sååå gjennomført over alt (bortsett fra gamle GA da) at de kanskje lager noe lignende i allefall :)

:D

Back