Hercules På BGO, 12-10-2008

Scanorama

Flying Norwegian(s)
Hercules På BGO, 12-10-2008

Jeg var en liten tur på Flesland i dag for å lufte meg meg litt og samtidig få litt JetA1 ned i lungene. Det var mye de samme maskinene som er der til dagen, som også var der idag, men det kom en Hercules fra RAF. Den var der ca. 1,5 time, før den lettet igjen. Jeg har prøvd å finne litt data om denne, men finner ikke noe. Så hvis det er noen som har et forslag, mottas det med takk. Det eneste jeg har og gå etter, er at det står 290 på halen.

Så på en annen lenke her, at det var en som har selskap av sauene som går der ute. Tror jeg heller velger å ha selskap av denne hesten. Hun heter forresten Dolly og er veldig interessert i fly.....

Attachments

• hercules_img6241.jpg
    hercules_img6241.jpg
    64.2 KB · Views: 313
  • hercules_img6243.jpg
    hercules_img6243.jpg
    74.6 KB · Views: 312
  • hercules_img6247.jpg
    hercules_img6247.jpg
    57.4 KB · Views: 311
  • hercules_img6286.jpg
    hercules_img6286.jpg
    24.8 KB · Views: 305
  • dolly_img5500.jpg
    dolly_img5500.jpg
    64 KB · Views: 299
Re: Hercules På BGO, 12-10-2008

Flotte bilder, kjempeflott at det kommer mange bilder fra Flesland.

Ser du var oppe på haugen også, (der med hesten) holder de fortsatt på å grave der oppe og kjøre forbi med lastebiler hele tiden?

Bra jobbet med nydelige bilder

Ja, du/dere skal få flere bilder etterhvert som høsten siger på. Holder på å gå igjennom sommerens bilder. Ang. haugen, så skal de hvisstnok være ferdig å planere til nyttår etter som bonden sa til meg en gang jeg snakket med han.

Og - de kommer ikke til å stenge igjen veien opp der. Det har jeg allerede få bekreftet av eieren (Bonden). De synes det bare var fint at vi kunne bruke den plassen til å fotografere flyene. De var litt frustrert over alt bosset folk hiver fra seg der, for sauene har fått i seg både glassskår oa. Så, hvis dere som er der og fotograferer ser noen som hiver boss, får dere heller snakke til dem. Det lovte jeg bonden at jeg skulle gjøre. Siden de er så grei med oss og lar oss få bruke plassen, får vi gjøre det til gjengjeld.

Flotte saker, husker no hvertfall alltid på å ta med meg mine ting etter jeg har vært der, flott at vi får bruke plassen der videre, tror jeg har truffet han bonden en gang jeg og, koselig fyr

Hei hei.

Fine bilder. XV290 er en av to britiske "classic" lang-herk'er som er malt grønne. Tror dette var en del av et eksperiment en gang for noen år siden. Den har vært og besøkt Norge mange ganger, tror det ofte er i forbindelse med spesialoperasjoner, med SBS og SAS.
Uten at dette trenger å være en sånn tur.
Slik jeg har hørt det har gammel-hercules med firbladet propell noen fordeler i forhold til manøvreringsegenskaper, da spesielt under nedstigning, noe som kan være praktisk ved kompliserte operasjoner. Kanskje det er derfor den brukes av Gutta Boys?
Her er andre bilder av 290 på Airliners.

Så på en annen lenke her, at det var en som har selskap av sauene som går der ute. Tror jeg heller velger å ha selskap av denne hesten. Hun heter forresten Dolly og er veldig interessert i fly.....

-Og her et bilde av samme hesten..., tatt i sommer engang !
Dolly ble forøvrig passet av lkjæresten til elste sønnen tidligere.... ;)
Kjekt når man har dyr nær seg når man er der !

Attachments

• Hest_08_.jpg
    Hest_08_.jpg
    122.7 KB · Views: 20
Back