• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-WIT, Sogndal - 06/10-08

LN-EIR

ScanFlyer Silver
Widerøes nye gamle Dash 8-100, LN-WIT:

Se bort fra kvalitet. Bildene er så og si uredigerte, kun endret i størrelse i jallaprogram da jeg ikke har tilgang til PC'en min! :)

wit1.jpg


wit2.jpg
 
Den har i det minste fått widerøefarger på deler av ene motoren ;)

Har merket meg at det virker som det ikke er så nøye lengre for selskapene å ha "riktig" profil på maskinene. Var vel heller skjelden før at det fløy uprofilerte maskiner rundt i forhold til nå. Flere av -300 maskinene har jo heller ikke riktig profilering.
 
De har vel ikke tid eller penger lenger :) koster å sette fly på bakken for å rette på slike skjønnhetsfeil.

Spurte en flyger i SAS for en stund siden hvorfor LN-BRR (alle husker den med gamle braathens-farger og hvit hale/skikkelig fussete) ikke enda har fått seg en repaint, hvorpå han repliserte tørt: "Det koster vel dollar da..." ^_^
 
Last edited:
Det kan se ut som om SAS Norge venter litt med å re-painte siste maskin (LN-BRX, Boeing 737-505). Alle andre ex. Braathens maskiner flyr nå i SAS Norge sine farger. LN-BRX ble observert i fulle Braathens farger på TRD 6. oktober...
 
Last edited:
Back
Top