Scandinavian Airlines enhances long-haul Business class

Savipix

ScanFlyer Rusty
Scandinavian Airlines enhances long-haul Business class

SAS Scandinavian Airlines has enhanced its long-haul Business class with a
number of innovations to ensure even simpler and more hassle free traveling. New
features include the introduction of a unique last-minute Business class fare, a
new comfort kit, upgraded audio/video-on-demand and a "breakfast on the go"
concept.

SAS has introduced a Business Class fare that is available right up until
departure and still guarantees a seat in Business. The new A class fare is
available now on all non-stop SAS routes between Copenhagen/Stockholm and
Bangkok, Beijing, Chicago, Dubai, New York, Seattle, Tokyo and Washington DC.

"SAS' new A class ticket is uniquely designed for Business travelers that value
the importance of face-to-face meetings, and have to make last minute travel
decisions and be somewhere in the world at a specific time, even if the flight
is only hours away," says Lars Sandahl Sørensen, Chief Commercial Officer, SAS
International.

"SAS offers greater fare flexibility and more choice than other airlines, and we
now offer customers several Business class fares - from a fully flexible fare to
a more restricted fare, the Fixed Business fare. We also offer full service
class combinability, making it possible to travel in Business one way and
Economy Extra the other. So finding a suitable Business class travel solution
has been made been easier."

Passengers' wellbeing is a key issue for SAS, and as a result of increased
security check-in regulations, Scandinavian Airlines has introduced a new
detachable comfort kit. It is specifically designed to ensure passengers a
smooth passage through security, as one part of the comfort kit is a see-through
one liter bag, in line with security regulations.

With the new SAS Business Sleeper now available on SAS' entire long-haul fleet,
passengers want to enjoy their sleep as long as possible. SAS therefore
introduced the new Grab & Go breakfast concept during summer. Available on
flights arriving in the morning, passengers can opt for the Grab & Go breakfast
bag, including coffee, when exiting their flight.

Furthermore, Scandinavian Airlines has also upgraded its audio/video-on-demand
system with additional audio channels. SAS now offers 30 audio channels and 46
video titles onboard.


Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Phone: +46 (0)709 97 62 97; anders.lindstrom2@sas.se

To download SAS International's new media kit, high-res images and for the
latest press releases, please visit www.flysas.com/media.

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4
million passengers per year. The fleet consists of 11 Airbus 330/340 which
serves 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok,
Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm.

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://newsroom.cision.com
The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=559678&fn=wkr0031.pdf SAS enhances long-haul Business class
 
De nye A-klasse billettene skal forresten koste 80.000kr t/r Europa-USA ifølge FT....så de er veldig fleksible og alltid til salgs, men svindyre:exclamati
 
Jeg har finlest mailen og gravd litt, men hva tar de egentlig bort, eller fjerner av tjenester og tilbud? Det er vel det stort sett all mail fra et flyselskap med ordet "enhancement" dreier seg om?

-A
 
Alltid til salgs! Det må jo bety at noen blir satt av flyet, dersom det er fullt og noen booker en A klasse billett! Er det god politikk, eller har de alltid så mange no-show i forhold til antall overbookede at det alltid er ledig plass på flyet?

Hva hvis man er pandion og vil på flyet? Holder det da med å kjøpe C klasse og få fast plass, eller må de blø med dobbel pris for en A klasse?

Blir nok ikke mye brukt denne! Du skal dra i land en kraftig forretningsavtale før du drar av 80 000 kr på en billett! Ville vel uansett vært plass på en First billett via LHR eller FRA for en lavere pris enn dette. Og om man må fly OSL-CPH eller OSL-LHRellerFRA så er det ikke så mye i tidsforskjell. Det kan til og med tenkes at det er bedre forbindelse ogå.

Mulig SAS overvurderer sin egen fortreffelighet i dette, for jeg tviler sterkt på at det er et stort marked, om marked i det hele tatt for denne billettklassen!

BF:old
 
Jeg tror nok at behovet er økende her og har selv vært i en situasjon et par ganger der jeg skulle av sted til SIN på kort varsel. Flyet var fullt og det ble konkurrenten i steden. Dette kan muligens være en måte å imøtekomme faste kunder som reiser mye . Disse vil nok være villige til å bruke et høyere beløp for å komme frem til et møte eller en aktivitet.
Om da SK omplasserer en som har betalt 1/3 av billettprisen er negativt for den det gjelder , men de oppnår å ta hånd om en highyield passasjer på lengre sikt.
Slik jeg oppfatter den nye A klasse , betyr det at C er fullt på en aktuell flight og at det blir ryddet plass til en som er villig til å betale en premium for å komme avsted når han må.
Greit forretningsprinsipp etter min mening.
 
Originally posted by Bizflyer

Alltid til salgs! Det må jo bety at noen blir satt av flyet, dersom det er fullt og noen booker en A klasse billett! Er det god politikk, eller har de alltid så mange no-show i forhold til antall overbookede at det alltid er ledig plass på flyet?

BF:old

Det er jo en grunn til at den er svindyr og tror heller ikke SAS regner med de store volumene. Og A-klasse blir jo akkurat det samme som å ha et midlertidig Pandion kort


Såvidt jeg ser er det 3 nye ting de kommer med
-A-klasse billetter
-Flere AVOD kanaler
-Muligheten til å ta med seg en take-away frokost


....så egentlig ingen revulosjonere endringer
 
Selger de i snitt en slik billett pr oversjøisk flyging blir det jo et pent resultat pr dag/uke/måned/år.
 
Og selv om SAS f.eks skulle selge 1 slik billett i snitt om dagen vil det da på årsbasis bli snakk om en omsetning på nesten 30MNOK


Har ikke CO noe lignende eller er det bare det at den siste billetten på business er svindyr?
 
Originally posted by Bizflyer

Alltid til salgs! Det må jo bety at noen blir satt av flyet, dersom det er fullt og noen booker en A klasse billett! Er det god politikk, eller har de alltid så mange no-show i forhold til antall overbookede at det alltid er ledig plass på flyet?

Jeg vil tro det burde kunen la seg gjøre å finne frivillige til å bli rerutet i et slikt tilfelle. Hvis denne ekstra billettinntekten er 80 000 kr, burde de vel fint kunne prøve seg å tilby 2000 kr, eller kanskje 5000 eller 10 000 i kompensasjon til de frivillige, og allikevel få en betydelig ekstra inntekt. Jeg er overbevist om at det i de fleste tilfeller ville være noen som frivillig omrutes ved en slik kompensasjon.
 
Alltid til salgs! Det må jo bety at noen blir satt av flyet, dersom det er fullt og noen booker en A klasse billett! Er det god politikk, eller har de alltid så mange no-show i forhold til antall overbookede at det alltid er ledig plass på flyet?

Mulig SAS overvurderer sin egen fortreffelighet i dette, for jeg tviler sterkt på at det er et stort marked, om marked i det hele tatt for denne billettklassen!

BF:old

Hadde et møte med SAS IC forrige fredag og de sa at de var fornøyd med salget av A-klassebilletter og det ble booket ca 1 daglig og rekorden var 5 stykker på samme flighten, og til nå var det kun en denied boarding pga dette hvilket vil si det er en fin liten ekstra profitt for SAS
 
Imponerende!

Men jeg ser vel ikke denne billettklassen som noe forbedring av servicen for mitt vedkommende.

Video on demand er jo en forbedring. Men det å kunne få en fruktpose i hånda på vei ut av flyet, er vel ikke akkurat verdt et førstesideoppslag for å si det sånn!

Men vi er vel flere som ville hatt internettforbindelsen tilbake. Det hadde vært et stort fremskritt!

BF:cool2
 
Hadde et møte med SAS IC forrige fredag og de sa at de var fornøyd med salget av A-klassebilletter og det ble booket ca 1 daglig og rekorden var 5 stykker på samme flighten, og til nå var det kun en denied boarding pga dette hvilket vil si det er en fin liten ekstra profitt for SAS

Hva er det du har gjort for noe som gjør at SAS IC vil holde møte med deg?

BF:question:
 
Back
Top