• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

18. desember blir FedEx's travleste dag i historien

Blir spennende..
Føler på meg at Fedex Norge kommer til å bidra stort der.

Originally posted by Herlov

Originally posted by Martin

Blir spennende..

Ja, med rundt 0,0005% av den totale trafikken? ;) :lol:

Tja..

Hvis vi er heldige, med ca. 120 pakker ut den dagen (og forutsatt at jeg og mine kolleger klarte å regne ut riktig...), ligger vi på ca. 0.001 %.. Go FedEx Norge :up:

Om man også regner med importen (som egentlig kommer inn på søndagskvelden), så blir det betydelig mer. Da snakker vi 0.02 prosent.. (ca. 2000 pakker inn..)

Originally posted by Blubird

Hvem flyr egentlig FedEx-pakkene til/fra GM?

De "flys" inn med et firma som heter Östervalls Flygfrakt" fra ARN. De opererer med Scania (tror jeg.. eller Volvo eller noe sånt). Ut sender vi med SAS til henholdsvis CPH eller CDG (avhengig av hvor pakken skal videre i verden..).

Så mens DHL, TNT og UPS m/flere sender egne fly, bruker flyfrakt-giganten FedEx i stedet altså trailere. :D ;)

Blir spennende..

Vel, jeg skal bidra litt i forkant, du får en stor kasse av meg i slutten av November som skal til JRO/ARU. ;)

Og i morgen kommer en banan-kasse tilbake og skal til meg i Bergen, så vær snill med den. ;)

-A

Originally posted by ph-ndr

Blir spennende..

Vel, jeg skal bidra litt i forkant, du får en stor kasse av meg i slutten av November som skal til JRO/ARU. ;)

Og i morgen kommer en banan-kasse tilbake og skal til meg i Bergen, så vær snill med den. ;)

-A

Er vanligvis ikke med på den fysiske håndteringen av det som kommer inn, men du kan nok regne med at den blir håndtert pent. Så skal jeg gjøre mitt for at den i slutten av November går videre fra Gardermoen.

Originally posted by Someone

Tydeligvis at Nissen har outsourcet flytjenestene og Rudolf er arbeidløs :p

Enda bedre, han jobber for oss :lol:

Fedex_santa.jpg

Blir spennende..

-A

Er vanligvis ikke med på den fysiske håndteringen av det som kommer inn, men du kan nok regne med at den blir håndtert pent. Så skal jeg gjøre mitt for at den i slutten av November går videre fra Gardermoen.

Og jeg kommer å henter det på Mandags morgen for å kjøre det videre til PostensGodssenter.........;)

Airbus 330. :smile2

Det er faktisk skuffende, at FedEx skal med vanlgi bedrittspakke over fjellet... det er jo ikke noe bra. Og de fortalte ikke om det forut, men det skal være sagt at jeg liker FedEx for servien sin.

-A :)

Det er faktisk skuffende, at FedEx skal med vanlgi bedrittspakke over fjellet... det er jo ikke noe bra. Og de fortalte ikke om det forut, men det skal være sagt at jeg liker FedEx for servien sin.

Jeg er faktisk enig med deg der.. Jeg jobber med exporten fra "resten av landet" (alt untatt Oslo), deriblant det som kommer med inn til oss med post. Det skal nevnes at det aller meste er hos oss dagen etter at det har blitt sendt, men dessverre hender det at posten roter det litt til for oss.. Vil ikke nevne eksempler her, men det at din forrige forsendelse brukte et par dager ekstra over fjellet er barnemat i forhold til andre ting jeg har opplevd.
Men jeg setter pris på at du er fornøyd med servicen, og håper du vil fortsette å bruke oss.

Og jeg kommer å henter det på Mandags morgen for å kjøre det videre til PostensGodssenter.........

Hmm.. Henter du post hos FedEx? Ofte?

Men jeg setter pris på at du er fornøyd med servicen, og håper du vil fortsette å bruke oss.

Jepp, og apropros det, kan du få noen til å stappe litt sånne FedEx-konvolutter i A4-format oppi boksen når den kommer forbi? Har ikke sånne og de er litt hendig fra tid til annen. :D

Jeg er faktisk enig med deg der.. Jeg jobber med exporten fra "resten av landet" (alt untatt Oslo), deriblant det som kommer med inn til oss med post. Det skal nevnes at det aller meste er hos oss dagen etter at det har blitt sendt, men dessverre hender det at posten roter det litt til for oss.. Vil ikke nevne eksempler her, men det at din forrige forsendelse brukte et par dager ekstra over fjellet er barnemat i forhold til andre ting jeg har opplevd.

Og jeg kommer å henter det på Mandags morgen for å kjøre det videre til PostensGodssenter.........

Hmm.. Henter du post hos FedEx? Ofte?

Nei, kjører kun Mandagsmorgene og henter full bil. ( 18 conteinere )
Men synd å høre folk ikke er fornøyd med Posten og "våre" produkter, klar vi er ikke best vi heller men er nok ikke av de værste. Kan ikke være så ille nå en så stor kunde som FedEx bruker oss? ;)
Vi er nok best i utkantstrøkene tipper jeg.:smile2

Jepp, og apropros det, kan du få noen til å stappe litt sånne FedEx-konvolutter i A4-format oppi boksen når den kommer forbi? Har ikke sånne og de er litt hendig fra tid til annen. :D

Vet ikke om jeg kan få lagt noen ned pakken din, men jeg kan da alltids sende noen til deg.. Fikser det på mandag.

Nei, kjører kun Mandagsmorgene og henter full bil. ( 18 conteinere ) Men synd å høre folk ikke er fornøyd med Posten og "våre" produkter, klar vi er ikke best vi heller men er nok ikke av de værste.

Da har jeg nok ikke sett deg. Er det et tidspunkt jeg ikke er på jobb, så er det mandag morgen :rolleyes: (jobber alltid fra ca. 12-13-tiden og utover, gjerne til 22 på kvelden)

Vel, jeg skal ikke nekte for at en del av posten vi får inn (som skal sendes videre til utlandet) har brukt mer enn et døgn fra sentrale byer til Gardermoen... Men mye har også brukt under et døgn.. Men noen ganger kan et ekstra døgn være et døgn for mye for vår kunde, og da får vi selvsagt skylda for det, også får kundene sjokk når de hører at det er posten som brukes, enda det er "vår" sjåfør som har hentet pakken (noe det strengt tatt ikke er..).

Originally posted by Airbus 330
Men synd å høre folk ikke er fornøyd med Posten og "våre" produkter, klar vi er ikke best vi heller men er nok ikke av de værste. Kan ikke være så ille nå en så stor kunde som FedEx bruker oss? ;)
Vi er nok best i utkantstrøkene tipper jeg.:smile2

Mine to største innsigelser er:

1. Bedriftspakke Express, hvor det er i praksis et eget produkt å få ting ut på en lørdag, noe som bare er en ekstra plage. Gjør det til et enkelt valg i det vanlige Express-produktet. Gudene vet hvor mange ganger jeg har brukt halve lørdags morgen på å grave en pakke ut fra temrinalen på Minde for at en eller annen levrandør sine folk glemte å gøre ekstraarbeidetmed å få den ut lørdag...

2. Bedriftspakker har i praksis en veldig lang maks leveringstid, mens det kunden vanligvis opplever og forventer er over ntten eller dagen derpå, og når noe går gale har posten full ryggdekning i å påberope seg 3 arbeidsdager eller hva det nå er. Gap mellom praksis kunden forventer og er vant med kontra solid ryggdekning kombinert med en godt tilbakelent "vær glad det går så mye fortere til vanlig"-holdning gir meg mark. :)

-A

PS: Pluss posten har enda et godt grep på markedet innenriks, så det er nok grunnen til at dere har så mye av markedet... ikke ulikt Telenor for 10 år siden.

Back