Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 20-06-2011, 11:53   #1
Seabee
ScanFlyer Silver

OBB 8 Dramatikk på Notodden19 juni!

Var på Notodden i går! Dessverre ødela regnet mye. MEN dramatikk ble det - særlig etter at showet var over! LN-JAK og LN-JAC tok av i løs formasjon for å dra hjem til Skien. Vi var noen få igjen ytterst på publikumsområdet. Like etter avgang mistet LN-JAC brått høyde og forsvant ned blant buskene forbi enden av rullebanen. Alle vi som så på trodde at "nå smeller det"! Men som ved et mirakel klart flyet å klatre over tretoppene igjen før det forsvant i en venstresving bak trærne mot elva. Vi ventet igjen å se en røyksopp blant trærne, men igjen skjedde det et mirakel og flyet kom over tretoppene igjen og landet medvinds på rullebanen.

Det var først etter at jeg såg på bildene av landingen etterpå at jeg virkelig forstod hvor nært dette var en alvorlig utgang! I ALLE hjulleggene hang det kvister og løv, i tilllegg til noen kvister imellom høyderoret! Denne flygeren må rett og slett være utrolig dyktig som kom seg ut av denne situasjonen! Og marginene var heldigvis på riktig side! Alle vi som såg dette ble svært "shaky" av å oppleve dette! Det er derfor litt artig å lese hvor rolig han beskriver det som skjedde i avisa "Varden":

http://www.varden.no/nyheter/uskadd-...vari-1.6315678

Quote:
Litt dramatikk var det. Men jeg fulgte de prosedyrene jeg skal og fikk pumpet inn drivstoff med en manuell pumpe. Motoren startet igjen og jeg klarte å lande på rullebanen fra motsatt baneende, sier Landsverk.
Quote:
Det er sånt som kan skje. Men det ble jo heldigvis ingen skade på person, sier Landsverk.
Jeg har noen bilder som jeg skal legge ut når jeg får tid i kveld eller i morgen.

En kar fikk tatt et utrolig bilde idet flyet fosvant ned mellom buskene, men jeg vet ikke om han er på dette forum?

Steinar
http://www.seabee.info
Seabee is offline   Reply With Quote

Posting Rules