• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er det med SASBraathens?

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Reiste i går kveld OSL-TRD, og d var det igjen småkaotisk på OSL for SK. Masse forsinkelser og kanselleringer. Mulig det har vært tilfeldig, men jeg synes det har vært mye slikt når jeg har vært ute oig flydd i det siste. DY var i rute over hele fjøla (untatt mitt fly, som kom inn 1/2 time sent fra ARN), så man skulle ikke tro det var været som var årsaken.
Noen som kjenner til årsakene til problemene?

:-) VC-10
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

en del tekniske problemer som gir kanselleringer. Flyprogrammet er tett, så det tillater ikke så mye irregularities før det ryker
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

DY i rute? Må ha vært en misforståelse :p
Jeg synes generelt at DY ofte er forsinka.
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Originally posted by Isbamse


DY i rute? Må ha vært en misforståelse :p
Jeg synes generelt at DY ofte er forsinka.

Min egen erfaring med DY er at de alltid har gått på rute (+/- 10 minutter), selv om jeg vedgår at datagrunnlaget ikke akkurat tilfredsstiller statistiske idealkrav....

PS! Isbamse: Har du sett at du får litt pepper i Utropia...;)
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Originally posted by TOS



Min egen erfaring med DY er at de alltid har gått på rute (+/- 10 minutter), selv om jeg vedgår at datagrunnlaget ikke akkurat tilfredsstiller statistiske idealkrav....

PS! Isbamse: Har du sett at du får litt pepper i Utropia...;)

Vel, det gjør ikke datagrunnlaget mitt heller :D

Har sett at jeg fikk pepper, ja...driver og forbereder svaret...den filosofen skal nok få brynt seg litt!
:devil
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Kanskje jeg har hatt flaks, men DY har stort sett alltid vært i rute når jeg har valgt dem, mens det nesten alltid det siste halvåret har vært kanselleringer eller forsinkelser med SK.
VC-10
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Hører det er 5 fly som står. Teknisk avd. jobber visst ikke skjorta av seg heller.....
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Så en B737-500 i TRD i dag utenfor "BU" Hangaren. Stod og ruset motorer og testet systemer.
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

LN-BRV står i Tromsø for tida. Fikk visst snag på fredag........
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

BRH hadde motorskifte på Værnes.... ellers har det vært ille mye trøbbel i det siste.

Jeg bør vel ikke si så mye, men STS har ikke noe særlig høy stjerne hos SAS Braathens for tiden..:pissed
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Originally posted by LN-FHU


LN-BRV står i Tromsø for tida. Fikk visst snag på fredag........
Nei,det stemmer ikke at det var -BRV som hadde snag,det var LN-BRD.Men nå er fuglen fløyet...:)
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Originally posted by LN-MEH


Originally posted by LN-FHU


LN-BRV står i Tromsø for tida. Fikk visst snag på fredag........
Nei,det stemmer ikke at det var -BRV som hadde snag,det var LN-BRD.Men nå er fuglen fløyet...:)

Ooops...my bad. Sorry alle sammen, var 100 % sikker på BRV
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Vel, hva angår regulariteten til begge selskapene, så har nå DY rundt 86 % regularitet her på GM til nå denne mnd, mens SK/BU ligger på snaut 80, så det er vel ikke så ille for DY deeeet vel? :spin:
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Originally posted by ENGM RAMP


Vel, hva angår regulariteten til begge selskapene, så har nå DY rundt 86 % regularitet her på GM til nå denne mnd, mens SK/BU ligger på snaut 80, så det er vel ikke så ille for DY deeeet vel? :spin:

Her blander dere vel ONTIME og REGUALRITET ??

REGULARITET = ANTALL GJENNOMFØRTE FLYVNINGER vs PLANLAGT og IKKE ONTIME...
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Punktligheten i bransjen er mye bedre en sitt riktig vill jeg påstå. Men det er altid rom for forbedring. :up:

Hilsen,
Laurenz
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Originally posted by Stone


BRH hadde motorskifte på Værnes.... ellers har det vært ille mye trøbbel i det siste.

Jeg bør vel ikke si så mye, men STS har ikke noe særlig høy stjerne hos SAS Braathens for tiden..:pissed

Takk for svar, jeg antok at det var motorbytte ettersom de stod og ruset. Hvor lang tid bruker man på et 737 motorbytte?

Er det full teknisk base på Værnes for BUSK?
 
Replying to Topic 'Hva er det med SASBraathens?'

Om det er STS, SGS eller SMS (hehe)...Her vel ikke så mye å si...Så lenge SAS Brraathens gjør det meste for å motarbeide sine egne selskap innen SAS konsernet. Jeg tror og mener at alle AS innen SAS konsernet gjør sitt ytterste for at nye "Ryanair" innen norden skal klare sine mål...Det blir virkelig spennende å se hvordan utviklingen blir..Kanskje det kommer noen nye "matpakke" ruter snart..Gleder meg til neste tur med Lufthansa i turistklasse til Palma neste onsdag! Da skal det nytes rødvin og gin tonic på to flyvninger til samme pris og nesten doble poeng på SAS Eurbonus! So long SAS Braathens!
:up:
 
Back
Top