• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

På dagsrevyen akkurat

B737

ScanFlyer Blue
På dagsrevyen akkurat

Norske luftfartsmyndigheter vil svarteliste PIA sine A310 og B747 i Norge pga alder på flyene. De venter et svar fra EU de nærmeste dagene. PIA svarer at de da vil sette inn B777.

Og mener i samme slengen at SAS flyr med like gamle fly!

Frode!
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Det er ikke pga alderen, men pga vedlikehold, eller snarere mangelen på.
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Og her er talsmannen:
iraksak.jpg


PIA har mye nyere flyflåte enn SAS og resten verden:drunk:
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Med fast innslag av PIA sine B777 på OSL, så tenker jeg mange blir rimelig "ville i trusa" mh.t. fotomuligheter osv. (både her inne og på Flightsim.no) :cool:
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Originally posted by LN-SUV

PIA har idag meldt in B777 på Onsdag kveld.

De lekker drivstoff her linket til Scandinavian Aviation Photography som så det hele mellom rundene på The Romper :drunk:

http://www.scanavphoto.no/rescue/imgp0008.jpg

http://www.scanavphoto.no/rescue/KGL_027.jpg

http://www.scanavphoto.no/rescue/imgp0002.jpg

Hønemor:
http://www.scanavphoto.no/rescue/imgp0012.jpg

http://www.scanavphoto.no/rescue/imgp0014.jpg

Nå sto vi på sørsiden (det er her vitenskapen vil vinne over vestlendingen) så The Romper var mer en kuriositet.:cheers: :colgate:
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Siden KOG ikke har funnet ut at musen har høyreknapp - her er bildene på direkten ;)

imgp0008.jpg


KGL_0027.jpg


imgp0002.jpg


Hønemor:
imgp0012.jpg


imgp0014.jpg
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Originally posted by B737

Norske luftfartsmyndigheter vil svarteliste PIA sine A310 og B747 i Norge pga alder på flyene. De venter et svar fra EU de nærmeste dagene. PIA svarer at de da vil sette inn B777.

Og mener i samme slengen at SAS flyr med like gamle fly!

Frode!

Hadde de ikke "bare" 7stk B777 da, og er det nok til å dekke rutene til OSL?
Regner med at det er flere ruter i EU/EØS land som trenger denne maskina fremover.

Airbus 330. :smile2
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Er vedlikeholdet av 777 bedre enn A310 og 747 da?
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Jippi! Gladnyhet det her! 777 på OSL...
Wowt! Kanskje vi får se en 777-300ER her også!
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Originally posted by LN-KGL

Siden KOG ikke har funnet ut at musen har høyreknapp - her er bildene på direkten ;)

Data er vanskelige greier, vet du :cry: :(
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Heisann,

Det er vel riktig som Tommy777 sier at slurver du med service check så spiller det vel liten rolle om det er en 20 år gammel B747 eller en 2 år gammel B777. På den andre siden, og uten å vite detaljene, så har ikke B777'ene til PIA nådd noen form for "heavy" check enda og jeg vet som nevnt ikke hva de (myndighetene) sikter til...?

Kommetarer som at "flyene er for gamle" er ganske overflatiske og uspesifiserte og ligger mest til medianene?

Noen som har lest eller sett hva de Europeiske, inkludert norske myndighetene ikke liker...?

Dag
 
Re: På dagsrevyen akkurat

Pakistan International Airlines
(18) Pakistan International Airlines has submitted to the
Commission a corrective action plan intended to
address the systemic safety deficiencies which have
been identified by various Member States through ramp
inspections performed under the SAFA programme.
Furthermore, the competent authorities of Pakistan have
endorsed the carrier's action plan, and have established
an annual oversight plan of surveillance activities of the
carrier.
(19) A team of European experts conducted a fact-finding
mission to Pakistan from 12 to 16 February 2007 to
evaluate the implementation of the submitted action
plan. Its report shows that some of the actions needed
to redress the situation of the company in relation to
compliance with relevant safety standards still have to be
completed, particularly for its aircraft of type Boeing
B-747 and Airbus A-310. The situation is at present
satisfactory with regards to the B-777s fleet which is
not affected by the systemic deficiencies referred to
under recital 18 above, as well as the fact of continued
airworthiness being ensured through adequate
arrangements.
(20) Consequently, on the basis of the common criteria, it is
assessed that Pakistan International Airlines does not
meet the relevant safety standards, except for flights
operated with the Boeing B-777s fleet, and should be
included in Annex B with respect to any other
operations (1). In addition, Member States intend to
ensure further verification of effective compliance with
relevant safety standards through systematic ramp
inspections on this carrier.

edit: kilde: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/en/oj/2007/l_066/l_06620070306en00030013.pdf
 
Back
Top