DY: Atter en ny rute, denne gangen Stavanger - Gran Canaria

Jeg fikk fire billetter til 199 stykket i februar - og det er "sinnsykt billig". Jeg reagerer litt på en forretningspolicy som sier at det er greit å selge med et så stort tap - skatt utgjør meg bekjent like under 199 på OSL-CPH.... Det er vel fortsatt mulig å finne relativt rimelig billetter OSL-CPH....

Nå husker jeg ikke helt nøyektig hva de er på men jeg mener å huske avgifter en vei OSL-CPH ligger på rundt 150kr (CPH-OSL er ca 20kr dyrere enn OSL-CPH). Uansett så hadde Norwegian og Sterling ganske heftig priskonkuranse for å vinne marketsandeler på denne ruten etter at code-share avtalen ble avsluttet i høst. Fikk selv tak i drøssevis med billetter på denne ruten til 199kr stykket. Billigste billett med DY på samme strekning nå er 349kr og på samtlige selskaper (SK, NB og DY) har jeg inntrykk av at billettprisene er økt med ca 200 i snitt hver vei siden jul.

Det at DY solgte billetter så billig kan man se på som markedsføring, og som en kamp mellom NB og DY og bli nr 2 bak SAS på OSL-CPH ruten, en kamp jeg mistenker DY vant

Last edited:
Jeg er i utgangspunktet enig i at 199 kr. er for billig for en flybillett - men som Someone sier må dette ses på som markedsføring i forbindelse med relativt store endringer på ruten for både Norwegian og Sterling. Hadde disse prisene vedvart i mange måneder, hadde det vært noe annet. Da er det ikke lenger markedsføring. Registrerer ellers at Sterling er nede i en daglig avgang i sommer, noen dager to.

Mulig. Men de 199-billettene virket det for meg som om det var relativt mange av, var det jeg kommenterte i forhold til at det nå er så "vanskelig" å finne de billigste billettene... Et tankekors var som sagt at det var billigere enn ID m/sas på samme ruten...

Det er ikke bare det at det ikke finnes billetter til den laveste prisen overhodet, det er det utrolige DY svadaet:

- Vi er overbevist om at rogalendingene vil sette pris på billige billetter til en plass i solen i vinter, sier Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian...:rolleyes:

Som vanlig er det mange billigere alternativer enn DY å velge for rogalendingene. Direkte er ofte dyrest, utrolig at de aller fleste ikke skjønner det...

Last edited:
Mulig. Men de 199-billettene virket det for meg som om det var relativt mange av, var det jeg kommenterte i forhold til at det nå er så "vanskelig" å finne de billigste billettene... Et tankekors var som sagt at det var billigere enn ID m/sas på samme ruten...

Jo, men man kan egentlig ikke sammenligne det, pga OSL-CPH er en helt annen rute enn SVG-LPA. Skal man lokke flere kunder på OSL-CPH ved hjelp av pris så må man faktisk selge et stort antall billige billetter. På ruter LPA og slike steder så holder det å påstå at man har billige billetter:rolleyes: Og siden Norwegian har klart å bløffe store deler av Norges befolkning til å tro at Norwegian alltid er billigst så kjøper de uansett billettene hos Norwegian uten å sjekke andre steder

Last edited:
Du har vel rett, OSL-CPH er en frekvens-rute, mens SVG-LPA er det vel de færreste som flyr flere ganger i sesongen. Ser poenget.

Det er ikke bare det at det ikke finnes billetter til den laveste prisen overhodet, det er det utrolige DY svadaet:

- Vi er overbevist om at rogalendingene vil sette pris på billige billetter til en plass i solen i vinter, sier Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian...:rolleyes:

Som vanlig er det mange billigere alternativer enn DY å velge for rogalendingene. Direkte er ofte dyrest, utrolig at de aller fleste ikke skjønner det...

En raskt sjekk med en sammenligning av SAS sine priser fra Stavanger i høst, gir absolutt DY en god grunn til å reklamere for lavere priser..... Sjekk selv :)

Norwegian sier jo klart at de har billige billetter til en plass i solen. At man så må betale dyrt tilbake er jo en helt annen sak...

En raskt sjekk med en sammenligning av SAS sine priser fra Stavanger i høst, gir absolutt DY en god grunn til å reklamere for lavere priser..... Sjekk selv :)

Proevde SAS eide Spanair. Stort sett alltid billigst, dog med stopp ;)

Back