• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

3 nye Cimber ruter fra CPH

• Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Virker som det er panikkvekst i Cimber for tiden og jeg ha bange anelser om at dette ikke går veien. Det satses på "annenrangs" ruter og mye minner meg om NB's ruteplanlegginger/åpninger.

Blir spennende og følge med men ordtaket "skomaker bli ved din lest" er noe som definitivt Cimber ikke bryr seg om....

Virker som det er panikkvekst i Cimber for tiden og jeg ha bange anelser om at dette ikke går veien. Det satses på "annenrangs" ruter og mye minner meg om NB's ruteplanlegginger/åpninger.

Blir spennende og følge med men ordtaket "skomaker bli ved din lest" er noe som definitivt Cimber ikke bryr seg om....

Muligt ruteplanlægningen virker lidt tilfældig, men
disse 3 er populære sommer dest. i DK og bør give mening :)

Rimelig uspesifikt hvor Cimber skal fly for to av "destinasjonene".
På Kypros (i gresk sektor) er det i hver fall to meget kjent flyplasser - Paphos i vest og Larnaca i øst
På Sicilia er det fem flyplasser som kan regnes med -
og de to største er Falcone-Borsellino Palermo Airport (PMO) og Catania-Fontanarossa Airport (CTA), men i tillegg er en del trafikk på disse tre:
Vincenzo Florio Airport (TPS), Comiso Airport (CIY), Lampedusa Airport (LMP)

Eneste av de tre destinasjonene som Cimber viser til kan sies å være spesifikk, er Lisboa.

Nå så jeg bare pressemeldingen og det er forunderlig at det går å være å upresis i noe slikt - til og med rutetidene var med men bare med øynavnene

Och SAS bryter med CAU och hotar med stora neddragelser i SAS Danmark. Finns det någon "well connected" som kan ta över stora delar av övriga SAS linjer från Cph?

Kan det ha varit plan B om CAU krånglade, och hade M.Jansson och co därför ett finger med i spelet bakom uppköpet av Sterlings konkursbo?

Time will tell...

På Sicilia er det fem flyplasser som kan regnes med -
og de to største er Falcone-Borsellino Palermo Airport (PMO) og Catania-Fontanarossa Airport (CTA), men i tillegg er en del trafikk på disse tre:
Vincenzo Florio Airport (TPS), Comiso Airport (CIY), Lampedusa Airport (LMP)

Lampedusa er en ø 200 km syd for Sicilien, så jeg tvivler på at Cimber har haft dén i kikkerten... Og udover det, så mener jeg kun at den bruges meget begrænset til lidt domestic trafik i sommersæsonen!

Back