Ekstrafly til sommern

Shadow

OSL Slave
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=523081

Appolo (novair) har brukt påsken til å finne flere fly for solhungrige nordmenn til sommerensesongen.
** Fra Oslo til Kreta/Chania
** Fra Bergen til Kreta/Chania og Parga/Lefkas
** Fra Stavanger til Skiathos/Skopelos og Bulgaria
** Fra Ålesund til Øst-Kreta

Så da er det vel duket for noen "rare" selskaper selv på BGO og SVG da muhahah
 
Det blir SAS fra Sola til både Skiathos og Bourgas. Jeg oppdaget dette tilfeldigvis 2. påskedag da jeg skulle bestille flybillett til Chania. Så nå blir det heller Skiathos/Skopelos i sommer. Jippi!
 
Last edited:
Du skal ikke se bort i fra at vi får en og annen skjelden fugl på besøk i sommer Stian.....;)
 
Betyr det stor fly på Sola til sommeren,eller? Kanskje det er noe på gang med alle turistskipene som kommer til Stavanger i sommer? Noen som vet mer?:question::nor
 
Tittet såvidt på flyprogrammet til Apollo/Novair kommende sommer, og fikk inntrykk av at SAS og Norwegian står for brorparten av Apollos flighter. Blir vinterprogrammet til Apollo redusert så mye at man ikke kan sysselsette mer enn 3 A321? Skulle jo i utgangspunktet tro at det ville være mer lønnsomt med eget materiell fremfor innleie?
 
:(

(skrive for å få langt nok innlegg)

[digresjon] Er jo en grunn til at det er påkrevd minimumslengde på innlegg. Nettopp at man skal komme med mer enn et smilefjes.[/digresjon]
 
Last edited:
Tittet såvidt på flyprogrammet til Apollo/Novair kommende sommer, og fikk inntrykk av at SAS og Norwegian står for brorparten av Apollos flighter. Blir vinterprogrammet til Apollo redusert så mye at man ikke kan sysselsette mer enn 3 A321? Skulle jo i utgangspunktet tro at det ville være mer lønnsomt med eget materiell fremfor innleie?

Nei desverre så tok jo moderselskapet Kuoni avgjørelsen for snart to år siden, at leasingen ikke skulle videreføres på selskapets A330-200 maskiner. Når jeg jobbet i Novair hadde vi jo på det meste fem fly; 3 stk. A321-200 samt
2 stk. A330-200. Dog var den ene A332-maskinen videre-leaset for det meste tror jeg, men pr. i dag er det kun de tre A321-maskinene som NVR har fast i stallen.

Hvorfor Kuoni ikke har bestemt seg for å utøke flåten med fler A321-maskiner vet jeg
ikke, spesiellt nå som alle A321-maskinene er ETOPS sertifisert - og dermed flyr
til både India og Brasil. Krysser fingrene for at fler maskiner etterhvert er på
vei inn.

Dog leide de i vinter inn A330-200 maskin fra Orbest (Portugisisk selskap),
og vil tro det samme skjer nå i vinter. Men svært synd at NVR ikke
lenger har "egne" langdistanse maskiner, flesteparten alle mine tidl. kollegaer
på ARN-basen (som jeg gikk på CC-kurs med) mistet jobbet pga. dette.
 
Back
Top