• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er ikke dette flott ??

Jeg husker at som smaagutt kunne jeg se de staa parkert paa FBU fra hagen hjemme, og jeg kalte dem for 'Teddy-fly' pga gulfargen som var omtrent den samme som Teddybjoernen min ...

Naa er baade hagen og flyplassen utradert ....

Ja,- dette var fine bilder !
Er ikke så mange bilder av de her maskinene, så dette var nydelig !

Disse bildene var en aldeles glimrende erstatning for de solstrålene som ikke greier å trenge gjennom tåke-h... her i Vestfold! ;-)

Herlig fly! Det første bildet var finest! Finnes det noen igjen av disse flyene tro?

Lurer på om ikke man kan finne et og annet flygende eksemplar av disse modellene i Sør-Amerika, eksempelvis Bolivia, hvis jeg husker riktig.

Det finnes et selskap i Canada også, som fortsatt har Curtis'er i drift, men er jeg KAR om å huske hvem det var? :) Neeeeida

Her misforstod jeg tydeligvis hva SE-DYD mente. Jeg trodde han mente FOF sine fly om de fortsatt fantes. I Canada som Rampen nevner har First Nation Transportation i Winnipeg har to stk, og det finnes fortsatt noen i Alaska hos Everts Air Cargo. Commemorative Air Force har også et par stk flygedyktige Curtiss C-46.

God gammel vare.

Takk, Ole !
Herlig god gammel vare, jeg husker disse godt. De fløy Cargo for SAS det meste av tiden, men det var manga andre oppgaver til dem.

C-47 i FOF 1946 - 1964 ?
C-46R i FOF 1957 - 1971
DC-6A i FOF 1965 - 1977
L-188F i FOF 1973 - 1997

Hadde Fred Olsen andre fly etter disse? Synes å huske at det hver natt kom et fly med med post- med Fred Olsen-merke på til Bardufoss Flystasjon da jeg bodde der på 80-tallet. Ble så vant til det etter hvert at en ikke våknet av det, unntatt den natta det ikke kom!!!:D Mener det postflyet var hvitt!

Last edited:
Back