![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Prøver på en liten live report, men skriver ikke noe særlig før vi er ferdige med sas plus til Bkk. Det er jo rapportet mange ganger.
Ruten er osl-cph-bkk i plus. Må være happy med 4 seter i plus første lørdag i vinterferien for 84000 poeng. Flyr hjem med China Airlines i premium bkk-tpe-ams og deretter egen billett med sas. Ams-osl. Kan være et triks for flere eventyrlystne og fly selskapene fra Taiwan enveis fra bkk. Sett billetter ned i 7300kr en vei som jo er bra om en har funnet bonus nedover. Desverre klarte jeg ikke legge inn stopover i tpe til fornuftig pris. Eva flyr til og med direkte bkk-lhr. En annen mulighet er Air india til 6000 kr til Frankfurt. Da er det første radene med vanlige økonomiseter bkk-India også prem eco videre. Den kan en få med stop-over i India, men krevde så mye papirarbeid for transit visum i to dager at det utgikk. Det som er verdt å nevne fra turen nedover var at sas ville ha overnattingsted i USA ved online check-in før alt crashet 3 ganger. Fikk brukt automat på osl og serviceskranken ved bag-drop har gule prioritylapper. Maskinen mente vi droppet bagasjen for sent en time før avgang så måtte bort i manuell innsjekk. Gresk yougert i gull lounge smekk fullt fly osl-cph. Tok turen inn til København og var på slottsomvisning. Det var bra. Brukte Strawberry Diamondfordelen og trente på Comfort (ble sendt dit av resepsjonen på Clarion. De hadde to dusjer som var uventet, men genialt. ![]() Fast track på cph stenger 17.00 på lørdager. Kyllingvinger i lounge. Lavazza kaffe også på automatiske kaffemaskiner. Vi fikk et hvilerom 16.00 som 14-åringen trengte. Dux innredning og seng der nå. ![]() Oppgraderingspris plus til business endte på 32000 poeng. Minst 6 oppgraderinger til business. Minst 7 til plus. Begge kabiner fulle etter at budgivning var ferdig. De var forresten knallharde på at ingen med bkk flyet fikk komme inn før 20.55 om du ikke hadde connection. 22.50 dempet de lyset veldig og sa de stengte om fem min. Last edited by Chriscross; 16-02-2025 at 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En de-icebil er for lite på A320, da er det altfor lite på A350, tok over 30 min. Hadde bestilt champagne og vi fikk plastglass og litt hinting om at glass er hyggelig til Champagne gav beskjed om at det bare er glass til maten. Hadde bestilt to flasker så den ene blir med til hotellet. Champisen var forrest avkjølt.
Litt fagmøtetendenser da jeg skulle hente en cola og en whiskey bak i galley, jeg gav opp. Landet på satellitt. Airalo har forresten Dtac abonnement med 50 gb data for 9,90 dollar. Det var ingen kø i immigration. Så ventet på to bagasjer i 20 min og forhåndsbestilt AOT minivan (4900 bath all in) som vi måtte vente 20 min på til Mercure Rayong. Kjøretid var av google estimert til 2t 16 min. Det er for øvrig 711 på bkk 3 etg inngang 10 (helt i enden). Singa kostet 49 bath her, vet ikke om det er standard 711 pros. Pepsi max box 18 bath. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det tok fire timer fra vi landet til jeg satt på terrassen på hotellet. Mercure Rayyong har to fløyer. Garden wing og ocean wing hvor sistnevnte er ved stranden og er minst. Sjekket inn og engelskkunnskapene er ikke like gode her som i Bangkok. De tok heller ikke Amex.
Executive rom (standardrom i Ocean wing). Burde mast om et rom som ikke var på bakkeplan. Suiter og rom er i ulike bygninger, litt kjipt for oss. ![]() ![]() ![]() Deluxe Suite med Ocean view var innertier. Er vel en juniorsuite egentlig men perfekt utsikt fra terrassen. Da jeg i tilleg forstod at safen var bak speilet i gangen ble det riktig så bra. ![]() ![]() ![]() ![]() Minibar med litt innhold. På vanlig rom var det bare vann. ![]() Lite gym, men skal være større i garden wing. Går shuttle hver time. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Likte bassengområdet godt. Tror man kan få til 50 m laps til og med.
![]() ![]() Innstagramvennlig. På morgenene er det mange som poserer. ![]() Priser på Spa og strandbar er tilpasset oss som betaler 50% skatt og er opptatt av å bidra, ikke suge ut penger av systemet for så å flytte til Sveits. ![]() 200 kr for ryggmassasje er vel litt mindre enn hva massøren skal ha i tips i Usa. Var vondt, men ryggen hadde sikkert godt av det. ![]() Menu strandbar. Minus for at de ikke hadde mango sticky rice selv om det er på menyen. ![]() Drikke meny. Var happy hour 3-5 pm. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Soloppgang, var også mulig å få med seg solbedgangen, men rakk ikke det.
![]() Det var lang strand uten noe særlig mennesker på en hverdag. Bor en i "Garden Wing er det 250 m å gå ned på stranden. ![]() Og på stranden kan en kjøpe to cola på glass og en mango for 30 bath. ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Chriscross; 20-02-2025 at 05:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Spise denne retten et par ganger til lunsj og middag, men husker ikke mer av navnet enn Gang.
![]() Frokosten var godkjent, iallfall når det er Mercure og fire stjerner. Var ordentlig kaffemaskin. Godt med plasser både ute og inne. Godt utvalg av søte saker til frokost. ![]() Div juice ![]() ![]() Disse så jo morsomme ut, men prøvesmakte ikke. ![]() Salatbar ![]() Noodelstasjon og eggstasjon ved siden av. ![]() Konklusjonen er vel at vi gjerne kommer tilbake om vi bor i suite. Villaene inkludert "Oceanfont" er jeg glad vi inke brukte penger på. Med vanlige rom ville jeg kanskje valgt Sea view i garden wing. Fire fem dager er nok her. Last edited by Chriscross; 20-02-2025 at 06:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Langs vei til Bangkok dukket dette hostellet med to gamle Thai maskiner opp. Vet ikke hvordan de gar kommet seg dit.
![]() Etter 3 t var vi fremme ved Innside by Melia. Innside er livsstilsbrandet, med andre ord antagelig for kult for meg, men vi gav det et forsøk. Dette er tapasrestauranten med bord både inne og ute. ![]() Lobby ![]() Mer lobby ![]() Frokostrestaurenten som også fungerer sim restaurant på kvelden. ![]() Basseng som er gjennomsiktig både på siden og ned i tapasbaren. ![]() Bassengområde for posering. ![]() Ingen parasoller. Solen begynner å bli borte ca 14.00 og full skygge 16.00. ![]() Gangen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikset bord på La paz som er tapasbar/restaurant på 33 etg. Etter kl 19.00 utvides den visstnok opp til bassengområdet i 34 etg.
![]() Litt forskjellig tapas, 6 glass vin og to mocktails samt to cola zero kom på 1450kr. Når jeg tenker meg om var mye av vinen på happy hour (før 19.00). En flaske vin kostet fra 1950 bath inkl skatt. ![]() Innedelen av tapasbar. Barn under 12 år ble oppfordret til å sitte inne stod det. ![]() Morgenstemning ved bassenget ![]() ![]() Kule toaletter samt en dusj ved basseng/gym. Liten gym med to tredemøller og litt annet. Fikk ikke tatt bilde. ![]() Mer morgenstemning. ![]() Frokost med det du forventer deg. Kul restaurant. Litt dumt med free seating når folk som er alene eller to setter seg på firemannsbord så vi måtte dele oss. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hadde booket to standardrom og ble som Melia Diamond oppgradert Til Livingroom som er en liten suite. Fikk også uten problemer sen utsjekk til 16.00. Var vel også 10% avslag i restauranter
Standardrom på 19 kvm, en bør kjenne den en deler rom med godt, men helt lukket toalett. ![]() God utsikt fra 23 etg ![]() Eget soverom på 44 kvadrat suite. ![]() Gratis minibar (brus privat) med noe grønn te og vitaminboost. Livingroom hadde også to chang øl samt Nespresso. ![]() Tv på soverom og stue. ![]() Litt overdimensjonert sofa... ![]() Gøy med høytaler. ![]() For og oppsummere var hotellet utrolig fresht og jeg likte designet som ikke ble for kult. On Nut var lenger borte en jeg så for meg, 8-9 stop til Siam Paragon med Sky Train. Bassengområdet er også for lite dersom du bare skal være i Bangkok. Betalte ca 1350kr/rom med 20% Diamondrabatt. Med oppgradering og sen utsjekk var dette god valuta for pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takk for rapport og ser frem til å lese om hjemreisen. Den vasken midt i rommet var rimelig underlig?
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]() Quote:
Det heter interiørdesign og jeg er rimelig sikker på at det involverer det som på godt norsk kalles for controlled substances. Badekar midt i rommet er gammelt nytt liksom, og gitt alternativene for hvilket sanitær-møblement de kunne plassert midt i rommet så er en vask ikke så ille |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Tja, det er kanskje det. Brøy meg ikke så mye siden rommet var til to tider drittunger fra Bærum. Designeren (eller iallfall ingeniøren som sikkert stod for det praktiske) hadde iallfall skjønt at det måtte være dør til toalettet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Etter en natt skulle vi bort til Conrad for å samle poeng og elefanter. Forsøkte å booke Grab, men totalt kaos i trafikken då den ville bruke 19 min bare på å ankomme. Hadde veldig lyst til å ta Skytrain bort, men det ville ikke skapt god stemning. Så en miljøtaxi utenfor som akkurat da slapp av passasjerer. Vi praiet den, kostet 560 bath på taxameter (disse taxiene tok Mastercard). Brukte 50 min bort.
Er mye moro og velge mellom av hoteller i bkk. Endte med Conrad siden vi har to Diamondcard så vi får fordeler på to rom. Bestilte et Corner rom og et billigste med Hilton Imressario pris. Denne var faktisk rimeligere enn salgsprisene direkte fra Hilton og frokost, mulig oppgradering, mulig sen utsjekk og 100 dollar i credit er inkludert. Du får også doble Hilton poeng. Betalte vel 201 og 227 Euro/natt all incl. tror jeg da runder 400000 poeng og har da nok poeng til 5 netter på de dyreste hotellene. Hadde vi ikke fått de poengene og begge jentene sa de ville spise frokost med oss gamle hadde vi nok bestilt Kimpton Maa-Lai der de hadde 2-bedroom residence med ihg tilsvar til impressario for 342 Eur/natt. Det er bare to frokoster som er inkludert. Hopper en av skytrain på Ploen Chit går det shuttle buss hvert 15 min ( 5 min i rush). Conrad er jo noe helt annet Mercure og Innside. Kan jo starte med bassengområde som ble laget før Instagram og Tiktok ødela bassengdesign ![]() Poolbar med Conrad priser. De har streetbarbeque mellom 17.00-20.00. ![]() De kommer med vann og kluter, og litt fruktpinner etc. ![]() Gymmen er som sats omtrent. ![]() ![]() ![]() Timeplan gym. En må melde seg på dagen før. ![]() Sentrifuge til badetøy. ![]() Byredo også på gym. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ble oppgradert til King grande Premium rom som vil si at vi fikk ett nyoppusset rom. Fikk også connecting som er praktisk med tenåringer på tur
![]() ![]() Velkomstamenity var to fancy vann, frukt og tørket frukt. ![]() ![]() Elefant ikke forbedret bort her, det var Kamelen i Dubai. ![]() Deluxe rommet var oppgradert til Premium, altså nyoppusset. ![]() Nespresso på begge rom, men også presskanne ![]() Bad premium rom ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Rikholdig minibar. Var også to flasker whiskey.
![]() Lounge også nyoppusset. Det var faktisk et ekstra rom på andre siden av heis. Det ble veldig fullt under happy hour. Billig sprit og øl. Greit utvalg av mat, men tror vi prioriterer byen i kveld. ![]() Ser kona hvorfor klager over bildekvaliteten på telefonen min. ![]() ![]() Valgte frokost i restauranten første dag. Litt kaotisk, men de hadde "alt". Flerede dagens spesialitet fra ulike områder. ![]() ![]() Savnet mango ![]() ![]() Japansk biffsuppe ![]() Og laks ala Japan ![]() Dagens spesialitet Eggs Benedict a la noe. ![]() Da barna hadde gått fant jeg også is. 8,5 av 10 mulige poeng. Kan for øvrig slå et slag for Washdrop. De henter klesvasken din på hoteller og leverer den tilbake. Var Concierge på hotellet som anbefalte det. Du må lage konto etc selv på nett. Koster 119 bath/kg for levering neste dag. Var litt i tvil om de leverte på søndager og var sent ute på fredag så bestilte levering samme sag. Det koster 230 bath/kg. Når de har telt over og veid vasken får du en epost og du kan betale på nett med kort. Concierge kan også betale cash om du legger igjen penger. Last edited by Chriscross; 22-02-2025 at 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi hadde noe tid i Executive lounge også. Afternoon tea med scones pluss pluss. Varierte litt hver dag hva de serverte.
Frokosten litt sprett rundt i lounge. Brød og kaker ved inngangen. ![]() Eggerøre med trøffel. Ca 8 eggeretter å velge. ![]() Frukt pluss pluss ![]() Asiatisk ![]() Vafler og pannekaker. ![]() ![]() Afternoon tea ![]() Raspberry cheesecake ![]() Mango sticky rice ![]() Drikkeutvalget på kvelden var "det vanlige", ikke noe som imponerte veldig. Var bare en rask tur innom. Var riktignok crispy duck en kveld. Loungen ble full når gratis drikke. Tipper mye Diamonds (som oss selv). Største fordelen med loungen var vel rolig atmosfære under frokost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mange her inne kjenner jo Bangkok godt. Her er noen bilder.
Var ca 900 m ned til Lumoiniparken fra hotellet. ![]() Var vet War Arun ced solnedgang. En skal tydeligvis være på andre siden av elven og se solnedgangen derfra. (Se takterrassene.) ![]() Var på Icon Siam. Jeg drakk en øl mens de andre shoppet. God utsikt fra restauranter i 5. etage som er priset mot lokale kunder. ![]() Spiste oss mette for 650kr her. ![]() Icon Siam er enormt. Tok grab hjem. Var 15 min ventetid og litt kaotisk. Kostet 220 bath. Skulle nok heller hoppet i en english cab "vip" til 650 bath som var klar med en gang. Grab og taxi kjører fra Gate 7 i 1. etg. ![]() Mens vi satt ute og spiste var det plutselig tid for et fyrverkeri. ![]() Var ute og jogget mot Lumpini park en morgen, men så plutselig noen som jogget i en annen retning. Endte opp ved en våtmarkspark som virket ny. Både jogge og sykkelløyper der. Tror det var noe gjenbruk av avfallsvann. ![]() Vi vil tilbake til Bangkok, Conrad er solid og gar et bra bassengområdet. Skulle gjerne bodd nærmere elven. Last edited by Chriscross; 24-02-2025 at 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tid for hjemreise og vi startet med Grab Premium for 665 bath. Sjekk offers når du booker. Jeg hadde flere relevante koder liggende. Brukte 9 min fra hotellet til motorveien kl 14.25 og 45 min totalt.
Litt nervøs for at konss mellomnavn ikke var med i booking, men gikk greit uten spørsmål. Hele mellomnavn kan legges til gratis på China Airlines før en er på flyplass, men vi droppet det. De veier også bagasjen du skal ha som carry ob, grensen er 7 kg, men ingen spørsmål veg 8,6 kg. Småvesker veier de ikke. Ikke fast track som Sky priority. Ingen kø i security eller immigration. China airlines har egen lounge uten toaletter. De har is, men ikke champis. ![]() Kokosnøtt har de. ![]() Var innom Oman Air med pP. det meste av lounge car sperret, men champagne hadde de til alle. ![]() Bra drikkeutvalg hos oman ![]() Dumplings og vin hos China airlines ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Var en eldre A330 som skulle ta oss til tpe.
![]() Ikke vindu, men stort bad med litt utover såpe. ![]() Må være første generasjon seteunderholdning. Det har skjedd noe med skjermstørrelsen. ![]() Gamle seter= knyttnevetest bestått. ![]() Flyvertinnen kom og hilste på og hadde med puter og pledd til Elite pluss. ![]() Bra måltid til 3-timers tur. Øl god, vin udrikkelig ifølge kona. ![]() Var så godt som fullt fly og var mye amerikanere ombord. Kom oss frem litt etter rutetid til tpe. Ingen kø i transfer security. Alt stort sett stengt på flyplassen. Kom til en China Airlines vi ikke hadde sett før. Vet ikke hvilken terminal vi var i, med hadde gates A1 for ankomst og A8 for avgang. Lounge ikke veldig spennende. CI har forresten eget rom for Paragon som vel tilsvarer Diamant. Var mange myke sofaer, helt annen design enn de vi prøvde i oktober. ![]() Dusj før 15-16 timer gjør seg. ![]() Hvilerom ![]() Matutvalget var bra, inkludert nudelstasjon. Pluss for m&m minus for ikke is som de hadde i oktober. Last edited by Chriscross; 25-02-2025 at 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Elite pluss har sone to boarding med CI. Flyet var vel ca halvfullt. Var totalt bare 8 i premium som har 31 seter. 2-3-2 config på A350 er generøst. Hardshell, så du får ikke setet foran i maten. Bakdelen er at en visstnok for feil vinkel på bryst/hode når en skal sove. Funket ganske bra for oss. Er også leg-rest. Bra utvalg filmer og en kan sende meldinger mellom setene. Internett hadde flere alternativer. Betalte 17 dollar for tre timer og gikk jobbet fra Baku og mot Europa.
Tror elite pluss får velge seter gratis ved booking. De fyller opp bakre eco kabin først, den fremre må det betales for, nor som gav god plass. Husker ikke om Elite pluss kan velge der. Første rad og nødutgang må en iallfall betale for. ![]() Stor skjerm. ![]() Amenity kit som kan konkurrere med mye en får på business. ![]() Er en lokal Micheleng kokk som har laget menyen. Kyllingen var skikkelig god og Hagen-Daz er godt. Bare plastglass og litt kjip vin. ![]() Så Wolf eller noe med Pitt og Clooney, sov ca 5 timer og da var vi ca halveis. Frokost av samme kokk 2,5 timer før landing. Var noen valg en kunne forhåndsbestille. ![]() ![]() Vinter rett etter Kaspiske hav. ![]() Var en lang tur på ca 15,5 timer. Service var litt "sas". Crew sikkert slitne med avgang 02.30, men hadde vel ventet meg litt mer. CI har tidligere avganger på andre ukedager. På natt til tirsdag tror jeg de flyr såpass sent fordi klm flyr 00.25. Flyr gjerne CI igjen. Ser de har premium en vei fra bkk til Europa ned i 7300kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thailand | RH | Reiseforum | 6 | 21-04-2012 21:06 |
Thailand i jula | posthuman | Reiseforum | 6 | 19-07-2011 07:23 |
Jeg skal til Krabi i Thailand igjen :-) | gardkarlsen | Reiseforum | 7 | 23-10-2010 11:26 |
Ut på tur - igjen og igjen og igjen! | EB | TripReports | 7 | 20-11-2006 18:38 |
Kupp i Thailand | EB | Flyforum | 2 | 20-09-2006 09:06 |