Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-10-2013, 13:51   #1
apeks
ScanFlyer Silver

Default Ryanair myker opp reglene

http://reise.aftenposten.no/reise/Ry...l#.UmpaYvnIYyk

Dette blir nytt.
I en tid der Ryanair selv innrømmer at antallet nybestillinger faller, gjør den irske lavprisoperatøren nå disse endringene:

Fra 1. november kan kunder som har bestilt direkte på nettstedet Ryanair.com få 24 timer fra de utførte bestillingen første gang, til å rette eventuelle mindre feil - stavefeil, navneendringer og ruteendring.

Fra 1. november innfører Ryanair «stille flyvninger» før kl 08.00 på morgenen og etter kl 21.00 på kvelden. På flyvninger i disse periodene, vil kommunikasjonsanlegget i flyet ikke brukes til annet enn nødvendige sikkerhetsmeldinger.

Fra 1. desember vil Ryanair tillate at passasjerer tar med seg én ekstra håndbagasje (liten dameveske eller liten handlepose fra flyplassen) i tillegg til dagens tillatte håndbagasje.

Fra 1. desember vil Ryanair senke gebyret på flyplassen for å printe ut ekstra boardingkort fra 70 Euro (644 kr.) til 15 Euro (138 kr.) for kunder som allerede har sjekket inn online.

Fra 5. januar vil Ryanairs standard gebyr for ekstra innsjekket bagasje på flyplassen bli halvert, fra 60 til 30 euro.

Og for de som har irritert seg over å måtte skrive inn sikkerhetskode ved prissøk: Disse blir tatt vekk for privatreisende.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 13:54   #2
view
ScanFlyer Gold

Default Re: Ryanair myker opp reglene

Har helvete fryst over? Aldri sett lignende fra MOL..
view is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 13:56   #3
apeks
ScanFlyer Silver

Jeg skal ærlig innrømme at jeg også kikket 2 ganger på pc`en her for å se om det sto 01 April. Men det gjorde ikke det.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 14:09   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Wow! Hva blir det neste...? Forhandlinger med fagforeningene...?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 14:54   #5
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Wow! Hva blir det neste...? Forhandlinger med fagforeningene...?
Good one!
view is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 15:35   #6
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Huff, her går Ryanair feil vei. Er Easyjet fortsatt skikkelig nazi lavkost som lar idioter sponse min billett og vil de komme til Norge?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 15:55   #7
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Huff, her går Ryanair feil vei. Er Easyjet fortsatt skikkelig nazi lavkost som lar idioter sponse min billett og vil de komme til Norge?
Hvor nazi de er aner jeg ikke men de er alt i Norge.. Daglig på BGO
Old 26-10-2013, 18:36   #8
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
http://reise.aftenposten.no/reise/Ry...l#.UmpaYvnIYyk

Dette blir nytt.
I en tid der Ryanair selv innrømmer at antallet nybestillinger faller, gjør den irske lavprisoperatøren nå disse endringene:

Fra 1. november kan kunder som har bestilt direkte på nettstedet Ryanair.com få 24 timer fra de utførte bestillingen første gang, til å rette eventuelle mindre feil - stavefeil, navneendringer og ruteendring.

Fra 1. november innfører Ryanair «stille flyvninger» før kl 08.00 på morgenen og etter kl 21.00 på kvelden. På flyvninger i disse periodene, vil kommunikasjonsanlegget i flyet ikke brukes til annet enn nødvendige sikkerhetsmeldinger.

Fra 1. desember vil Ryanair tillate at passasjerer tar med seg én ekstra håndbagasje (liten dameveske eller liten handlepose fra flyplassen) i tillegg til dagens tillatte håndbagasje.

Fra 1. desember vil Ryanair senke gebyret på flyplassen for å printe ut ekstra boardingkort fra 70 Euro (644 kr.) til 15 Euro (138 kr.) for kunder som allerede har sjekket inn online.

Fra 5. januar vil Ryanairs standard gebyr for ekstra innsjekket bagasje på flyplassen bli halvert, fra 60 til 30 euro.

Og for de som har irritert seg over å måtte skrive inn sikkerhetskode ved prissøk: Disse blir tatt vekk for privatreisende.
Ryanair er dømt ved en række domstole i Spanien...derfor sænker de deres helt urimelige gebyrer.....
http://www.elconfidencial.com/espana...mbarque_45490/
Det her på spansk, men ved brug af Google translate, kan man få en ide, om hvad det drejer sig om
Hilsen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2013, 10:29   #9
RSL
ScanFlyer Silver

Jeg tror FR myker opp fordi folk stort sett kan reglene til FR nå. Jeg tror også vi vil se mindre salg ombord fremover, da de fleste selv tar med noe ombord.

Det vi vil se er høyere billettpriser.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2013, 14:07   #10
Solguden
ScanFlyer Blue

Ryanair Re: Ryanair myker opp reglene

Quote:
Originally Posted by RSL View Post
Jeg tror FR myker opp fordi folk stort sett kan reglene til FR nå. Jeg tror også vi vil se mindre salg ombord fremover, da de fleste selv tar med noe ombord.

Det vi vil se er høyere billettpriser.
Det er selskapets investorer som krever bedre omdømme av selskapet, det har ingenting med at folk kan reglene nå. Det de har skjønt er at folk kjøper like mye uten at det blir trykket på dem. Dette er ikke noe MOL skal ha æren for...
Solguden is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 20:41   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Ryanair Ryanair senker bagasjeavgiften

Gjelder SAS også da, men mest interessant er at Ryanair faktisk gjør det - faktisk så Ryanair så godt som eliminert en del avgifter (særlig det upopulære kredittkortgebyret som var skyhøyt) Nå er jeg ikke Ryanairs største fan(unngår dem om jeg kan pga deres arbeidspolitikk), men det ser ut som O'Learys utspill om at de skal lytte mer ser til kundene ser ut til å ha effekt. Om det en gang blir tillatt for de ansatte å fagorganisere seg så vil jeg nok bruke dem uten å nøle.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10121192
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2014, 23:35   #12
foffen
ScanFlyer Blue

Tror de må myke opp servicen litt og;

http://www.youtube.com/watch?v=ASDuLY3F4v0
foffen is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules