• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

140 Norwegian-passasjerer overlatt til seg selv i Budapest

Om de klarte seg alene i Athen så klarer de seg muligens også i Budapest vil jeg tro ?
 
Om de klarte seg alene i Athen så klarer de seg muligens også i Budapest vil jeg tro ?

Det som vel står i artikkelen er at det tok noe tid før man fikk organisert transport til et hotell hvor de fikk tilbud om rom, mat og drikke i påvente av en ekstramaskin som skulle komme ned og hente de hjem.

Så at de er overlatt til seg selv må være en stor overdrivelse så langt jeg kan lese.
Trodde egentlig agurksesongen var over.
 
Det som hadde vært interessant var å vite hvor lang tid det tok Celebi å få ut finger'n før de gjorde noe .. sannsynligvis satte de igang bak kulissene med hotellbooking og organisering av busser relativt kjapt, men for passasjerene kan dette lett virke som 'en evighet' ..

Trodde egentlig agurksesongen var over.

Hvis du ser på linken, så ligger jo saken under Underholdning ... :p
 
Må flire litt da..."De er jo heldige de som får en SMS. Jeg har ikke en sånn mobil, var kommentaren fra en litt eldre passasjer"
 
Klyp meg i armen, er det virkelig mulig? Folk flest og Journalister slutter aldri å forbause :D
 
Last edited:
Det legges frem en god del jalla-saker i lokalpressen når journalister har opplevd dårlig service eller forsinkelser, kanskje spesielt fra flybransjen, men og andre transportnæringer/servicenæringer. At Tv2.no-redaktøren ikke siler ut slike er overraskende, men som MOW påpeker er det under /underholdning.

DY kan sikkert ta lærdom ved å gi klarere instrukser til mannskapet på utestasjonene om nordmenns informasjonsbehov, men dette er...

Men vi leste den jo, ga de et klikk, og er dermed med å sikre slike artikler i fremtiden :D
 
Det legges frem en god del jalla-saker i lokalpressen når journalister har opplevd dårlig service eller forsinkelser, kanskje spesielt fra flybransjen, men og andre transportnæringer/servicenæringer. At Tv2.no-redaktøren ikke siler ut slike er overraskende, men som MOW påpeker er det under /underholdning.

DY kan sikkert ta lærdom ved å gi klarere instrukser til mannskapet på utestasjonene om nordmenns informasjonsbehov, men dette er...

Men vi leste den jo, ga de et klikk, og er dermed med å sikre slike artikler i fremtiden :D

Med slik overskrifter så jeg for meg at 140 pax var sluppet av på Tarmac og at de vandret rundt der enda :-)
 
DY kan sikkert ta lærdom ved å gi klarere instrukser til mannskapet på utestasjonene om nordmenns informasjonsbehov, men dette er...

Vel, for nordmenn gjelder dette:
Informasjon at flyet blir vesentlig forsinket = Ingen informasjon.
Informasjon om innstilling med hotellovernatting og ny avgang = Ingen informasjon
Informasjon om at flyet er snart klar til avgang = Ingen informasjon
Informasjon om hvor tax-free butikken er = Takk og et smil

;)
 
Vel, for nordmenn gjelder dette:
Informasjon at flyet blir vesentlig forsinket = Ingen informasjon.
Informasjon om innstilling med hotellovernatting og ny avgang = Ingen informasjon
Informasjon om at flyet er snart klar til avgang = Ingen informasjon
Informasjon om hvor tax-free butikken er = Takk og et smil

;)

Morsomt du skulle nevne det. Hadde en liten diskusjon rundt dette i dag faktisk, med bakgrunn i samme sak. Etter noen år på gate så har jeg jo lært meg at all informasjon er dårlig informasjon så lenge det ikke er det man vil høre. Så når det gjelder forsinkelser er det kun "vi går nå" som blir oppfattet som bra informasjon. Alt annet er kritikkverdig uansett hvor mye og detaljert det er. Synd det men man lærer å leve med det. Men likefult er det helt uforståelig at journalister går rundt med samme holdning. De lever tross alt av formidling av informasjon og bør vite forskjell på bra og dårlig informasjon. Men altså ikke.
 
Back
Top