![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hei!
I morgen tidlig skal jeg fly KRS-CPH-POZ. Leggen mellom CPH og POZ er operert av QI på en wet-lease for SAS. KRS-CPH av WF. Men når jeg prøver å sjekke inn hos SAS så står det at etternavnet på bookingen er feil. Det er den ikke. SÅ da ringer jeg SAS. De kan bekrefte at etternavnet er lagt inn riktig og han jeg snakker med for samme problem når han prøver å sjekke meg inn. Så sier han at siden siste leg er operert av QI så går det ikke ann å sjekke inn fordi QI sine systemer snakker dårlig med SK sine. Så jeg påpeker at det er en wet-lease og ikke en codeshare. Men han står på sitt og gjentar at QI sine innsjekkingssystemer er lite kompitable med SAS sine. Men stemmer dette? Kan jeg virkelig ikke sjekke inn på et fly som er på wet-lease fra QI? Det er jo å regne som en SAS-flygning på nesten alle mulige måter. SAS-logo på flyet, SAS-piloter, SAS-rutenummer osv... Det er ikke en big deal, jeg sjekker bare inn på flyplassen. Men syns det høres merkelig ut. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk skal du ha MOW. Funket det. Rart de ikke viste det på chatten på sas eller på telefonen.
Men viser seg vel bare at flyprat er stedet for å få svar på spørsmålene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men enig med deg i at standaren på WF sin chat er høyerer enn sandarden på SAS sin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Iøvrigt er det faktisk rigtigt at QI systemet(altea) ikke altid snakker godt med SAS check-in systemer....desværre. Oplever det hver eneste dag.. Det kan jo også være at f.ex POZ har været lukket for indcheck...Vi her i AAR seater dagligt fly fra CPH, og det sker hver eneste dag at ruter med ops af QI er lukket for indcheck....Det har faktisk også været tilfældet idag med SK753 ved jeg. Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, POZ-flighten har da ingenting med Cimbers systemer å gjøre ... Har ikke selv hatt liknende problemer til WRO, som Cimber flyr for SAS i vinterprogrammet. Mange kundebehandlere har ikke greie på slike ting - det blir altfor sært, desverre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Jaja, får ikkje sjekka inn på på ein SK/WF-fligth i morgon heller... WF-chat, kanskje...
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Har du prøvd med kredittkortnummeret?
Last edited by LN-MOW; 26-04-2012 at 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rakettforskar
|
![]()
Jepp. Får same feilmelding som nemt i ein anna post. WF-chat sa at det ikkje var noko dei kunne gjere (billett er bestillt via WF.no, SK har første leg). Feilen er der enno. Det er jo ikkje noko krise å ikkje få velgje sete i kveld, men alltid kjekt å prøve å gamble på at det blir eitt ledig sete langt bak. Skal ut på tur med frøken og mini i morgon!
![]() |
#13 |
Star Alliance only.
|
![]()
Jeg sliter også med sjekk-inn på SAS i dag. Det fungerer hverken med kredittkortnummer eller referanse...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg får også feilmelding:
Communication error - Please try again or contact check-in at airport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, checkinsystemet er ikke vårt, så det er fint lite vi kan gjøre ... men hvis du sender meg bookingref'en din på PM så kan jeg prøve å se om jeg finner en bakdør ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Rakettforskar
|
![]() Quote:
Men vi overlev nok den "lange" turen frå TRD til OSL :-) Heldigvis tidleg innslepp for småbarnsforeldre og free seating på OSL - FDE. (No har eg blitt ein av dei... *grøss*)
![]() |
![]() |
#17 | |
Rakettforskar
|
![]() Quote:
Og der tikka det inn SMS om at flyet TRD - OSL var kansellert. WF-chat ville at eg skulle snakke med sas på Værnes, men sist i køa i skranken før langhelg har eg lite tru på :-). SAS telefonservice sende meg til WF, sidan det er ein WF-billett.... WF på telefon knurra over at sas ikkje hadde ordna, og book om billetten til eit leveleg alternativ til FRO. Oppsummert: God service frå WF til tross for litt kasteball. Då blir det to timar lenger på jobb i dag enn planen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ofte ER man faktisk ombooket før man kommer til skranken. Dette er årsaken til at man helst ikke vil røre i dette, og jeg ser at vi helt klart bør kommunisere akkurat dette forholdet bedre, slik at du som kunde ikke føler deg avvist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Prøver å sjekke inn til MUC med LH i morgen :"midlertidig stengt-prøv igjen senere"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Innsjekk med SAS | 737-405 | Reiseforum | 221 | 09-02-2025 23:36 |
Innsjekk på EWR med SAS? | VC-10 | Reiseforum | 2 | 31-07-2013 15:59 |
Innsjekk til New York med SAS 3FEB? | MD80Kristian | Småprat | 4 | 03-02-2013 12:25 |
Problemer med SK online-innsjekk? | Edricson | Flyforum | 3 | 19-05-2010 00:13 |
Problemer med Air France internett innsjekk | Someone | Flyforum | 16 | 18-07-2009 00:44 |