![]() |
|
![]() |
#281 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan bruker man poengene mest effektivt? Ser på oversikten over hotellkategorier at f.eks. nesten alle London-hotellene er kategori 6, som koster 50 000 poeng (noen få er kategori 5 til 44 000). Synes ikke det virker som bra valuta for pengene, men jeg har nettopp blitt medlem og kjenner ikke programmet godt. Er det noe jeg ikke ser?
#282 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Visst du går innpå facebook siden deres, og holder musen over "liked", så kan du iallefall velge å få notifications hver gang de poster noe. Så kan du gå innpå dine innstillinger å velge å få e-post når du får notification.
|
![]() |
![]() |
#283 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
London, Paris, Chicago, New York, Sydney Ofte finner man ikke OK hotellrom i disse byene til under 300$ og da er 50 000 en god investering. Gran Canaria, Aruba, St. Maarten i sesong På disse hotellene kan prisene bli over 300€ i høysesongen (jul, nyttår etc). Points + Cash P+C ratene gir stort sett 40% rabatt på BAR, og da for 5000, 10000 eller 15000 poeng. Men mindre forhåndsrabatten er over 20% får man ofte svært god verdi på poengene på disse ratene, samtidig som man ikke låser seg som man ellers måtte gjort for å få rabatt. P+C gir spesiell god verdi for kategori 3 og kategori 5. Last edited by chrisljo; 18-06-2013 at 14:49. Reason: La til Sydney |
|
![]() |
![]() |
#284 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal til SYD i år og da er det "sportsweekend". 50000 poeng eller 350-400 AUD i vanlig rate så da lønner det seg å kjøpe poeng. Kjøper 20000 + 15000 til i neste flash sales runde.
Har litt poeng fra før så da blir det spart ca 400 AUD på 2 netter i SYD. |
![]() |
![]() |
#285 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Husk også at ved å bestille med P+C (5-15k poeng + cash) så kan du kansellere helt opp til kl 1800 samme dag, og du må ikke garantere med kredittkort. Dette er veldig greit når man ikke heeelt vet om/hvor/når man skal på tur, men likevel ønsker å sikre seg litt
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Glemte helt at det kan være en god deal i Skandinavia også.
|
![]() |
![]() |
#287 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Booket nylig Radisson SeaTac for to netter. Siden jeg ikke får sjekket inn før godt etter midnatt, så tenkte jeg at jeg skulle sende de en epost og si fra om det. Og siden jeg første sendte de en epost, nevnte jeg at jeg hadde sett prisene har gått opp en hel del de siste dagene, så de sikkert var nesten utsolgt - jeg spurte hvorvidt det ville påvirke mine muligheter for complementary upgrade. For var sjansene små, ville jeg trolig se meg om etter et billigere rom ved et nærliggende hotell.
Et par timer senere fikk jeg svar om at oppgradering alltid var avhengig av tilgjengelighet, men at de allerede nå kunne oppgradere meg. De trengte bare å vite hvorvidt jeg trenger rullestolvennlig rom (som jeg hadde reservert da det av en eller annen grunn var billigst). Det er vel uansett ikke all verdens til hotell og ikke muligheter for noen oppgradering av særlig verdi. Men jeg mener frokost + drink vouchers er er inkl. for de dyrere rommene. Kommer alltids kjekt med. Uansett, godt fornøyd med servicen (før innsjekk). Tar jeg ikke helt feil, ender jeg opp med ca 20 000 poeng for de to overnattingene. Det er hvorfor jeg denne gangen booket Radisson og ikke Hilton. |
![]() |
![]() |
#288 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Radisson Blu har kampanje med doble EB-poeng (1000 poeng pr natt) frem til 15. august: http://www.radissonblu.no/EuroBonus
Jeg går ut i fra at dette ikke kan kombineres med Club Carlson-opptjening? Det står ikke noe i vilkårene om det, men det virker usannsynlig at man får begge deler. Quote:
![]() |
#289 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#290 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for tipsene om diverse "sweet spots". Er tilgjengeligheten generelt bra i høysesong, eller må man være heldig/fleksibel?
Nå er forresten det neste salget i gang, varer i 50 min: "Another Gold Points Flash Sale is happening NOW! Drop what you’re doing and buy Gold Points with a 75% bonus before 9:15 p.m. EDT: http://bit.ly/12I95AW"
#291 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Unntak selvfølgelig kort tid før store arrangement. Tror du skulle slitt å få rom i London en uke før OL ![]() |
|
![]() |
![]() |
#292 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Radisson Blu Nice, 3 netter.
Club Carlson Gold Points+Cash rate. "Personlig velkomsthilsen", bitteliten sjokoladeeske og Evian-vann på rommet ved ankomst. Ellers INGEN fordeler, oppgraderinger etc. Og det til tross for at jeg stadig ymtet frampå og spurte om ledige Business Class-rom. Skuffet! |
![]() |
![]() |
#294 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hvordan var rommene uten havutsikt i Nice? Prisforskjellen er jo betydelig mellom standardrom og rom med havutsikt.
|
![]() |
![]() |
#295 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flash sale om ca 3-4 timer ifølge CC på twitter.
|
![]() |
![]() |
#296 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rommene uten SeaView vendte opp mot byen og en lett irriterende kirkeklokke som stadig ringer. Ugunstig om du ønsker å sove lenge med vinduet åpent.
Uansett, har man penger til overs bør man nok oppgradere. Ja, stiv pris, men du får en panoramautsikt over havet. Soloppgangen skal visstnok være spektakulær fra senga. Du får også balkong, som sikkert er greit å bruke til å ta et glass vin på om kvelden. Det får du ikke på standardrommene.. |
![]() |
![]() |
#297 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lagt ut for fire minutter siden:
Club Carlson It's time for another Flash Sale! Purchase Gold Points with a 75% bonus from now until 3:15 a.m. EDT: http://ow.ly/mfiB5
#298 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva er folks erfaringer med hva som er inkl. i complementary upgrades.
Hvis man oppgraderes til et rom som annonsert gratis frokost, ekstra Club Carlson-poeng og drink vouchers - kan man da forvente å motta det samme? Jeg vet ikke hva man skal forvente og det er nok mulig det varierer fra hotell til hotell. Jeg overnattet to netter nylig og ble oppgradert til Business room. Som kommer med en del ekstra jeg ikke fikk. Jeg gadd ikke mase om det, men var litt skuffet og ga uttrykk for det når jeg i etterkant mottok hva jeg trodde var en anonym survey. Kort tid etter å ha fyllt ut den, mottok jeg en epost fra respesjonssjefen som spurte hvorfor jeg var misfornøyd med servicen jeg hadde mottatt. Jeg sendte henne et kjapt svar om at forventningene mine ikke var møtt. Sikkert sutring i manges (og egentlig mine) øyne, men når hun spør ønsker hun vel svar. Blir jeg oppgradert til Executive room hos Hilton, forventer jeg også tilgang til Executive lounge. Burde man ikke forvente det samme hos Radisson? |
![]() |
![]() |
#299 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det samme rommet kan jo ofte selges både med og uten frokost |
|
![]() |
![]() |
#300 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Om ikke, blir det jo som å bli oppgradert på business på ett fly og ikke motta business service. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med Strawberry (tidl Nordic Choice Club) | Bergern | Reiseforum | 98 | 02-04-2024 10:22 |
Automatisk Gold Elite Status med Club Carlson! | WooAa | Reiseforum | 41 | 23-02-2017 18:44 |
Club Carlson - statusmatch | zico77 | Reiseforum | 75 | 10-12-2013 18:18 |
Club Carlson: 50% bonus på poengkjøp | nime | Reiseforum | 0 | 01-10-2012 10:54 |
Tilbud Club Carlson | Chriscross | Reiseforum | 0 | 31-03-2011 09:34 |