![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,414
|
![]()
OSL har oppdatert topp 100 listen for fjoråret:
Noen betrakninger av de utenfor topp 10 som man tidligere har sett Frankfurt (15) må sies å være den store tapen, men Berlin (16) vinneren, og sistenevnte er i ferd med å passere Frankfurt raskt hvis tendensen holder seg New York (21) og Bangkok (28) vokser med 20% og 39% hjulpet av Norwegian sitt inntog (+ større fly med TG). Spania virker være i vinden og destinasjoner som Grand Canaria (18) +15%, Alicante (24) +18%, Barcelona (25) +37%, Malage (27) +19% vokser alle bra i både relative og absolutte tall. Andre desitinasjoner som utmerker seg positivt er: Istanbul (30) +21%, Roma (38) +11%, Praha (40) +21%, Budapest (41) +44%, Doha (42) +41%, Lisboa (49) +18% og Dublin (55) +33%, smt Longyearbyen, Aalborg og Alanya. Tydelig å se at Egypt sliter ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,616
|
![]()
Trønderan er som vanlig på topp
![]() ![]() Positivt innen IC for OSL sin del da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,126
|
![]()
Hvor mange destinasjoner er det totalt fra Oslo? 150?
Ser forøvrig at Røros også har hatt jevn økning de senere år og økte med 22% i året som gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Posts: 534
|
![]()
Jadda! Nå tar vi snart igjen Førde!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Er overrasket over at Longyearbyen har økt så mye det siste året. Hva er det som har skjedd her?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,572
|
![]()
Passasjerenes egentlige destinasjon er tydeligvis ikke her .. bare første stopp ut fra OSL .. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,414
|
![]() Quote:
Ja, ser sånn ut |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2013
Location: Sandefjord, Vestfold.
Posts: 128
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,157
|
![]()
Må vel irritere samtlige bergensere at trønderne er mer populære å reise til??
Haha, har bodd i Bergen selv en periode, så elsker å terge. ![]() ![]() Ganske fantastisk at Trondheim, med kun 182000 innbyggere, har et slikt reisemønster. Er unikt i verdenssammenheng det, og er vel ikke mange ruter i verden som kan vise til liknende antall avganger og passasjerer. Mener jeg har hørt at det kun er Milano-Roma og Rio-Sao Paolo som er større av innenriksrutene i verden.. Mulig noen har korrekte oppdaterte opplysninger her? Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
http://www.korea.net/NewsFocus/Trave...ticleId=111821 Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119759 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]() Quote:
Seol-jeju kan nevne mange som er større enn osl-trd som f eks MEL-SYD, LHR-JFK, BCN-MAD og mange flere. Det skal finnes en liste over verdens mest traffikerte flyruter et sted på wikipedia.org men jeg klarer ikke linke til den fra Iphonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,218
|
![]() Quote:
Nå vil jeg vel anta at Trondheim har noe mer transfer til feks Mo i Rana og andre detinasjoner enn Bergen har til andre destinasjoner. Tror feks det er en større andel til Bergen som har Bergen som sin endelige destinasjon. Men tja Trondheim er en fantastisk fin by og det kommer fra en Osloboer og særlig for meg som er student så er det fint å ta turen innom Samfundet. Er Oslostudent, men Samfundet i Trondheim er noe for seg selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]() Quote:
Fra BGO er det i følge Avinor 41 direkteruter til utlandet, 26 charterruter og 21 innlandsruter. Tilsvarende tall for Værnes er: 26 utland, 17 charter og 16 innland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,000
|
![]() Quote:
Quote:
Haugesund og Stavanger flyplass er ikke langt fra hverandre, og det skiller vel hovedsakelig en ferje på 25 minutter (og litt bilkjøring). Når denne ferja forsvinner med de nye undervannstunnelene, vil jeg tro at Haugesund flyplass forsvinner/ikke trengs. Why? Da vil folk kunne ta en times kjøretur til SVG. Dvs., Haugesund + Stavanger ville da ha ca. 1 954 000 passasjerer - mer enn TRD (everything else equal) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Nettopp derfor prøver en del markedskrefter å få privatisert HAU, satsing fremover blir nok lavpris om HAU skal overleve selvstendig. Pr i dag tar det ca 2 timer å komme seg til Sola, litt etter hvor en bor på Haugalandet, billigere parkering enn Sola er det sikkert, og kostnadener med ferje/bom må tas med i reise budsjettet. Nå det blir hull under fjorden så vil det nok komme en ekstra kostnad på bompenger, det blir ikke gratis. Hadde det derimot vært tog mellom Bergen og Stavanger via Haugesund, og kun hatt 1 flyplass istedenfor SVG, BGO, HAU og Stord, da kunne vi snakket om besparelser/fordeler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Petter380: "Litt bilkjøring" er I dag ca 2 timer (inkl ferje). Dette skal visstnok ned i rundt 1t15min fra Haugesund sentrum. Fin besparelse det selvsagt, men fortsatt en del når det går nada tog eller kollektiv for pendlere (kystbuss eneste alternativ).
Endringer vil det nok bli, men det kan også ses på som muligheter, ref Torp/Rygge som ikke veldig langt unna feks Gardermoen. Befolkningstallet rundt Haugesund tilsier at det er marked for en aktør her, noe tallene også viser på antall reisende. Både innenlands og utenlands ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Syns NCE ligger lavt på tabellen ift opplevd nordmannsfaktor i området.
Kan det ligge en skjult mulighet for feks AF å starte opp en direkterute i høysesong i disse tallene?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-SFO-OSL (470 USD K-klasse) og andre selskaper/destinasjoner | ILS2 | Reiseforum | 37 | 02-04-2014 13:13 |
Topp 100 på OSL i 2012 | Someone | Flyforum | 15 | 13-06-2013 01:14 |
Juni topp 20 fra OSL | putzmeister | Bilder & foto | 15 | 03-07-2012 21:23 |
Topp 30 på OSL i 2011 | LN-KGL | Flyforum | 28 | 24-02-2012 14:53 |
Qatar Airways feirer 100 destinasjoner.... | foffen | Småprat | 0 | 16-03-2011 17:08 |