Verdens mest trafikkerte ruter

Insomnia4u

ScanFlyer Silver
Overraskende på toppen:

http://reise.aftenposten.no/reise/O...-til-og-fra-denne-oya-48619.html#.UgO9mRa7GKg

Det er kanskje ikke så overraskende at Asia dominerer på en liste over verdens mest trafikkerte flyruter, med syv av de ti øverste plassene.

Mer påfallende er det da at den aller mest frekventerte flyruten, mellomlandinger ikke inkludert, ikke går mellom to av kontinentets mange millionbyer.

Det er derimot ruten mellom den sørkoreanske øya Cheju-do og hovedstaden Seoul som var verdens aller mest trafikkerte i 2012, ifølge tall fra Amadeus Air Traffic Travel Intelligence.

Last edited by a moderator:
Det sier meg noe om hvor lite bereist jeg er når destinasjonen for verdens mest flydde flyrute er en øy jeg aldri har hørt om.

Man blir litt "humbel" som de sier i Amerika.

Har fløyet to av rutene på lista. Hong Kong - Taipei og Johannesburg - Cape Town.

(Jeg hadde ventet meg å se Stavanger-Houston og Oslo-Krabi på listen.)

Har heller ikke hørt om Cheju-do, Jeju som er den beste besøkte øya i Sør-korea har jeg derimot hørt mye om.

Har heller ikke hørt om Cheju-do, Jeju som er den beste besøkte øya i Sør-korea har jeg derimot hørt mye om.

Cheju er en annen og eldre måte å transliterere 제주, som vanligvis translitereres til Jeju i dag. Do er provins.

Last edited:
Back