![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
En litt sen rapport fra sommerens lilla Asia tur og som jeg ser nå, ganske så kjedelig bilder. For det første så tar vi dessverre bare bilder med mobilene for tiden, og så ser jeg jo at 97% av bildene er bikini eller barnebilder..
Vi har alltid hatt en meget sterk forkjærlighet for både Singapore og Bali og vi har ikke vært på bali siden 2008 og siden det har man dratt på seg tre unger. Det som kom både raskest og rimeligst ut fra DXB var foerst Malaysian Airlines (noen dager i KL ville jo vært goey), men da jeg gikk in på Singapore Airlines hjemmesider så man jo at de var både rimeligere og raskere så da var det gjort. Vi har jo egentlig bestemt oss for å droppe nattflighter helt etter man ble storfamilie, men tok allikevel sjansen. Ble hentet hjemme ved syvtiden og satt pent i setene på flyet under fire timer senere. Det å booke turer på Singapores hjemmesider er blitt meget bra nå (de var jo et mareritt for noen aar siden) og vi fikk bulk head med bassinet på alle fire flightene og to hele rader for oss selv på alle flightene (rett og slett C foelelse for peanut-penger) Flyet overrasket meg litt – jeg var sikker på at det var en 300ER men viste seg å være en 300 som var pusset opp. Paa C var det helt nye seter skjermer osv. og bak var det vel mer eller mindre bare trukket om seter og litt nye tepper. Jeg hadde glemt hvor proffe Singapore var, og da med barn er de helt råe… Så denne nattflighten med tre barn ble faktisk en meget hyggelig opplevelse. Maten var ett lite hakk over grei – men jeg tror DXB blir sett på som en regional rute? Uansett – lande på SIN er jo også nydelig og vi satt vel i bilen (Mercedes V klasse bestilt via Maxicab) en time etter landing. Igjen – det er noe spesielt med SIN. Alle er hyggelige, alt går smooth og du er på wifi nett på to sekunder. ![]() Vi var spente på Conrad Singapore, for det får så fryktelig good kritikk på Tripadvisor – men ser kjipt ut på alle bildene. Mor tok seg av innsjekken (da hun alltid får ca 200% bedre service enn meg) og det var en mottakelse som ikke ligner grisen. Ungene fikk 5-6 ape-bamser og det var ansatte som loep rundt oss som klegger og lekte med barna. Vi ble umiddelbart oppgradert til to connected Executive rooms – men de var dessverre ikke klare (noe som er meget forstaaelig da det var klokken 0730 paa morgenen. Vi ble da geleidet opp til executive loungen deres (38 etasje?) hvor vi fikk en egen avdeling/suite for oss selv med full oppvartning med Champagne og svært god mat. Alle sovnet bortsett fra meg 0g vi ble hentet ved 11 tiden og rommene var klare. Rommene var fine (eller OK), men det er litt også fordi DXB har ødelagt oss komplett med hoteller. Det ble noen herlige intense dager med Singapore Zoo, langlunch Boat Quay, shopping osv. Kvelden foer vi dro videre til Bali havnet mor og jeg på Ku Deta, som er vel noe av det proffesete vi har opplevd. Fantastisk bord (lot dragen melde ankomst i doeren) hvor vi satt i en enorm sofa for oss selv og glodde utover Singapore. Det ble meget sent (0300 er sent for en 41 aar gammel småbarnsfar), og hele reisebudsjettet fikk seg en kraftig smell.. Herr Louis Roederer hjalp godt til, men også den fantastiske maten. Dagen etter så ut til å bli meget tøff – men Conrad, Singapore Airport og ikke minst SQ med en småsliten 200 fikk selv dette til å bli en fin dag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bali kommer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flyturen til Bali var som nevnt med en eldre 200, men som vanlig med SQ ren og pen. Ankomsten på Bali var som vanlig (femte gang vi var der nå) lite hyggelig med to fryktelig lange og kronglete køer som ikke kan ta mindre enn 90 minutter. Vi hadde bestilt VIP/Fast Track gjennom Conrad, men ble varslet dagen før at denne tjenesten hadde opphørt med umiddelbar virkning. Jeg hadde tatt med (som anbefalt) 25 USD per person – men dette hadde gått opp til 30 USD og det var ingen kortterminal. Vi måtte snu i kø nummer 1 og lete etter minibanker og der fant jeg ut etter å ha prøvd alle tre bankene åtte ganger hver at mitt hjertelige HSBC hadde sperret alle kortene våre. Dette på tross at vi er Private kunder OG jeg ringte inn reiseplanen vår før vi dro (dette for at de ikke skal få hetta over at kortet går varmt i rare land. Jeg får takk i en Indier etter at tre fire av dem har lagt på hvor han forteller at de hadde prøvd å ringe meg etter utsjekk fra Conrad Singapore (da var jeg dypt nede i en Bloody Mary på 37.000 fort) og valgte å sperre da det ikke var noe svar. Han så på reiseplanen at vi var i Singapore og Indonesia så han sa at alt var greit etterfulgt av mellom ti og tolv «Sir» Total samtaletid fra Indonesia over telefon 42 minutter.
![]() Endelig var vi fremme på Conrad hvor godfølelsen var der fra første sekund bortsett fra en liten detalj – HSBC hadde ikke åpnet kortene mine og de på Conrad var litt avslepne til å slippe oss inn uten depositum. Her ble det tre fire Indiere til på Call Center hos HSBC og etter 64 nye minutter over telefon var kortene aktive igjen – men nå med helt nye sekssifrede PIN koder. Nok om det.. Rommene… Ahhh jeg savner dem. Vi hadde bestilt De Luxe Lagoon connected til Lagoon Suite. Dette er genialt med unger og vi gledet oss.. De i resepsjonen sa at vi hadde fått «best room» og det stemmer nok.. Vi var oppgradert til De Luxe Lagoon Suite connected til De Luce Lagoon Room som utgjør 180 kvadratmeter med to deilig brygger ut mot en av de største bassengene jeg noen sinne har sett.. Det var også en liten hage på den ene siden av vårt store soverom. Store suiter osv er bra – men denne var i tillegg meget praktisk og ufattelig koselig. Ut fra soverommene så du rett ut på bryggene med en fantastisk utsikt over bassenget og havet.. Bassenget var 24 timers og rommene ga en veldig privat følelse. Vi så også rett over på Kids Cluben som selvfølgelig passet meget bra.. ![]() Conrad leverte 100% - eneste jeg må si er at det er dumt at de skal ha så ufattelig høye priser på hotellets fasiliteter.. Etter et par luncher på hotellet (hvor barns siste gratis osv) bestemte vi oss for a gi f… og tok lunsjene på restauranter i nærheten som tok en femtedel?! av prisene.. En øl i minibaren kostet vel ti ganger det den kostet på superen 2 minutter gange unna og da synes jeg man ikke er for dansk hvis man unngår dette. Det ble mye avslapping, men vi fikk fartet en del også… Var en kjapp kveld innom Kuta som var litt mindre facinerende naa enn i 1997 ;-) Fulgte som vanlig en del råd fra Tripadvisor og hadde noen fantastiske restaurantopplevelser. Fra lokale organiske restauranter som var hinsides.. Til nok en reisebudsjett-sprenger-aften på Four Seasons Sundara (http://www.fourseasons.com/jimbaranb...rants/sundara/) som nå er på vår top ti liste.. Her bommet far på valutaen igjen og Louis fikk bein å gå på.. ![]() Smaken er som baken – men jeg ser noen nevner at Bali bare er Australias Mallorca, slum osv. Helt ærlig – innen reising så er det faktisk noe av det dummeste jeg hører..(egentlig om alle steder.. selv Mallorca har sine perler og Maldivene sine slummer) På Bali får du alt fra den villeste luksus ved strand eller i fjellene til skikkelig crappy barer med rappe musikk på full guffe. Vi stortrives vannvittig der nede – og tok en skikkelig charterfeber i det vi kom hjem: Vi booket (og prepaid 30%) august neste år mot at de garanterte rom 1112 og 1114 og gleder oss som unger.. Reiseruten er ikke klar, men vurderer via KL. Last edited by SudCaravelle; 06-10-2014 at 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for titten
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Takk for rapporten
Ble bassinet bestilt samtidig med billettene, eller måtte dette fikses i ettertid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superflyer
|
![]()
Holy smokes....det så bra ut
![]() ![]() ![]() Hvordan du får til "mye avslapning" med tre unger er meg en gåte, men antar du har med noen siden dere kan holde på ute på restaurant til kl. 0300.... Hvis ikke : Hill deg og kona , og brevkurs ønskes ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det åpner seg mulighet for å velge bassinet sete i det du huker av for en pjokk under to. Jeg sendte også en mail hvor de svarte med bekreftelse (var litt var pga de fire flightene med TK hvor ingen var med bassinet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bare hyggelig -
![]() Alle bankene er ganske like her. "Eksklusivt" men de du har med å gjøre er ofte helt bak mål stakkars. Jeg tør ikke tenke på prossesen med å bytte engang ![]() Husk at de flittig bruker sjekkhefte her ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott rapport!
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott rapport
Jeg må inrømme at jeg alltid synes at det er morsomt å lese om problmer på tur ![]() Customer Service i India er vel ikke kjent for å være effektiv, husker dette selv fra da jeg bodde Melbourne. Skal selv til Bali neste sommer og vurdere sterkt Conrad ettersom jeg har noen hundretusen poeng hos Hilton som kan brukes. Er de flinke med upgrades? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for flott rapport og bilder! Liker meg også svært godt i Singapore, og skal dit om en måned, men da på jobb. Arbeidsgiver dekker dessverre ikke hotell på nivå med Conrad...
w |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Etter lang tid uten å "sjekke Eurobonusen" fant jeg faktisk ut i dag at hele turen med Singapore Airlines ga nøyaktig 0 poeng.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Likte også oppholdet mitt på Conrad Singapore, jeg benytta meg aldri av restauranter på hotellt sånn rent bortsett fra frokost som var gratis HHonors Gold og loungen hehe med fri flyt av bar noen timer. Og minibarer har sinnsyke priser uansett hvor i verden man er, er mitt inntrykk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da er det booket og etter litt svensk pruting og hoiing fikk vi faktisk sippet oss til de eksakt samme rommene nå førstkommende august (er ikke det litt charter?
![]() De gir bare executive lounge til Diamond og der tar de ikke i mot barn. Det resulterer i at det faktisk er frokost, afternoon tea og evening cocktails (med free børst) inkludert for alle seks samtlige dager i hovedbaren som overgår det meste av lounger. Da begynner faktisk kortet å gi uttelling. Reisefeber |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
travelling nerd
|
![]()
Fin rapport!
.................................................. .... http://www.reiseportalen.blogspot.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott rapport, takk for titten!
Gøy å lese om erfaringen din med Conrad Bali - det er et bra hotell! (fikk jo tidenes upgrade der, til Penthouse) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Conrad Mohr | Stone | Flyhistorisk forum | 0 | 12-08-2017 20:09 |
God lørdags morgen fra Conrad Bangkok. | C-klasse | Flyforum | 18 | 13-07-2014 14:10 |
Conrad Bali | peterfox | Reiseforum | 1 | 19-05-2014 17:46 |
Conrad Bali | SudCaravelle | Reiseforum | 4 | 06-03-2014 07:29 |
Conrad vs Hilton i Singapore | Hypern | Reiseforum | 5 | 21-07-2013 21:39 |