![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
![]() Dette er første gang jeg skal levere en slags rapport, så er ikke sikkert den blir så bra, men jeg tar gjerne imot tips fra folk som vil vite mer eller som kan gi tips om andre ting! Den 19 april skulle klassen min på klassetur til Roma i Italia. Vi satt ved gate 42 og Norwegian KKD kom til gaten der og stod der lenge! Flyet vårt, Norwegian DY1872, som egentlig skulle dra 08:35 fra Oslo Lufthavn Gardermoen var forsinka 7 timer pga stengt luftrom i Europa siden vulkanen Eyjafjallajökull på Island hadde utbrudd. Da klokken gikk mot 14:40, så sa mannen i høytaleren til dem som skulle til Roma at de må komme til gate 42 fordi flyet straks skulle dra. Da hadde KKD dratt fra gaten og LN-DYB kom til gaten. Det nye flyet vi hadde fått tildelt av OSL eller Norwegian hadde Winglets på vingene, så det var en Boeing 737-800. Flyet dro fra Gardermoen 15:30 og landa ca 18:50 i Roma. Servicen ombord var veldig bra. En vennine av meg kjøpte en Cheeseburger til 40 kroner og den smakte ikke så godt, sa hu. Flyvertinnene var veldig pene og hyggelige, så kan ikke klage, hoho ![]() Det var ikke noe turbulens og det var bra. Er ikke noe problem om det er turbulens eller ikke, fordi jeg liker å fly ![]() Som dere ser på noen av bildene, så hadde vi et helt fly for oss selv og det var fint vær også. Tror nok at de andre passasjerene avlyste reisen pga vulkanutbruddet. Det gjorde egentlig vi også, men Norwegian ringte læreren kl 01:00 på natta og sa at de skulle reise ned dit likevel og da kunne vi være med. TAKK FOR DET ![]() ![]() Beklager for dårlig bildet med den tavla, men dere ser at ALT er kansellert untatt flyet til Roma! Hoho, vanvittig flaks ![]() Takk for at du leste ![]() Last edited by -Daniel92; 21-07-2010 at 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for en hyggelig liten rapport! Og velkommen til forumet skal du være. Dere var heldige som kom dere av gårde til sist.
Som du sikkert ser på forumet varierer triprapportene her fra å være å korte og konsise med mange bilder, eller mer utfyllende. Jeg synes det er kjekt med alle typer rapporter jeg. Noen tips til neste tur: 1) Det er alltid kjekt å vite hvilket individ (hvilket fly) som fløy ruta. 2) Hvordan var serveringa ombord? 3) Fornøyd/misfornøyd med service osv. 4) Var det fullt fly eller var det masse ledige plasser?` Dessuten er det kjekt med bilder og men det er absolutt ikke et must. Se f.eks på min siste triprapport. Det finnes gratisprogrammer du kan laste ned som du kan bruke for å forminske bildene. Ellers er det mange flotte trip-rapporter og lese og hente inspirasjon fra på den engelske airliners.net forumet. Dette var bare noen av mine tanker rundt dette. Håper det kan være til hjelp! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Fin debut som tripreporter dette
![]() Hvis skulle trekke frem noen små tips, så er det fint med litt mer tekst og forklaring, men det holder fint det du legger frem! Kan være fint å legge med hvilke gate, registrering på fly, sete du sitter i, hvordan du opplevde service osv osv.. Heldig du som "kun" mistet en dag der nede. Jeg skulle også til Roma den dagen fra Flesland, men det ble kansellering og ingen tur i det hele tatt ![]() Ser frem til flere rapporter fra deg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veldig bra!
Dette kommer til å bli bra med litt jobbing. DY1872 19APR2010 ble fløyet av LN-DYB så du vet det i allefall! Ser frem til flere sånne rapporter fra deg.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Velkommen - en god start. Må ha vært artig med "privatfly".
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for hyggelige tilbakemeldinger
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny Norwegian-base: Roma Fiumicino | Someone | Flyforum | 19 | 01-06-2018 12:34 |
Lounge på Fiumicino for reisende med SAS? | Herlov | Reiseforum | 17 | 24-04-2017 15:23 |
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) | SeatBelt | TripReports | 17 | 09-07-2012 11:28 |
Lufthansa OSL/FRA/ROMA t/r | Cessna182 | Reiseforum | 17 | 29-08-2011 15:17 |
OSL-BGO-OSL-LHR-OSL | Chriscross | TripReports | 4 | 15-06-2009 17:18 |