Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-06-2010, 11:18   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

KLM SVG-AMS-PRG med KL/OK i Economy.

Da er det tid for en liten trip-rapport fra min side. Året s første ferieutflukt går til Praha som er hovedstaden i Tsjekkia. Anledningen kom da jeg oppdaget at Green Day skulle spille konsert i Praha på en dato som passet meg (og reisefølget) fint. Green Day er et band jeg har hatt lyst til å se live og lysten ble ikke større da jeg leste gode konsertanmeldelser i Norsk presse tidligere i juni. Når jeg og reisefølget lenge har drømt og snakket om å dra til PRG da det visstnok skal være en koselig og romantisk by var det jo bare å sette i gang og lete etter billetter og hotell. Vi landet til slutt på et pakketilbud fra Expedia.no på ca 6800.- kroner til sammen for fly og hotell fra søndag til torsdag.

I første øyekast så det ut som at det var KLM som skulle fly oss hele veien til PRG men etter en kjapp sjekk og litt google fant man ut at sektorene mellom AMS og PRG og tilbake var en code-share KL har med OK. Dermed blir det nytt flyselskap og ny flytype for min og for reisefølget sin del. (A319). Ellers kunne jeg lese ut i fra reiseplanen at sektoren ned til AMS var satt opp med 733 og leggen hjem fra AMS satt opp med 738WL. Men sånne ting kan jo alltids være gjenstand for endringer. En jungeljet eller en ekstra lang gris hadde heller ikke vært å forakte. Men vi tar det vi får uansett. Frem skal vi jo.
Et spennende moment i det hele er at jeg har hatt problemer med en kjedelig infeksjon i ørene de siste ukene med til dels interessante opplevelser med trykk i ørene, Så jeg har vært spent på hvordan det vil utarte seg i praksis først og fremst i lufta men også på konsert på tirsdagen. I skrivende stund er det ikke så aller verst så vi får se hvordan det går.

I skrivende stund sitter vi på Sola ferdig innsjekket og gjennom sikkerhetskontrollen og slapper av med noe godt å drikke. Vi har definitivt beregnet god tid. Taxien kom litt før avtalt tid kl 1030 og vi var klare vi så det var bare å reise avgårde

Ved ankomst SVG ruslet vi bort til KLM-skranken som viste seg kun å være en bag-drop. Dermed måtte vi bort til en automat som fint lagde 4 boardingkort for oss. Synes papirkvaliteten på dagens boardingpass er tynnere en i gamle dager. Men sånn er det. Borte hos bagdrop-agenten fikk vi en hendig liten lomme til boardingkortene. Seter fikk vi også muligheten til å endre på. Vi beholdt sete 21E og F på første flight til AMS men var så heldig å kunne velge 10E og F på strekket mellom AMS og PRG som i følge setekartet er exit-row. Kofferten ble veid og tagget hele veien til PRG.

Sikkerhetskontrollen var det null kø. Beltet av, pc’en opp av sekken. Kom igjennom uten problemer gitt og her sitter vi og venter på KL1200.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2010, 11:21   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: SVG-AMS-PRG med KL/OK i Economy.

Finner ikke innkommende KL1199 på radar'en. Er KLM sine 733 utstyrt med riktig transponder? Eller har de bare skrudd den av i dag?

Edit: PH-BTD taxet inn til gate kort tid etter at jeg postet denne.

Last edited by Twin Otter; 28-06-2010 at 09:16.
Old 28-06-2010, 09:14   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Vel fremme i PRG etter en fin tur. Flyturen SVG-AMS hadde vi en venninne av reisefølget med oss på seteraden så vi hadde praten gående angående "our passions" osv. Det ble en del prat om flyging for å si det slik. Hun skulle forresten videre til NYC for å være der i et halvt år. Heldiggris. Nuvel. Som sagt, turen med KL1200 gikk kjapt og greit unna. Vi fikk servert en deilig skive med pølsepålegg og en med kremost. Digg. Jeg valgte hvitvin til maten faktisk. Hvitvin i plastglass blir ikke helt det samme som hjemme i sofaen, menmen. Vi var forresten fem minutter sent av gårde. Stappfullt fly som var overbooket.

Ankomst på nydelige AMS med etterfølgende lang taxetur. Antar at vi landet på den berømmelige Polderbaan jeg. Parkerte på en gate på D piren og fikk bekreftet at det var PH-BTD som stod for denne sektoren. 733'en er en gammel maskin men interiøret virket likevel fresh og helt ok seter.

Vi og reisefølget ruslet av gårde og endte etter hvert opp på Starbucks. Det ble en latte på meg, men reisefølgets frappé smakte mye bedre. Nuvel. Etter litt shopping bestemte jeg meg for å registrere meg som medlem i SkyTeams bonusprogram. Så det fikk jeg fikset i transfer-desken til KLM. Håper de forstår håndskriften min på skjemaet jeg fylte ut.

Da det var gjort nærmet det seg tid for å reise videre så vi ruslet ut til gate C14 der OK-PET etterhvert parkerte. Nydelig fugl! Igjen, fresh ny maskin levert 31.mars, med herlig interiør og nedfellbare skjermer i taket med "flight-show" osv. Det eneste var at det var litt langt fram til nærmeste skjerm så jeg klarte ikke lese så mye av teksten. Neste skjerm hang rett over hodene våre. Menmen.

Som jeg nevnte fikk jeg plassert oss på nødutgangsrad ved innsjekk på Sola. Men da vi kom så langt var det en kjerring av en dame som hadde okkupert 10F. Jeg prøvde å forklare at det var mitt sete mens hun tok opp boardingpasset sitt som det stod 10D på som hun mente var vindusplassen. Siden hun tydeligvis ikke forstod engelsk så orket jeg ikke argumentere eller be kabinpersonalet om hjelp. Siden vi skal fly samme selskap og flytype hjem skal jeg heller stå på kravene da. Men nødutgangsrad var likevel flott. Enorm benplass! Bilder kommer etter hvert.

Så mens jeg prøvde å glemme kjerringa på 10F ble dagens servering forberedt. I reservasjonen vår stod det at vi skulle få brunsj eller et lett mellommåltid.
Vi fikk utdelt en sjokolademuffins! Helt ok! Drikketralla kom rett etter på. Og det måtte jo bli mitt første møte med tsjekkisk øl. Så det ble en Gambrinius på meg. Grei og fin flytur og vi landet i 30 grader varm Praha. Slitne etter en ikke så veldig lang dag på tur bestemte vi oss for å ta en taxi til hotellet. Betalte ca 600 tsjekkiske kroner for det.

Vi tok turen opp på rommet og satte fra oss bagasjen og tok en liten strekk på sengen. Etter hvert begynte vi å bli veldig sultne så vi bestemte oss for å gjøre noe med det. Vi ruslet av gårde og passerte lokale restauranter, KFC og Mac Donalds. Men vi hadde satt oss et mål for kvelden. Hard Rock Café. Og det ble en fantastisk kveld. For en mottakelse! Vi ble møtt i døra, spurt om hvor vi kom fra og med en gang var praten i gang. Det ble Bacon BBQ burger på oss begge, vann til kona og øl på meg. Denne gangen ble det Staropramen. God service og folk kom til bordet og spurte om vi hadde alt vi trengte hvert tiende minutt. Kult. Etter en alt for mettende dessert og en ”liten øl” på slutten tok vi turen innom butikken og kjøpte den obligatoriske t-skjorta. Been there, done that. Men det var en flott HRC. I følge servitøren vår var det for øyeblikket Europas største med 4 etasjer med fotball i en etasje og scene og alt det der. Ser ikke vekk i fra at vi tar en tur til dit i løpet av uka. Vi tok kjapt turen tilbake til hotellet og stupte i seng....

Euroagentur Hotel Downtown er et helt kurant fire-stjerners hotell ca 3-5 minutters gange unna. Helt ok. Teppe på gulvet, flatskjerm på veggen, gratis høyhastighets bredbånd osv. Rommet er litt lite, men badet er enormt. Dessuten så har kona oppdaget at det er vaskekluter på badet her. Det er visstnok ikke så vanlig. Akkurat nå skal vi snart ned å spise frokost som skal serveres i kjelleren….
Old 28-06-2010, 09:20   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Ikke bare har du dreisen på dette med live-rapporter, du spiser på de rette stedene også

HRC i PRG er forøvrig forhildsvis ny, og åpnet i april i fjor. En kamerat av meg var der like etterpå, og sendte meg SMS med spørsmål om det var HRC i byen, og det var det - såvidt

"Dårlig" kamerat som hjan var, kjøpte han også med t-skjorte til meg, noe som betyr at jeg egentlig "er nødt" til å dra dit en gang. Vi får se når..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2010, 09:41   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Pokker, Martin, glemte å kjøpe T-shirt til deg i Cartagena

Men skla huske det
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2010, 10:18   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Ikke bare har du dreisen på dette med live-rapporter, du spiser på de rette stedene også

HRC i PRG er forøvrig forhildsvis ny, og åpnet i april i fjor. En kamerat av meg var der like etterpå, og sendte meg SMS med spørsmål om det var HRC i byen, og det var det - såvidt

"Dårlig" kamerat som hjan var, kjøpte han også med t-skjorte til meg, noe som betyr at jeg egentlig "er nødt" til å dra dit en gang. Vi får se når..
Hehe. Vel, jeg har en t-skjorte fra HRC i Marbella i Spania men har jeg vært der? Nei. HRC i PRG er absolutt å anbefale Martin! Flotteste HRC jeg har vært på. Takk for ros på rapport-skriving og. Alltid kjekt å se at skriveriene faller i smak.

Frokosten var helt ok den. Nå stikker vi ut og ser på byen.
Old 28-06-2010, 14:39   #7
Egenes
ScanFlyer Gold

Kjempe bra skrevet Twin Otter!
Utfyllende, og forklarende. Dette likte jeg

Hva var best av Gambrinius og Staropramen?
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2010, 15:12   #8
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Egenes View Post
Kjempe bra skrevet Twin Otter!
Utfyllende, og forklarende. Dette likte jeg

Hva var best av Gambrinius og Staropramen?
Tusen takk Egenes! Kjekt å få så gode tilbakemeldinger. Det gir absolutt grobunn til å skrive mer. Jeg må nok si at Staropramen var best. Men så drakk jeg disse forskjellige i to forskjellige sammenhenger. En i et plastglass på et fly, og et (dvs to glass på HRC).

I dag prøvde jeg en annen øltype; Krusovice. Men det var ikke like godt som de to forrige.

Nå slapper vi av på hotellet etter og ha vært på tur i store deler av gamlebyen og i lokalmiljøet her. Vi har bl.a sett Karlsbroen og besøkt Nespresso café. Var nesten som å drikke kaffe hjemme på kjøkkenet. Vi har spasert til fots og tatt gode pauser underveis med tilhørende nedkØLende drikke av forskjellig slag. Iskald cola nå nettopp før vi har tatt turen inn på rommet vårt.

Da jeg så en bil fra UPS tenkte jeg umiddelbart på Martin. Men har ikke sett noen Fedex-biler ennå. Vi takset riktignok forbi en ATR med Fedex-maling på her om dagen, men da var kameraet utilgjengelig. Vi får ha det til gode.
Old 28-06-2010, 15:53   #9
Egenes
ScanFlyer Gold

Staropramen er ett bra øl ja, og flere øst-Europeiske ølmerker er veldig bra. (uten at jeg burde vite for mye av det)
Old 28-06-2010, 16:38   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post

Da jeg så en bil fra UPS tenkte jeg umiddelbart på Martin.
Pass deg nå . Husk at jeg er moderator!!

()
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2010, 16:40   #11
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Pass deg nå . Husk at jeg er moderator!!

()
Unnskyld Martin! Det ble bare en påminnelse om hva jeg har å gjøre når jeg endelig ser et Fedex-kjøretøy.
Old 28-06-2010, 17:25   #12
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Man har funnet ut at Brasil skal møte Chile om noen timer så resten av kvelden blir det nok en god middag før man forhåpentligvis finner en ok plass å se kamp. Hvis kona går med på det da....
Old 28-06-2010, 17:25   #13
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Takk for fin rapport så langt. Praha er en flott by - og jeg har faktisk alle nevnte øl liggende i kjøleskapet. Praha er stedet for å drikke pilsnerøl, synes det kan være hyggelig å sitte på torget i Gamlebyen med folkemusikk, dans, mye liv og godt øl. Likevel vil jeg særlig anbefale et besøk i en av ølstuene - den mest kjente er vel U Zlatého Tygra (adresse: Husova 17), der man bl.a. kan få ufiltrert Pilsner Urquell. Et alternativ er U Fleku (adresse: Kremencova 11), som er verdens eldste bryggeripub - bestill Flekovsky tmavy lezáck.
Old 28-06-2010, 22:33   #14
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hvordan er det? Er det greit med litt småskriving om hva man har drevet med i løpet av dagen? Eller er det primært det som har med transportetappene som er mest interessant?

Etter en veldig god og lang pause på hotellet med påfølgende dusj og opp-freshing ble det klar for å komme seg ut i byen å finne noe mat. Reisefølget hadde lyst å finne en såkalt "Restaurace" for å finne noe lokal mat. Jeg kjente at jeg ikke var helt klar for det helt ennå så vi gikk for å finne en kombinasjon av begge deler. Vi havnet etterhvert i en av de gatene vi hadde tuslet i tidligere på dagen og der i en sidegate fant vi en flott restaurant med pent kledd betjening. Det viste seg å være en ganske fin restaurant med ikke så omfattende meny. Fikk ikke notert navn og adresse på stedet, men kona varslet at hun var veldig klar for en ny tur dit. Så vi får se om jeg ikke kan komme tilbake med info senere i uka. Uansett. Kona gikk for en tsjekkisk steak mens jeg kjørte safe og spiste taggiatelle med kongereker og rukkola-salat. Det smakte utmerket og steiken til kona smakte ikke så verst den heller. Jeg fikk dessuten mitt første møte med ølet Pilsner Urquel. En kompis snakket varmt om øl'et før vi reiste og jammen hadde han ikke rett. Her kommer min topp 4 over tsjekkisk øl så langt. (inspirert av den berømte Radioresepsjonens store internasjonale øltest.)

1. Pilsner Urquell
2. Staropramen (egentlig deler Urquell og Staropramen første plassen, for jeg synes begge var like gode.)
3. Gambrinius
4. Krusovice (har to slike liggende i minibaren her men de frister ikke så mye nei.)

Dagens store kuriositet: Da vi hadde satt oss ned ved bordet oppdaget vi at ved nabobordet satt det tre amerikanere vi hadde sett før. De hadde nemlig tatt nabobordet på den italienske restauranten vi hadde lunsjet på tidligere på dagen. Hva er oddsen for det? Første gangen var det de som kom etter oss og på kvelden var det vi som kom etter dem. Kanskje ikke så mye å bry seg om, men da de var ferdige med å spise hadde de visst trøbbel med kortautomaten på stedet og det var visst ikke så lett å finne en løsning. Godt at vi selv hadde med kontanter.

Fortsatt litt slitne etter spaserturen tidligere på dagen tok vi kjapt turen tilbake til hotellet, og har akkurat sett Brasil knuse Chile. Gleder meg til resten av sluttspillet.

I morgen tenker vi å prøve oss på en sånn en sightseeing-busstur for å få sett "de viktige tingene" uten å slite oss helt ut til fots. Resten av dagen skal vi slappe av på Cafe og lade opp til turens musikalske høydepunkt. Green Day konsert! (Og det er ikke feil at Billy Talent skal varme opp heller). Billetter er printet ut og vi har sånn noenlunde kontroll på hvor vi skal hen. Skal også prøve å finne ut hvordan jeg skal komme meg til Prague Aviation Museum, Kbely på onsdag. Kbely er i følge wiki Prahas gamle flyplass så det skal nok gå greit. Noen som har vært der?
Old 28-06-2010, 22:38   #15
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Var en tur utenfor byen sist gang jeg var i Praha, besøkte dette slottet/borgen:
http://www.hradkarlstejn.cz/home1/

Artig dersom man liker historiske ting - mulig det er mye turister der nå om sommeren. Vi var der utenom sesongen. NB! Man må kjøpe en omvisning, ellers er det liten vits i å dra dit.

Old 28-06-2010, 22:45   #16
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Vel vi har bare fem dager til rådighet fordi jeg skal til Grimstad på fredag. Er egentlig ikke så veldig interessert i slikt, men vi får se om det kanskje dukker opp noe lignende i morgen. Takk for tipset uansett.
Old 29-06-2010, 16:57   #17
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Jepp. I dag man vært skikkelig turist. Er ikke så veldig imponert over frokosttilbudet her på hotellet. Men noe mat er det uansett greit å få i seg før man vandrer ut i varme Praha. Som jeg nevnte i går kjøpte vi billett på en av de mange sightseeing-bussene som kjører rundt i byen. Plutselig blir man veldig turist med headset på hodet og kamera på fanget. Reisefølget tok "vindusplassen" mens jeg satt i midten av bussen. Vinduer var det bare fremme og bak på bussen. Ellers var det åpent helt igjennom, Taket var også utstyrt med glass. Så man hadde god oversikt over det hele. Jeg vil anslå loadfaktoren var ca 90 prosent. Jeg hadde et ledig sete ved siden meg og mener at det var et ledig sete bak i bussen også. Knyttnevetesten ble på ingen måte bestått. Men man satt like vel ganske godt.

Inkludert i den to-timer lange turen var også en halvtimes stopp på Praha-borgen der vi fikk mulighet til å rusle rundt og ta bilder av de flotte byggene og utover byen. Utenfor presidentpalasset stod det vakter kledd i lyseblått og holdt vakt. Jeg måtte jo ta det obligatoriske "ved siden av vakten bildet".

Etter at turen var over tok vi oss en kjapp lunsj før vi ruslet opp på hotellet hvor vi nå lader opp til konsert. Det aner meg at dette blir den største konserten jeg er på hva gjelder folkemengde. Gleder meg!
Old 01-07-2010, 00:55   #18
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Tiden går fort. Konserten på onsdag kveld var en høydare! Billie Joe og gjengen spilte hardt og lenge. 2.5 timer nonstop. Før de tok en pause. Reisefølget hadde hatt litt problemer med ryggen så vi bestemte oss å gå i det i det "21 guns" ebbet ut og før ekstranummerene tok til. Så vi gikk glipp av store låter som "American Idiot" og "Wake me up when september ends" Men hva gjør man ikke for kjærligheten. Dessuten var det greit å komme seg avgårde før resten av de 18000 menneskene. Vi fikk taxi med en gang og spiste en sen middag på HRC. Fajitas denne gangen. Det ble sent for å si det slik og man våknet i morges med en ørliten hangover.

Torsdagen ble som sagt brukt til å sove utpå og droppet lett over hotellfrokost. I stedet ble det en helt grei brunsj på Cafe Boulevard som lå sentralt på Wenceslas Square. Helt ok Sandwich.

Etterpå tok jeg og reisefølget hver vår vei. Kona stakk på Spa mens jeg dro ut av byen og ut til Prague Aviation Museum som lå på Kbely. En halvtimes metro og busstur ut av byen. Kjempegreit. På flymuseumet var det mange forskjellige fly og se på. Selvsagt mest av den øst-europeiske og sovjetiske perioden. Men noen vestlige fly var det også. Bl.a en sliten F-4 Phantom og en ganske fin T-33 som stod innendørs. Militære fly har egentlig ikke vært det jeg har vært mest interessert i. Så det var veldig kjekt å få nærkontakt med passasjerfly som An-24, Let-410 og Tupolev 104.

Jeg hadde med meg kameraet ut, men dessverre var det fotoforbud på museumet, så det tok jeg hensyn til. I stedet plukket jeg med meg noen postkort fra den lokale suvenir-sjappa. 1 kort med bilde av en Let-410 og to stykk med OK's A319 som jeg selv har flydd med. Lurer på om jeg skal begynne å samle på fly-postkort.

Museumsbesøket varte ikke så veldig lenge. Hovedårsak til dette var at det var grisevarmt i solsteiken (det meste av flyene stod utendørs) og man hadde pådratt seg et ørlite heteslag på tross av at man hadde pøst på med vann som bare det i løpet av turen opp til Kbely og mens man var der.

Jeg fant en buss og kom meg etterhvert til t-banestasjonen før jeg tok en tur på hotellet for å slappe litt av i et luftkondisjonert rom og få frisket seg litt opp igjen. Etter en god halvannen time på senga tok man etterhvert turen ned i sentrum for å møte reisefølget. Vi fant fort ut at vi skulle ha litt mat igjen og man havnet på en gatekafe. Nydelig frityrstekt kylling med potetstappe.
Mer rusling før man tok en lengre pause på hotellet igjen.

I kveld har vi atter vært ute og spist på en veldig fin restaurant med fine folk og dyre viner. Vi gikk for øl og sparte vinen til etterpå. Etter atter en runde med rusling tok vi turens tredje besøk på HRC. Denne gangen spiste vi bare dessert og tok et glass vin.

Jeg tenker at vi stopper der før det blir enda mer rusle-prat og mat-prat.

I morgen sjekker vi ut av hotellet og tar den siste rusle-turen før vi stikker ut på flyplassen sånn i halv tre-tiden.
Old 01-07-2010, 01:19   #19
Egenes
ScanFlyer Gold

Og påfølgende 4. middag på HRC?

Neida.. Bare tuller
Old 01-07-2010, 16:18   #20
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Vel, da sitter vi på Panorama Cafe med oversikt over deler av C piren. Sitter og kikker på en KL Fokker 70 mens en OK 737 taues inn til en av nabogatene. I det fjerne ser jeg av OKs ATR42 som nettopp parkerte på fjernpark. Ellers er det ikke så mye aktivitet. Ihvertfall ikke på denne delen av flyplassen.

Turen ut til flyplassen gikk helt greit. Slitne etter mye gåing, høy temperatur og svær koffert bestemte vi oss for å bestille transport via hotellet. Vi ble hentet av en svær Peugout med fixed price på 780 tjekkiske spenn og minst fire wonderbaum ombord. Men behagelig var det indeed. Turen ut til PRG gikk veldig fint og vi hadde et hav av tid da vi ankom Terminal 2.

Man fant fram til en innsjekkingsautomat og scannet passet i maskinen. Vi fikk først tildelt 5E og 6E på første flighten noe som ekteparet var litt misfornøyd med tatt i betraktning av at vi var såpass tidlige på flyplassen. Ikke fikk vi endret på det heller. Nuvel. Man stilte seg opp i bag-dropkøen som vokste seg større og større og med bare to bag-dropskranker åpne tok det litt tid. I mellomtiden oppdaget jeg at på skjermene rullerte en melding om at man kunne bli oppgradert til Biz for 990 tsjekkiske gryn noe som tilsvarer 330 kroner. Jeg ble gira og lot kona stå igjen i køen mens jeg prøvde å finne en minibank, men endte istedet opp i billettskranka til OK som ikke kunne gjøre noe fordi billetten var kjøpt gjennom KL. Man ble istedet dirigert til KLM sin skranke og forklarte saken hvorpå dama i skranken begynte å trykke fælt på maskinen sin. Vi lurte litt på hva hun drev med. Etterhvert fortalte hun at hun måtte rekalkulere hele biletten på ny og at prisen ville komme på over 8000 norske kroner.... "glem det" sa kona og det tenkte jeg også. Her har det vært en misforståelse ute å gå. Situasjonen hadde nok vært litt annerledes dersom bilettene hadde vært kjøpt gjennom OK ikke sant?

Så vi la tanken om biz-tur bak oss og vandret tilbake til bagdrop-køen igjen. Der hadde man åpnet flere skranker så det tok ikke så lang tid før det var vår tur.

Den hyggelige gate-agenten forstod veldig godt at vi ikke ville sitte hver for oss og plasserte oss elegant over på 10B og C som er exit-row. At det ikke ble vindusplass gjør ikke så mye i dag når man fikk så god service, og exit-row da. Føler meg litt bortskjemt nesten. Så vidt jeg vet er det A319 som er satt opp i dag og.

Kjapt og greit igjennom sikkerhetskontrollen. Så nå sitter vi her og slapper av med en Pilsner Urquell og fikker på en A319 som nettopp takset inn rett foran her. Boarding starter om 20 minutter.
Reply

Posting Rules