LN-KHD - status

BU595

ScanFlyer Silver
Noen som har hørt om denne ?

quoted fra http://www.luftfartstilsynet.no/multimedia/archive/00006/Offentlig_journal_for_6835a.htm

2009/03959-2
Dok.dato: 02112009
Arkivkode: 502
Grad: U 0
Uoff:

I Fra: Arntzen de Besche Advokatfirma
Sak: LN-KHD - registrering av luftfartøy
Dok: LN-KHD - Søknad om dispensasjon fra nasjonalitetskravet for utenlandsk eier - MSN 33022
Saksansv: J / PAN / AAM
Saksbeh: J / PAN / AAM

MSN33022 er denne, ser det ut til
1576939.jpg
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

YES :colgate:

DY leier enda mere og vokser sterkere enn opprinnelig oppgitt i 3Q rapport. De har jo definitiv en momentum.

Flyet star na i MAN og forventes bak i QLA om ca. 1 uke etter painting.
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

KH registreringer har hittil vært forbeholdt 300 serien iallefall. Så det er sikkert at dette er en 800?
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Ja, absolut sikkert.

Egentlig skulle KHD til KHZ ikke benyttes, men man ville ikke ha denne inn in NO* serien og derfor ble det valgt a benytte seg KHD.
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Ja, absolut sikkert.

Egentlig skulle KHD til KHZ ikke benyttes, men man ville ikke ha denne inn in NO* serien og derfor ble det valgt a benytte seg KHD.

Hmm. Hvorfor i alle dager ville de ikke ha den registrert i -NO* serien? Det er jo reg. serien for leasing fly. Er det ikke?

Eller blir LN-KHD kjøpt brukt, slik at DY eier maskina slik som -KHA/B/C?
 
Last edited:
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

G-CDEG ble fløyet fra Glasgow til Lasham 19. oktober og ankom MAN mandag 2. november kl. 2014.

Den litt eldre 738 G-CEJP (29646) ble fløyet til Norwich på den samme 19. og skal til Ethiopian.

To av Globspans 763ER leies ut til Nas Air og skal benyttes på Hajj - begge disse ble også fløyet ut 19. oktober. Globespan ser ut til å gå i (vinter?)dvale, og sitter igjen med tre 738, to 73G og to 763 (disse flyr for RAF bl.a. til Falklandsøyene og Afganistan).

RAF_Brize_Norton.jpg
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Hmm. Hvorfor i alle dager ville de ikke ha den registrert i -NO* serien? Det er jo reg. serien for leasing fly. Er det ikke?

Det er vel fordi leasingen bare skal vare noen måneder. Ingen grunn til å bruke opp en "verdifull" NO-registrering på den, kanskje.
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Det er vel fordi leasingen bare skal vare noen måneder. Ingen grunn til å bruke opp en "verdifull" NO-registrering på den, kanskje.

Noen mnd. bare? Hvor ser du det?
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

DY leier enda mere og vokser sterkere enn opprinnelig oppgitt i 3Q rapport. De har jo definitiv en momentum.

Er det noe du tror, eller noe du vet? Det er ikke bare snakk om leasing i påvente av egenleveranser som blir utsatt?
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

KHD er en leiet 737-8BK, og dette blir ikke kjöpt.

Det vil vare relativ korte, derfor blir det ikke i NO serien. Denne serien er na (nesten) full, bare en eller 2 registreringsmerker er forsatt fritt til disponering, avhenger litt av LN-NOZ.
Men jeg vil ogsa ikke bli overrasked om denne flyet [LN-KHD] star litt lengre enn det er na planlagt.

DY har gitt ut en flateplan med 3Q. presentasjon. Der nevnes det 1 leiet maskin for 4Q. Na kommer to stykker, KGL ville med sin affinitet for tallene har konkludert at behoved har fordobled seg for 4Q;). {Jeg vil ikke gar sa langt.}

Man kan si de har mere behov enn de trodde de vil ha da de ga ut 3Q presentasjonen. Man kan ogsa lese dette fra andre indikatorer, som ikke kom frem pa denne forum sa lenge.
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Richard, litt skjerpings ;)
Det er reelt problem av veksttakten for nye passasjerer som strømmer til Norwegian kanskje har overgått deres planer eller rett ut deres villeste fantasier for bare noen måneder siden. I tillegg beveger vi også inn i de vedlikeholdsmånedene for Norwegian, der flere av flyene vanligsvis besøker ATC Lasham. Men så ser man helt klart forskjellen mellom SAS og NAX, de greier å snu om på en fem(ti)øring og få inn ekstra kapasitet fort.
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Men så ser man helt klart forskjellen mellom SAS og NAX, de greier å snu om på en fem(ti)øring og få inn ekstra kapasitet fort.

SAS trenger vel strengt tatt ikke å snu seg på en femøring for å ØKE kapasiteten ;) ...men jeg skjønner hva du mener
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Ja, absolut sikkert.

Egentlig skulle KHD til KHZ ikke benyttes, men man ville ikke ha denne inn in NO* serien og derfor ble det valgt a benytte seg KHD.

Tusen takk for avklaring BU662:D Da blir det helt sikkert flighter på denne 800 med reg KHD.
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Og da har fremtidige LN-KHD fått sine farger hos Air Delivery på MAN. Den var scheduled som flight GSM738P med avgang 1100 UTC fra MAN til QLA i dag.
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

Og da har fremtidige LN-KHD fått sine farger hos Air Delivery på MAN. Den var scheduled som flight GSM738P med avgang 1100 UTC fra MAN til QLA i dag.

Ble det fullt DY skjema eller noen form for hybrid, da denne som sagt kun er innleid som kortidsleie?
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

LN-KHD kommer i helhvit, bare se

ln-khd.jpg


Bilde hentet på websiden til TAS Manchester
 
Re: B737-800 / LN-KHD - DY ??

ALT er vel bedre en A320 til XL :drunk:
Har fortsatt vondt i knea etter premiereturen DY hadde til LPA i 2007....

Slutt å klage, fikk du ikke gratis sjokolade på premiæreturen da :colgate:
 
Back
Top