Thread: Beijingtråden
View Single Post
Old 20-09-2014, 09:32   #3
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Beijingtråden 2014

Husk å ha printet ut alt av adresser og veibeskrivelse på kinesisk, hotellsiten har ofte dette. Drosjesjåfører skjønner som oftest ikke ett eneste ord engelsk og det inkluderer ordet "hotell".

QuanJude er kansje ikke den beste peking-anden, men det er en institusjon i Kina. De har holdt på i over 150 år og serverer flere millioner ender i året. Det er et must å besøke for mange når man er i Beiing. Bilder av mange kjendiser som har spist der. Man får med sertifikat som viser hvilket nummer i rekken anden man spiste hadde.

Tok en tur til muren tilbudt via hotellet. Det kostet ikke mye og vi fikk med guiding, bespisning med introduksjon til spennende mat, en skulpturpark og fabrikkutsalg som hadde mye spennende selv om det var dyrere enn på markedet i byen, utvalget var utrolig stort så noen kroner mere overlevde man. Eg glad jeg ikke prøvde spare noen hundrelapper på å finne en offentlig buss til muren.

Ellers bør du lese deg opp på de vanligste svindelene mot turister. Kommer noen bort til deg og sier de ønsker trene seg i engelsk er det med 99,9% sannsynlighet innledning til en av de vanlige svindlene som kan koste deg veldig dyrt. Du vil garantert treffe på dem.

http://wikitravel.org/en/Beijing#Stay_safe

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 20-09-2014 at 09:38.
robertaas is offline   Reply With Quote