• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Stående på Economy

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Stående på Economy

http://www.iht.com/articles/2006/04/24/business/seats.php

Gjengangeren om at O'Leary snart vil pakke passasjerene i stående posisjon er kanskje ikke så fjernt fra virkeligheten alikevel... :skep

Replying to Topic 'Stående på Economy'

Helt for jævlig, Jeg lurer på hvilket selskap som blir det første til å starte med dette...

De selskapene som evt. innfører ståplasser får iallefall ikke meg som passasjer. Noe verre kan jeg faktisk ikke tenke meg.

Var ikke dette tilfellet ved enkelte Aeroflot flighter den gangen de hadde hammer og sigd på halen?

Papir utgaven av New York Times hadde ganske gode illustrasjoner av disse setene, og jeg har naa et helt nytt syn paa et trangt midt-sete paa Economy Class.....en luksus i forhold til de staaplassene.....

Med setene til Ryanair som ikke kan lenes tilbake så er man halvveis til stående tilstand....;)

Illustrasjon fra New York Times:

Attachments

• standing.jpg
    standing.jpg
    24.6 KB · Views: 99

Gir meg assosiasjoner til både tivoli/karusell, tvangstrøye og sykeseng.

[glow tcolor=red, fcolor=black, size=2, strength=3]NEI TAKK !![/glow]

Det er ihvertfall en interessant løsning. Lurer på hvor mye extra pax de får med på flyet hvis de innfører dette. Behagelig kan det ikke være å reise på denne måten. Men blir det billig nok kommer det nok pax. Det gjør det alltid.

Skal ikke forundre meg at noen kjøper ståplass for 1 krone pluss skatt. Og at dermed etterpå så klager de på at de har vondt et sted og må ha et sete.

God ettermiddag mine damer og herrer, vi har desverre solgt for mange seter på denne avgangen idag, og søker etter frivillige som vil stå over denne avgangen eller stå på denne avgangen. En kompensasjon på 50eur blir utlevert til den frivillige.
:lol

Airbus hevder at dette bare er tull:

But a spokeswoman for Airbus flatly denied the report Tuesday, going so far as to call it "crap."

http://money.cnn.com/2006/04/25/news/companies/airline_standing/index.htm

Dette må da være en seriøst forsinket 1 aprilspøk.. og noe av den dummeste ideen jeg noengang har sett.

Hva blir det neste folk er villig til å gjøre for å fly blilligere ?? lage en seksjon på undersiden av flyet der aerodynamikken ikke blir ødelagt hvor en kan spenne seg fast.

Eller hva med liggende spendt fast i hengekøyer i bagasjerommet ?

:thumbup

Det finnes jo cargo pod som plassert på undersiden av fly. Hvorfor ikke passenger pod. En glimrende ide:biggrin

Ser noen sier at dette er en spøk og at det beskrives fra insidere som "crap", men ikke fatter jeg hvorfor så mange er negative. Det er jo gniere som oss...., som ikke vil betale en cent for en flytur..., (og som i tillegg klager på det meste), som antakeligvis får folk med kreative hjerner i flybransjen til å tenke slik...
Store trekasser med pustehull merket "fragile" er jo også et alternativ for gjerrige sutrete pax.

Back