Quote:
Originally Posted by Dash
Tror ikke SAS tørr å satse på en helt flytype med Q400 skandalen friskt i minne. Mulig der kommer en ordre på C-Series senere, men tror ikke den kommer før i 2020+.....
|
Du har sikkert en sterkt argument med dette. Bombardier sitt omrykte er ikke den beste.
MEN, dersom den holder med C-Serien hva de lover, sa far du en 100-seter med 738-setekostnader. Dette vil gi
SAS effektiv den mulighet a fly high-frequency mot Norwegian sine 738 - pa mer eller mindre samme kostnads-nivea.
Kikker man hvor
SAS sine kabinfaktorer ligger, sa er det soleklart at
SAS egentlig trenger mindre fly. Men - dagens versjoner koster idag per sete en god del mer enn de store siblings. Problemet er bare at dersom
SAS satser bare pa disse fly, sa far de en fryktelig problem: De ma fylle alle disse tomme seter. Alrede nar ser man pa visse ruter at ogsa
SAS har begynnt a "kaste bort" seter - uansett til hvilked pris, bare fa fyllt disse seter.
Jeg er absolut sikkert at
SAS vil - i all stilhet - ta ut noen frekvenser etter sommer-ferie, kanskje ogsa för de starter. De ma ta ut kapasitaeter, ellers sa flyr de direkte inn i ett kjempe-smell for 2014.