View Single Post
Old 03-02-2014, 12:21   #10
Kjersti
ScanFlyer Blue

Default Re: Bryllupsreise mndskiftet sep/okt

ABC-øyene helt sør i Karibien er utenfor orkanbeltet. Aruba, Bonaire og Curacao. Jeg har vært på alle tre og likte dem godt.

Kort oppsumert er Aruba "syden", med store hoteller, charterturister og overpriset taxi. På den positive siden er alle strendene åpne for hvem som helst, og øya er ganske vakker. Stort utvalgt i fine hoteller og restauranter.

Curacao er den største og mest befolkede øya, og også mest "ekte Karibien" av de tre. Mange flotte hoteller med egen strand, shoppingområder med både dyrt og billig, og greit utvalg av restauranter . Noen gode offentlige strender finnes også, men de er plassert så langt fra byen at man bør ha leiebil. Curacao er definitivt min favorittøy av de tre.

Bonaire er den minst kjente av de tre, med mindre du er dykker, for da bør du ha hørt om den. Ganske fin øy dette også, men mindre utvalg i restauranter og resorter enn på de andre to øyene. På Bonaire kan man dykke eller snorkle rett fra stranden. Jeg snorklet på alle tre øyene og må innrømme at Bonaire var best på det området, selv om de to andre ikke var så verst de heller.

Siden du nevner "fred og ro" ville jeg satset på Curacao. Den gir mindre masete sydenfølelse enn Aruba, kan gjøres på både luksus- eller lavbudsjettur, og har mer kultur og historie å by på enn de to andre øyene.
Kjersti is offline   Reply With Quote