BN/Seq/### er kun ment som et internt system nummer, generert etter tidspunkt man sjekker inn... Førstemann vil alltid være 001,
selvom han eller agent av-innsjekker vedkommende, så vil han også få det samme nummeret igjen ... (?)
Når en sjekker inn (uansett navn), vil systemet generere ett unikt nummer/sekvens til denne aktuelle passasjer, og dette unike nummeret skal aldri kunne refereres til andre passasjerer/andre navn på det flyet.
Flightnr+Seq/BN = spesifikk pax.
Det å kunne henvise til spesifikke BN/Seqnr,
er å unngå flauser som å ta feil av 1 av 9
forskjellige Nordmann/Ola mr....
SBY - standby, Waitlist, Request osv... er litt annerledes bygd opp.
Noen som kan bekrefte eller gi oss riktig teori ?
Utifra systemets stasjonsbeskrivelse, attributter +++, vil systemet (uavhengig av flighter), gi et unikt STANDBY-nummer til vedkommende passasjer som havner
UTEN setenummer.
Dette vil alltid være unikt på vedkommende flyplass/stasjon, men systemet vil også kreve en spesifikk flight
SBY-nummeret er registrert på.
På denne måten, bør en ikke rote med å blande sammen standby pax på forskjellige flighter.
Det er vel å ha numerisk kontroll, og ikke kontroll per etternavn, da dette kan gi ikke heldige utslag.