Da jeg hadde landet i Bodø. Var planen å finne seg noe mat, tentativt å komme seg på Luftfartsmuseet. På vei ut traff jeg plutselig på kjentfolk fra Stavanger. Så da endte vi faktisk opp med lunsj på museet. God mat og hyggelig drøs. Vi fant ut at nå var det beste tidspunktet å se utstillingen. Ville ikke bli så god tid på de resterende stoppene i Bodø. Så da ble det en rask runde denne gangen. Men jeg fikk sett det viktigste. Må nok legge et nytt besøk der med god tid ved en senere anledning. Mye fint å se på.
18.07.2013 kl 14:40
WF759 Bodø - Mo I Rana - Trondheim
Dash 8 LN-ILS
Sete: 2D
På vei til Mo I Rana kom jeg inn i den filosofiske modusen igjen. Hvor mye penger hadde Widerøe tjent hvis jeg hadde handlet
BOB på hvert eneste strekk. Nå har ikke Widerøe tid til å servere på alle strekingene men la oss gjøre et eksperiment. La oss si at jeg drakk en pils og spiste en boks med pringles på hver tur.det blir 80 krx 67: det blir 5360.-. det er mer en jeg betalte for flybilletten det.sprøtt! Hva er egentlig innkjøpsprisen på en boks med flyøl type Ringnes?
Ellers en rolig tur i grått vær. Typisk. Men været kan vi ikke gjøre noe med. I stedet skal vi være takknemlige for det finværet vi får.
I
MQN var det crew-bytte så da tok bakkestoppet noe lenger tid. Jeg må si Widerøe har mange søte og hyggelige flyvertinner. Da hun kom ombord og så at jeg satt på 2D var det første hun spurte meg om hvilken leg jeg hadde kommet til nå så måtte jeg ærlig innrømme at jeg hadde kommet ut av tellinga. Men var hvertfall ikke halvveis enda.
Gjorde reiseloggen min (
PDF) til favoritt i dropbox ved første anledning etterpå. Da blir den tilgjengelig offline på dingsen, eller ipaden om du vil...
Når du sitter oppe i lufta uten internett og lurer på når og når tid Widerøe flyr mellom Sandnessjøen og Mosjøen på tirsdager. Det er da du virkelig savner de gode gamle ruteheftene. Skulle kanskje hatt de offline på dropbox'n de også.