• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Morsomme REG.NR

inger

ScanFlyer Gold
Det ble litt snakk om morsomme reg.nr., så her kommer det noen flere. Er det noen som har noen andre å legge til i tråden?

LN-HOT

LN-MIX

LN-SOV

LN-FAN

LN-FLU

M-ANGO

D-IKSI

:) Inger

Morsomme REG.NR.

Ingen bilder, men Virgin Atlantic pleier å legge inn et ordspill i registreringene sine

Morsomme REG.NR.

M-ICKY ser jeg i SBS-loggen min innimellom .. Muligens til og fra Orlando? :p

Morsomme REG.NR.

Selv har jeg vært om bord i Braathens LN-BRA, BRE, SU'A, SUB, SUS, SUM og SUP. Jeg husker sessuten godt SUV (767). Jeg har dessuten hatt en tur i en Socata Rallye som het LN-BIE (som var orangestriptete som en bie) FBU-TRF-FBU. Jeg var også en tur med NAG (en pa-28) og har sett PAL (også PA-28) flere ganger.

Re: Morsomme REG.NR.

Var et småfly tilhørende Sola Flyklubb en tid tilbake som hadde reg:
LN-FAE, vet ikke om den er i drift enda, mang en fuktig kveld vi hadde lyst å ta frem malerkosten:8:

BA har (hadde) en hel skog: G-BUSH, G-BUSK og G-BUSJ

Fant ikke bilder av den men fant denne i arkivet:

DSC_1774.JPG

En DC-21 ira SAS hadde registreginen OY-DAS.

Nei, det var SE-DAS og den var en -41. Det var vel forøvrig også den siste som reiste til høgger'n, mener jeg å huske. Enten det,eller så var den den siste som gikk i rutetrafikk ...

Hvis jeg ikke husker feil så fløy jeg charter HAU - LPA med en EC-KBO. Såg dog ingen tegn til komikeren ombord :)

Nei, det var SE-DAS og den var en -41. Det var vel forøvrig også den siste som reiste til høgger'n, mener jeg å huske. Enten det,eller så var den den siste som gikk i rutetrafikk ...

Du har helt rett,det er jeg som husket feil:spin

Her er en Ibsen-inspirert skotte, G(ynt)-PEER

Og en representant for LN-BUG, -BUD og -BUE :)

:) Inger

Kanske inte morsom utan tvärtom: SAS MD-82 c/n 49728 var reserverad som SE-DIE , inte så trevligt att komma till exempelvis LHR och heta -DIE , på SAS begäran ändrades registreringen till SE-DIK , kanske inte så mycket bättre ....

Back