View Single Post
Old 07-04-2013, 00:46   #30
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Jet Time overtar SAS-produksjon?

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Denne tråden tar jo helt av. At flyselskaper leaser inn andre selskaper er jo ikke noe nytt, og helt normalt. Det er bare å se over dammen....Eller ned i Europa der Lufthansa-gruppen outsourcer i stor stil. Eller BA som leier inn Sun Air. Eller se tilbake i tid da Norwegian fløy Vest-link på vegne av Braathens. At SAS leier inn et eksternt selskap for å fly prop, er vel ikke noe sensajon. De har jo gjort det siden tidenes morgen......

Og å si at fagforeningene ikke har noe de skulle sagt om dette pga "voldtekten" i fjor er jo absurd. SAS har da hatt avtale om outsorcing av turboprop lenge før denne angvelige voldtekten.(Som BTW er den første voldtekten jeg har hørt om som har reddet et liv)
Vel, det er et interessant spørsmål å stille seg. Det er bl.a. interessant i relasjon til den massive kritikken som andre selskaper som har ekspandert med bruk av mindre gunstige vilkår for de ansatte (om enn innen samme formelle institusjon).

Wet lease er ikke helt uvanlig for nisjeproduksjon og jeg vet ikke hvilket omfang dette har for SAS totalt sett.

Hva angår "voldtekten" og fagforeningenes innsigelsesmuligheter så registrerer jeg bare at den som kommer med denne kommentaren er en som normalt sett er godt informert om hva som skjer.

Last edited by TOS; 07-04-2013 at 12:12.
TOS is offline   Reply With Quote