• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Concorde OL-2012?

ThePlanespotter1

ScanFlyer Silver
Hei!

Har lest en del steder at Concorde kanskje skulle fly på åpningen av OL-2012 i London?

Noen som vet om dette kommer faktisk til å skje?

-Kenneth

Tvilsomt, Airbus er lite villig til å stille opp med papirer og lignende om jeg husker riktig.

Franskmennene hadde vel litt mer realistiske ambisjoner, om å få en til å taxe.

Like sannsynlig som at flygebilene til Arngren skulle være med på OL-åpningen på Lillehammer.

Dette har vært diskutert før:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=65877

Jeg mener det har vært andre tråder også. Konklusjonen er uansett klar: Concorde kommer ikke til å fly igjen. Det finnes ingen som er villig til å betale noen milliarder for et slik prosjekt.

Nå husker jeg ikke detaljene i diskusjonene eller har gått tilbake for å sjekke dette opp, men er det evt forskjell på om man skal ha godkjenning for å sette flyet i ordinær trafikk eller å bruke det til "rekreasjon"/oppvisningsflighter?

Tja, dårlig med Concorde foreløpig.

Sett bort i fra det så kan man ikke klage på underholdningen, flott show! :)

Vises ikke direkte her borte, men da noen på Facebook begynte å snakke om sauer og husdyr på banen, trodde jeg det var fleip. Men da får vi kanskje se David Beckham ha seg med en sau i beste engelske ånd, da! :lol:

Haha hadde du store forhåpninger om det?
Forhåpninger? Overhodet ikke. En fjern Drøm? Ja.

Vises ikke direkte her borte, men da noen på Facebook begynte å snakke om sauer og husdyr på banen, trodde jeg det var fleip. Men da får vi kanskje se David Beckham ha seg med en sau i beste engelske ånd, da! :lol:

Hehe. Noen stikkord: Mr. Bean, James Bond, Queen Elizabeth...og David Beckham ;)

Men Jon Gelius sa på tv tidligere i kveld at NBC skulle sende direkte. Vel vel...

Hehe. Noen stikkord: Mr. Bean, James Bond, Queen Elizabeth...og David Beckham ;)

Grei oppsummering så langt...

Back