DING DING !!
OK, da tar vi fasiten ....
1. Vanguard 737-200 i Kansas City en fin maidag i 2002 da jeg var der for å skrive under ansettelseskontrakt.
2. Transmeridian hadde en 727 hos Vanguard for trafikk til LAX og Frisco. Hatet av paxen men elsket av regnskapsfolket. De shuttet ned i 2005 - og rett i forveien ble jeg invitert på intervju hos dem ...
3. National Airlines, ja .. med hub i Vegas. Lave priser - få seter --- det måtte gå i dass. Bildet er tatt på SEA.
4. Midway Airlines .. kan ikke fitte og begrape hvor de fikk penga fra - men de fikk opptil flere fabrikknye Boeinger .. Boeing Field 2003.
5. I 2003 var ennå ikke alle TWA-maskinene malt om. Denne var en av de siste. For American på SEA.
6. Lurte visst noen med utsnittet herfra .. :lol: Et par L-1011'er fikk spesialmalte haler for å promotere turoperatøren Pleasant Hawaiian. Militærgutta likte å se dette når de ble flydd til sandkassa ... 2003 - Seattle igjen.
7. En ganske alminnelig kjedelig America West 737-300. Ble etterhvert det enda kjedeligere USAirways ...
8. Noe litt morsommere som jeg regnet med ville volde litt hodebry: Denne 737-500'en tok jeg på en fuelstopp på Boeing Field. Selskapet var fra Kambodsja og het Mekong Airlines. Eventyret varte i 10 måneder og de fikk aldri flere fly ..
9. Tradewinds Cargo A300. Teknisk sett er de fortsatt in existence, men etter en heftig reorganisering bl de kjøpt opp og endret navn til SkyLease Cargo. 747'ene og Airbus'ene ble dumpet og de har nå et par MD11'er....
10. Bellview Airlines, Nigeria. Nok et kortlivet nigeriansk eventyr. De satset hardt og stort og landet like hardt. Knipset to ex-Frontier 737-200'er på Everett - fortsatt i 2003.
Takk for titten - neste runde kommer i morgen og blir trolig enda hardere.
