View Single Post
Old 18-06-2011, 22:12   #4
NZ83
ScanFlyer Blue

Default Re: Fly med to ulike selskaper

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg vil sterkt anbefale at en bestiller en slik reise i en billett og at billetten utstedes på dokumentet fra det selskapet som har den største andelen, f.eks. på Aerolinas Argentinas dokument om det er AR som benyttes fra Europa til Argentina. Når det er sagt vil det nok bli billigere å benytte samme selskap hele veien - fra Oslo flyr jo LH, KL og AF alle daglig til Argentina og det vil nok bli billigere enn en IATA kombinasjon med 2 eller flere selskaper. (Personlig ville jeg nok gitt Aerolinas Argentinas et par år til med flåtefornyelser og andre oppgraderinger - de begynner å få skikkelig bra snurr på innenlands operasjonen, men IC henger nok litt igjen med tildels slitne 747-400 og A340). LAN er et meget godt alternativ, med en inflight service som jeg synes er bedre enn de 3 europeiske jeg nevner - men med LAN eller TAM betyr det flybytte i enten Santiago eller Rio / Sao Paulo og det eneste tilfellene er om man skal videre til Patagonia da er har LAN mange nonstop fra Santiago....)
Glemte i farten og si at dette er en feriereise. Så han og samboer ser kun på pris når billetten skal kjøpes.

Og det tilbudet han har fått Osl-Bru-Mad med Brussel Airlines og videre med Iberia (?) var nesten 3000 kroner billigere enn LH via Fra. KLM/Air France var enda dyrere da Osl-Cdg med problemmet. Så de måtte via Ams.
NZ83 is offline   Reply With Quote