• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Continental fra innsiden

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Her følger en del bilder fra turen min til Houston i september. Jeg var med Dag J en runde om lørdagskvelden for å se på en del fly som var inne til vedlikehold. Høydepunktet var helt klart 777!
Her er et nærbilde av motoren på en 762
 

Attachments

  • P9170242.JPG
    P9170242.JPG
    94.1 KB · Views: 14
Og bizfirstkabinen sett forfra. Mye mindre koselig enn 757:up:
Et midtsete frister ikke, sove på utstilling er ikke min greie. Da er det bedre å krype inn til veggen!
 

Attachments

  • P9170234.JPG
    P9170234.JPG
    92.6 KB · Views: 14
Så et par bilder fra cockpit i et annet fly. Om jeg husker riktig så var dette den første 757-200 med nytt IFE
 

Attachments

  • P9170236.JPG
    P9170236.JPG
    119.9 KB · Views: 11
Og en litt annen vinkel. Bare 777 og 744 har flottere cockpit enn 757:up:
 

Attachments

  • P9170237.JPG
    P9170237.JPG
    108.3 KB · Views: 13
Neste fly ut var 772 som kom fra LFPG litt tidligere på kvelden.
 

Attachments

  • P9170238.JPG
    P9170238.JPG
    133.6 KB · Views: 4
Dette er en cockpit man blir forelsket i ved første blikk, ingen tvil om det!
 

Attachments

  • P9170239.JPG
    P9170239.JPG
    170 KB · Views: 5
Her er de to bakerste radene med bizfirst-seter i 777. Setene er lie flat, men med en vinkel. Jeg prøvde et sete for en liten stund, og må si at det ikke virket så mye bedre å sove i enn setene i 757. Kanskje en tur til Asia får meg på andre tanker:lol
Plassen er rikelig med 2-2-2 i et så bredt fly
 

Attachments

  • P9170247.JPG
    P9170247.JPG
    134 KB · Views: 6
Neste fly på runden var en 737NG. Er litt usikker på hvilken av flyene bildet var fra, siden vi var inne i flere, men mener å huske at det var en 73G (Dag,den som ble lappa på i taket)
 

Attachments

  • P9170252.JPG
    P9170252.JPG
    152.7 KB · Views: 4
Utsikt fra høyresetet. Cockpiten på 737 føles trangere enn 757, litt overraskende.
Som man ser har CO software for "gammel" presentasjon av instrumentene.
 

Attachments

  • P9170255.JPG
    P9170255.JPG
    158 KB · Views: 4
Her er siste bildet i denne omgang. Jeg har en del flere, men det blir mye oppigjen det samme. Dette tror jeg er fra en 738, et slags oversiktsbilde. Mon tro om man vet hva alle knappene er til?

Takk igjen for titten Dag:up:
 

Attachments

  • P9170260.JPG
    P9170260.JPG
    196.5 KB · Views: 2
Men hvordan ser de samme maskinene ut etter en langdistanseflight???
 
Fine bilder, og et stykk veldig misunnelig Drammenser her.... :up:

Den economykabinen på 767 så veldig innbydende ut, uvisst hvorfor akkurat den, men jeg stemmer for at CO skal fly med B762 på OSL! :)
 
762 er et meget behagelig fly... Har krysset atlanter`n med den i Piedmonts farger...:up:
 
Dette var veldig artig å se! Stilige bilder, og jeg liker særlig godt cockpitbildene dine.:musikk
 
Originally posted by EB
Men hvordan ser de samme maskinene ut etter en langdistanseflight???

Ikke spesielt bra. Vi var inne når personalet ryddet og støvsugde. Folk griser noe helt utrolig!!

Den economykabinen på 767 så veldig innbydende ut, uvisst hvorfor akkurat den, men jeg stemmer for at CO skal fly med B762 på OSL!

Hvis bizfirst hadde gått ut smekk full hver eneste flight så hadde det jo vært en mulighet for 762, men ikke før. Det finnes nok destinasjoner der inntjeningen er bedre enn OSL ved bruk av 762 kontra 757.

Oppgradering av IFE og powerports er jo i gang på 757, men skjermene var litt mindre enn jeg trodde. Powerports går ca 40% bakover i kabinen om jeg husker riktig
 
Back
Top