Southwest vil ha 737NNG

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Paa tide aa oppgradere 737?
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002490629_southwestbiz13.html

... og Southwest vil fortsatt ha BFI ...
http://seattletimes.nwsource.com/html/localnews/2002490729_southwest13m.html

Og her er planene:
http://www.flyboeingfield.com/
 
Må vel bli en lillebror til 787, med mest mulig "commonality" og ny teknologi - alt annet blir igrunnen meningsløst.
 
Hvis Boeing og Southwest får det som de vil så blir det vel noen nye motorer og litt annen småflikking på 737`n fra 1960-årene...:naughty:
 
Originally posted by EB
Hvis Boeing og Southwest får det som de vil så blir det vel noen nye motorer og litt annen småflikking på 737`n fra 1960-årene...:naughty:

Mer skal ikke til for å være mer effektiv og ha bedre performance enn den europeiske konkurrenten:D

Men på den seriøse siden, WN får det helt sikkert som de vil! Bleedless og kompositter er fremtiden, og cockpit ala 787 med HUD og ellers mye snadder.
Forhåpentligvis blir flyet så lett at flyet blir skikkelig effektivt også på de aller korteste hoppene
 
Det er vel rimelig klart at 737NG lider av noen alvorlige mangler som man neppe vil videreføre. For det første er det veldig mye vindstøy i cockpit p.g.a. at fasongen på nesen ikke er tilpasset de høye hastighetene flyet flyr i. En 787-aktig nese vil derfor ikke være så fjernt. Videre har visst ikke -600 og -700 så veldig gode handlingegenskaper, men om dette er noe som kan fikses i en håndvending aner jeg ikke. Større haleror muligens?

Så spørs det da, hvis man endrer neser, vinger, hale og materialbruk, er det da noe særlig som taler for å beholde det gamle smale skroget, og ikke designe noe helt nytt, som gir bedre passagerkomfort?

Personlig tror jeg vi vil få se en 797, og ikke flere 737. Men om 797 blir noe helt nytt, eller basert på 737 er vel mer tvilsomt.
 
WN har vel ikke de mest moderne 737 NG - så hvorfor skulle vi tro at NNG blir så veldig mye bedre?
 
Originally posted by LCH
For det første er det veldig mye vindstøy i cockpit p.g.a. at fasongen på nesen ikke er tilpasset de høye hastighetene flyet flyr i.

Mulig jeg tar feil her, men jeg mener Boeing har løst disse problemene med vindstøyen? Men ja, det betyr nok at vi ser en helt ny nese.
 
Vindstøyen er ikke borte, men den er vesentlig dempet på NG'ene som leveres nå. Det at "eyebrow" vinduene er borte har ikke så mye med støyen, men mere med vedlikehold, men de har satt på små vortex generatorer rett bak radomen, foran vinduene, for å forandre luftstrømmen over vinduene. I tillegg har de forandret noe på ventilasjonssystemet i flightdeck'et for å dempe støyen fra dette.

Dag
 
Back
Top