• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor mange seter....

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Så vidt jeg kan finne ut har ERJ145: 49 seter. A319 ser ut til å kunne være variabel rundt 120.
 
49 på Jungel-jeten var det jeg fant også.
Hva med Basiq Air/Transavias 737?? Var/er det mest 737-700 HV flyr på OSL???
 
Originally posted by CK
Var/er det mest 737-700 HV flyr på OSL???
HV flyr bare 73G på OSL så vidt jeg vet. Har ikke sett noe annet, heller ikke bilder som viser noe annet.
 
Originally posted by CK
49 på Jungel-jeten var det jeg fant også.
Hva med Basiq Air/Transavias 737?? Var/er det mest 737-700 HV flyr på OSL???

Vi fløy med denne 700en den 17. mai
PH-XRD.jpg


Og vi satt på rad 10 - nødutgangsrekken
KOG05.jpg

Noe som vanligvis er på rekke 11 på SAS Braathens' -783er. Med andre ord, det var bedre plass på LCC Transavia enn SAS!

CK, tror Transavia bare unntaksvis fløy -800er ut fra RTM.
 
men hvor mange seter har Transavias 737-700?? Noen som sitter med JP Airline Fleets som kan kikke etter??
 
never mind - fant det til slutt på transavia.com - godt gjemt!
737-700 har 149 seter
737-800 har 186 seter
 
Hvor mange seter har SAS og SAS Braathens på sine B737-700?
 
BA's A319 har CY 126 i flg siste JP. Muligens disse variable setene da ?

Noen som har historiske spørsmål, så har jeg fortsatt de første JP jeg kjøpte fra 1974 og 1975
 
Da skulle det gi bedre plass hos SAS enn Transavia...hvorfor opplevde ikke KGL det?
 
Grunnen er vel enkel til jeg ikke har merket det EB, har etter den grufulle opplevelsen til AMS i 2003 ikke beveget meg bakenfor nødutgangen på noen SAS-maskiner - og er blitt en ekspert på å plukke ut nødutgangsrekken ved innsjekking. I tillegg til god bein-/mageplass ;) er nødutgangsrekka perfekt for å fotografere under flyturen (bare 0C er bedre :smokin), og da kan du få et slikt bilde:

InFlight3.jpg
 
Originally posted by Superhai
737-700 som tilhører BU / SK er 131 eller 134.

737-600 har 112, 116 og 123
Forskjellen mellom SK og XBU 737-700 er at sete 01DEF mangler på SK versjonen.

SK=131
BU=134
 
Back
Top