Idag landet mine fire flunkende nye BigBoys!

De kom ifra Taiwan og var veldig slitne etter en lang flytur og forsinkelse hos tollen på
OSL. A6-EMW (T73) fikk en litt for hard landing, så nesehjulet var brukket, jeg fant frem litt superlim og fikset det, det sitter hvertfall på nå
Jeg må si jeg ble veldig imponert over byggekvaliteten, jeg trodde de var laget av en lett billigplast, men flyene veier faktisk en del, spesielt A380en, sikkert ikke langt ifra 1KG. Kan de være laget av glassfiber? Det føles ikke som plast hvertfall når man dunker på dem. Jeg likte også at de lignet på de ordentlige flyene, har sett at enkelte andre flymodeller ikke har helt korrekt form. Jeg har en fin DY model som jeg kjøpte på
OSL, men den kan ikke sammenlignes.
Flyene ble sendt den 25 Februar og kom frem idag, litt over en uke, Fort! Alle flyene er 1:200 og kjøpt fra eBay. Modellene er laget av Risesoon. Jeg er ny når det kommer til å samle på fly og dette er mine første ordentlige samlefly. Dette blir en hobby jeg skal fortsette med! Siden dette er knallgøy
Først ut Godfred Viking (LN-RKF), et kjempeflott fly! Jeg digger
SAS sine farger på A343.
Nestemann ut er Emirates sin 777-300 (A6-EMW). Den viser stolt frem nesehjulet sitt som nå er fikset. Har denne GE-90 motorer tro?
Her står A6-
ERA å poserer med de store motorene sine
Gleden blir kortvarig når A6-
EDA bretter ut de massive ørnevingene sine, for den har noen gigantiske bøtter!
De andre ble fort litt for små for A380en til Emirates
Her er de forente Emiratene i hylla, alle Araberene har motorer med spinnende turbiner, tøft!
Godfred Viking poserer på siden av en Mercedes 300SL som er en av mine favoritt klassikere