View Single Post
Old 16-05-2009, 12:28   #10
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default Re: Med BA til Torino - en liten mileage run...

Da har jeg ankommet LGW og sitter nå i BA-loungen.

Dagens maskin fra BA var en A319 (G-EUPT tror jeg..). Setekonfigurasjon i Club Europe (CE) er 3+3 med midtsetet blokkert. 5 rader CE.

Dørene ble stengt 10 minutter før oppsatt rutetid, men grunnet kø (?) fikk man ikke pushback før 10 minutter etter rutetid, dvs pushback kl 08:00.

7 pax i CE og siden det var holdt av 20 seter i CE så gir det et belegg på 35%. Fikk den ene 3-seteren på rad 4 for meg selv. I ET (Euro Traveller) tipper jeg belegget var på 50-60%.

Knyttenevetest bestått med glans.

Ca 15 minutter etter takeoff ble det delt ut varm klut til alle i CE. Deretter ble det servert en varm frokost bestående av pølse, eggerøre, bacon og stekte poteter. Til dette fikk man servert varme bakevarer, en god mango smoothie, samt te/kaffe.

Etter maten ble det tid til å skrive litt notater sånn at jeg får med meg litt til tripreporten. Laptop for denne turen er en ASUS Eee 1000HE.

Landing omtrent etter oppsatt rute selv om vi måtte gå et par strafferunder på LHR.
Igjen en fin tur med BA fra OSL til LHR. Presterer på et jevnt og høyt nivå og besetningen er imøtekommende og vennlige.

Deretter ble det å kjøpe billett på bussen fra LHR T5 til LGW. Busselskapet National Express som kjører denne ruten og LHR T5 til LGW North tok ca 50 minutter og kostet 19,50 GBP.

Siden jeg først er i BA-loungen på Gatwick så må dette selvfølgelig dokumenteres med noen bilder etterhvert.

Neste etappe er BA2578 til TRN. Denne er satt opp med en 737-500 og jeg har vindussete på rad 3. Matbilder og slikt fra denne etappen kommer senere i dag

PS. Beklager hvis noen av bildene ikke er av topp kvalitet. Alle er tatt med mobilkamera (Nokia N95).

Stay tuned for more...

jcnorway is offline   Reply With Quote