• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian konkurs innen 5 år?

sukram

ScanFlyer Gold
Norwegian konkurs innen 5 år?

Gjett hvem som kommer med påstanden!

"- De som har fylt hullet i København etter konkursen i Sterling er en gruppe bestående av underskuddsselskaper. Det er ingen som tror på at Norwegian vil være her om fem år, så dette er ikke en langsiktig løsning for verken København eller Norden, sier O'Leary til den danske avisen Jyllandsposten. "

Kilde: http://e24.no/makro-og-politikk/article2915758.ece

Re: Norwegian konkurs innen 5 år?

Jeg ser nå at dette havnet i en annen tråd også, men det fortjener vel kanskje diskusjon i en separat tråd.

Tja, mener han at DY er konkurs eller borte fra CPH? Dette er vel to forskjellige ting.

Nå er det bare folk i Sandefjord som lytter til denne mannen...så dette kan vi ta helt med ro.

Nå er det bare folk i Sandefjord som lytter til denne mannen...så dette kan vi ta helt med ro

Ha ha, den var dagens høydare EB :) Og DIT ned skal vi om et par måneder på scanair-treff? Eller blir det Ryanair-treff ? :D

For fem år siden var jeg sterkt i tvil om DY ville eksistere om fem år.. så jeg avstår fra å spå...

Haha, jeg likte denne kommentaren på e24.no:

"Norwegian og Easyjet er en slags "Ryanair med et menneskelig ansikt", om det er mulig å tenke seg noe sånt."

Nettopp. Og det han sier er vel at de er borte fra CPH, ikke at de er konkurs.

"- De som har fylt hullet i København etter konkursen i Sterling er en gruppe bestående av underskuddsselskaper. Det er ingen som tror på at Norwegian vil være her om fem år, så dette er ikke en langsiktig løsning for verken København eller Norden, sier O'Leary til den danske avisen Jyllandsposten. "

Tja, det kan virkelig tolkes begge veier. Han underbygger påstanden med at det er snakk om underskuddsselskaper. Underskudd er noe du har på hele driften, ikke en flyplass.

'Underskuddsselskaper' er jo bare en tilsnikelse. De fleste selskaper går med underskudd av og til - flyselskaper har f.eks. for vane å gå i minus i 1. kvartal.

Tja, jeg er ganske sikker på at Norwegian eksisterer om fem år, men er ikke så sikker på om MOL tar feil i at de kanskje ikke opererer ut fra CPH. Uansett er fem år veldig lang tid i luftfart (som på de fleste andre områder).

Det var en viss Tertit her inne også som hardnakket påstod at DY kom til og være borte innen utgangen av 2008.....:p

Dommedagsprofetier om flyselskaper er da ikke nytt. Jeg husker jo jeg leste mange artikkler rett utpå nyåret i fjor om at SAS "garrantert" var slått konkurs før utgangen av året. Vel, vi er nå i et nytt år, og SAS driver fremdeles...

"Ryktene om min død er overdrevet" var det vel en som sa?

MOL har jo aldri vært kjent for seriøse uttalelser, og har ikke lært følgende læresetning fra Southwest: "Take your competitors seriously - but not yourself"

Det var en viss Tertit her inne også som hardnakket påstod at DY kom til og være borte innen utgangen av 2008.....:p

Så feil kan man altså ta av årstallet.:lol: Jeg leste nok "spådommen" for raskt og så ikke at det stod 2012, men når har jeg jo også fått med OHHH.leary på laget så da er jeg sikker på at jeg vinner( til slutt)

Jeg tror nok MOL tar både sitt eget selskap og konkurrentene svært seriøst. Han har tross alt bygget opp EUropas fjerde(?) største flyselskap, man gjør ikke det uten å være dyktig.

At fyren ellers er så brei i kjeften at han kan spise pølsene til Bjarne Håkon Hanssen på tvers handler om PR og at han bruker mediene som nyttige idioter. Ingen CEOs tror jo i virkeligheten på sine egne presseutspill, for de som gjør det er ute av bransjen før solnedgang (fx Arne Armani... :D) Det skulle ikke forundre meg om MOL i virkeligheten, bak kontorveggene, er en meget hardt arbeidende og analytisk fyr.

At jeg ikke har lyst til å fly med selskapet hans er en annen sak.

Back