• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bilder fra Las Palmas, samt litt MYT A330

GFL

ScanFlyer Gold
Tok noen bilder, fort og gæli vil jeg si. Fikk influensa den siste dagen, så bildene er ikke linjal-rette (vet noen pirker på slikt). Så var formen var ikke heelt bra, men kom meg da hjem i 1-stykke, og endel brunere. Fikk et kort cockpit-besøk når flyet landet, så flyene skal males i april fortalte de. Flygerne fløy ned på mandagen, og opp igår. Flyet var OY-VKH, nokså skittent, og hadde vært greit med en opppussing inne i kabinene også. De har kuttet in-flight moving map dessverre, men kjører forsatt film.

merk: Vinduene til VKH var også skitne, fylt med flekker og rester av de-iceing rester. Så veldig vanskelig å få gode resultater. Men ikke nok med det, flyplassvinduene var heller ikke så rene. Men nok unnskyldinger, her er bildene:



binter.jpg



Liker de nye fargene til Binter!


ECGRP.jpg



Gamle farger

SEDZK.jpg



Mange Britannia-fly som kom iløpet av formiddagen.


HLa310.jpg



En gammel traver, iforhold til de moderne airbusene og NG'ene som er vanlig. Fikk også et dårlig bilde av Iberia sin 747 (TF-reg)

tailmfly.jpg



Her må det gjøres noe. Merk flyene i bakgrunnen!

wheels.jpg



Sørger for at det 199 tonn tungte flyet holder seg på beina. (nei, var ikke alkohol-påvirket når dette bilde ble tatt)


Engine2.jpg



Er noen hestekrefter/thrust i denne ja

RR.jpg



Vil ikke stå bak denne når den går for fullt

DC8.jpg



Første gangen jeg tar denne på minnebrikken, litt skuffet over resultatet. Men viktig å dokumentere ;)



Stand.jpg



Litt travelt på en onsdag formiddag på GCLP


cockpit.jpg



Fikk meg en tur i verdens beste kontorplass. Likte meg her ja.


Cockpitvertical.jpg



I like it her! Merk at APU bleed står på, så om noen flygere vil forklare hvorfor den startes etter landing hadde vel det vært bedre enn at jeg prøver meg ;)

overhead.jpg



Verdens beste kontortak!
 
Dette er jo glimrende nyheter, og på tide kan man si. De ser jo rimelig slitne ut om dagen etter at de kom "hjem" fra Garuda.
Flotte bilder av ett flott fly og flott sted.:up:

Airbus 330.:)

Blir fint å få se MYTravels A333 i fullfarger på OSL i sommer.
 
Originally posted by GFL
Men nok unnskyldinger,


Don't bother ... til bruk her paa forumet er vi mer opptatte av motivet en teknikken!

... og saa DC-8, da gitt ..... :up:
 
...og ikke hvilken som helst 8`er... En -73!!! Det peneste flyet som finnes!!!
 
Originally posted by EB
Sterlings "two hearts" skiller seg positivt ut...:up:

Eller som min datter på 8 år kaller den: Se der pappa, der kommer sussebassflyet........
:lol


Airbus 330.:)
 
Fine bilder dette ja !
-Misunner deg for å ha sett og ha tatt bilder av denne Dc8-70 maskinen !
Dette er vel noe av de lekreste som flyr,- etter min mening !
(Gleder meg til Dc8 kommer i modell snart...)
 
Misunner deg for å ha sett og ha tatt bilder av denne Dc8-70 maskinen !

Nå har jo EB litt lenger opp her påstått at det er en DC-8-73....., så......who's got the numbers right?:)
 
Originally posted by LN-SSL
Misunner deg for å ha sett og ha tatt bilder av denne Dc8-70 maskinen !

Nå har jo EB litt lenger opp her påstått at det er en DC-8-73....., så......who's got the numbers right?:)
EB has the numbers right,det er en DC-8-73 på det bildet.:up:
 
Back
Top